KlantSmurfen skrev 2019-08-26 12:16:09 följande:
"Du borde försöka skapa en metod där det tydligare framgår vad som är citat och vad som är dina egna funderingar och kommentarer, tycker jag."
Blir det bra så här:
DETTA ÄR ETT CITAT MED NÅGON ANNANS FUNDERINGAR OCH KOMMENTARER
Genusvetaren: Det här är feminism
I en mening, vad är feminism?
- Det är rörelsen för jämlikhet mellan könen, säger Lena Gemzöe, docent i genusvetenskap på Stockholms universitet och författare av boken "Feminism".
"Jag anser att feminismen har haft stort inflytande på hur vi lever och tänker i Sverige, hur vi ser på män och kvinnor, samspelet dem emellan..."
Det bidrar också till en del polarisering tack vara all skit vänsterfeminismen drar med sig. Nästan allt ska vara 50/50, lönegapet beror på förtryck, tjatet om patriarkatet (en konspirationsteori), "mäns våld mot kvinnor" enligt radikalfeministiska våldsteorin som regeringen anammat bygger på en massa lögner, "toxic masculinity", mansplaining, genusflum.
"...och hur många av oss ser på barn som individer."
det kanske stämmer på dig men de flesta övriga ser dem som individer ändå.
För övrigt tycks ju även många antifeminister ständigt betona feminismens betydelse...
Genus"vetenskap" bygger på socialkonstruktivism, ur ett genus"vetenskapligt" och genus"pedagogiskt" perspektiv existerar inte biologi.
Hur är det med den feministiska myten om antipluggkultur?
Nja, jag upplever att du har vissa svårigheter med att skilja mellan eget tyckande och andras samt att göra det tydligt vad som är vad. Exempelvis citerar du dig själv i inlägg 32 - medan din avsikt förmodligen inte var att föra en monolog
Visst, förstår jag att du menar att det är den tekniska utvecklingen - elelr som du skriver mäns och några kvinnors uppfinningar som möjliggjort det sätt vi lever idag i Sverige, precis detsamma gäller i Japan, Saudiarabien och i Andorra.
Det var därför jag påpekade att det finns lika många finurliga manicker i andra länder som i Sverige, så en teknisk utveckling är i sig inte orsaken till att vi kanske är världens mest jämställda land. Jag kanske bättre når fram om jag påpekar att du kanske ska se till mjukvaran i stället för till hårdvaran och med mjukvara menar jag de idéer och värderingar som vuxit fram i Sverige