• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2020-04-23 12:44:00 följande:

Det är så lurigt med förvärkar, hoppas det är på gång. Mina kom igång ordentligt efter en långpromenad, så om du orkar det kan du alltid prova. Håller tummarna.

Åh det ska jag göra, jag gör vad som helst , bra om han vill komma ut lite tidigare då det känns som att han blir en stor bebis .

Min första vägde 3,9 kg och var 55 lång
  • Stenbocken93
    Daphodil skrev 2020-04-23 05:34:25 följande:

Mina värkar återkom på kvällen, och vid midnatt åkte vi in. Strax före 04 föddes vår pojke!

Stort grattis Hjärta
  • extrembarnlängtan

Igår när jag var vid BM så sa hon är lilla tjejen är fixerad och att hon inte kunde rucka bebisen något. Idag så har jag känt typ sparkar längst ner i magen, ska man känna sparkar där nere när bebisen är fixerad eller har hon lyckats ?komma loss?? Är i vecka 35 och förstföderska

• viljaa

Mina värkar återkom på kvällen, och vid midnatt åkte vi in. Strax före 04 föddes vår pojke!

Åh grattis till lilla pojken!!! Tänk att det kan hända när som helst nu, gud så spännande :) hoppas allt gick bra. Jag ligger ju två dagar efter dig, tänk om vår flicka kommer imorgon!!! Har också massa förvärkar, kunde nästan klocka dem häromdagen och nu sitter jag här med ?mensvärk? som ett bälte runt mig. BF 29/4. Men vi får se!
  • Charlieellerså

Stort grattis till er lille kille : )
  • Andreaaaa
    extrembarnlängtan skrev 2020-04-23 20:10:21 följande:

Igår när jag var vid BM så sa hon är lilla tjejen är fixerad och att hon inte kunde rucka bebisen något. Idag så har jag känt typ sparkar längst ner i magen, ska man känna sparkar där nere när bebisen är fixerad eller har hon lyckats ?komma loss?? Är i vecka 35 och förstföderska

Det måste ju kunna vara boxar med armarna också?
  • Rebeckall

Igår hade jag väldigt mycket molande värk i ryggen och runt 19 började jag få väldigt mycket sammandragningar, inte smärtsamma men väldigt intensiva och kom med cirka 6 minuters mellanrum o höll i sig i cirka 1 och en halv minut varje gång. De höll på till cirka 00 och då kände jag att det avtog och blev längre mellanrum så jag somnade men vaknade igen vid 02 av att dom gjorde ont och molande värken va då både i mage och rygg och dessutom hugg i fiffi som brände o stack samtidigt som de kändes som att hela bäckenet slets långsamt isär. Det avtog vid 4 igen och jag somnade nån timme. Hela dagen nu har de varit lugnt, bara trötthetskänsla i rygg och nån enstaka sammandragning men nu på kvällen har de varit rätt så täta sammandragningar igen. Tror ni det kan vara på g? Så svårt för mig att avgöra då jag gjorde igångsättning förra graviditeten och det blir ju inte riktigt samma grej. Är i vecka 37+3. Jag hoppas verkligen det vill starta av sig självt för annars blir de igångsättning då jag inte får gå en enda dag över tiden men de vore häftigt att få uppleva en spontan start :)

• SweetCA
    Andreaaaa skrev 2020-04-25 19:16:22 följande:

Det måste ju kunna vara boxar med armarna också?

extrembarnlängtan skrev 2020-04-23 20:10:21 följande:

Min grabb är djupt nere o fixerad och knölar med armarna längst ner (inte alltid jätte mysigt ehm) sparkar och knölar med benen högt uppe hehe
  • Andreaaaa
    Rebeckall skrev 2020-04-25 21:24:36 följande:

Igår hade jag väldigt mycket molande värk i ryggen och runt 19 började jag få väldigt mycket sammandragningar, inte smärtsamma men väldigt intensiva och kom med cirka 6 minuters mellanrum o höll i sig i cirka 1 och en halv minut varje gång. De höll på till cirka 00 och då kände jag att det avtog och blev längre mellanrum så jag somnade men vaknade igen vid 02 av att dom gjorde ont och molande värken va då både i mage och rygg och dessutom hugg i fiffi som brände o stack samtidigt som de kändes som att hela bäckenet slets långsamt isär. Det avtog vid 4 igen och jag somnade nån timme. Hela dagen nu har de varit lugnt, bara trötthetskänsla i rygg och nån enstaka sammandragning men nu på kvällen har de varit rätt så täta sammandragningar igen. Tror ni det kan vara på g? Så svårt för mig att avgöra då jag gjorde igångsättning förra graviditeten och det blir ju inte riktigt samma grej. Är i vecka 37+3. Jag hoppas verkligen det vill starta av sig självt för annars blir de igångsättning då jag inte får gå en enda dag över tiden men de vore häftigt att få uppleva en spontan start :)

Ring BB och fråga
  • Blivande3barnsmamma

Det känns helt ofattbart att det bara är 1 vecka kvar till bf. Känner ju inte ens att något är på gång heller. Bara bebis som gör små och grova rörelser.

Hur går det för er andra?