Vikigaste jämställdhetsfrågan
Om ni bara får välja EN.
Om ni bara får välja EN.
Enligt denna är psykiskt våld lika vanligt bland kvinnor och män till skillnad från fysiskt våld.
www.forskning.se/2017/04/13/stor-okunskap-om-vald-mot-man-i-nara-relationer/
Hmm.. Enligt den här är både fysiskt och psykiskt våld lika stor åt båda hållen.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5667696
Viktigaste jämställdhetsfrågan är väl att man inte diskriminerar någon på grund av könet. Det är dock inte samma sak som att kvotera, vilket är fel.
Oftare stod det till och med.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5667641
Hoppas den fungerar nu.
Jaså kom den upp tidigare?
Jag tror i och för sig att han kan ha en poäng med vad han säger även om jag inte kunde hitta någon länk till det själv. Man kan bara tänka tillbaka på hur det var på skolgården och har tyvärr arbetat en del inom kvinnodominerade yrken och det är så ofta det tisslas och tasslas bakom kollegors ryggar, skvallras till chefer, viras in kritik och personangrepp i en falsk omtänksamhet för att sedan hugga dolken i ryggen på folk osv. osv.
I mansdominerade yrken, speciellt vissa kategorier inom arbetarklassen så får du dig en rejäl smäll och sedan är bråket över. Kvinnor kör allt som oftast med utfrysning, långsinthet över något de tycker du gjort men ibland vägrar säga vad osv. osv.
Kan det inte ligga något i det? Jag menar när kvinnor kan vara så ohyggligt elaka mot varandra varför skulle de skona sina män?