• Pappasilver

    Mina barn har manipulerade att kalla mammans sambo för pappa och mig vid förnamn

    Är i en vårdnadstvist och i dom utredningar jag har tagit del av ser man hur barnen går från att säga pappa till mig till att bara kalla mig vid förnamn och mammans sambo som pappa.

    Det är nånting som jag har tagit upp tidigare att barnen manipuleras och tvingas till att kalla honom för pappa och mig vid namn och det tycker jag nu bekräftas i dom utredningarna som har gjorts, inte att barnen säger det rakt ut men deras övergång märks i intervjuerna.

    Hur tror ni tingsrätten att reagera på det?

  • Svar på tråden Mina barn har manipulerade att kalla mammans sambo för pappa och mig vid förnamn
  • Drottningen1970
    Rudbeckius skrev 2019-08-24 14:37:03 följande:

    Vi har läst dina inlägg här och annorstädes. Du verkar inte vilja att barn har god kontakt med sin ena förälder pga av den förälderns kön. Du anser att de föräldrar som har det könet har sämre mänskliga egenskaper och bör motarbetas. Du anser att barn aldrig kan manipuleras. Har vi förstått dig rätt.

    Vi vet inte anledningen till att du vill misstänkliggöra TS m fl pappor istället för att stötta, rådgöra och analysera. Det kan handla om dina projektioner eller någon sorts genusvendetta. Det är tyvärr rätt tröttsamt. Det hade varit bra om du kunnat visa på stöd bakom dina åsikter, t ex skrifter från ROKS eller SCUM-manifestet.


    Du för alltså andras talan i denna tråd? Vilken hybris. Du hyser uppenbarligen agg till mig av någon anledning. Själv har jag inte lagt ditt namn på minnet. Föreslår att du inboxar mig om du har problem med mig istället för att gå off topic.

    Blod är inte tjockare än vatten och det kan finnas helt naturliga orsaker till barnens benämningar. Vi har bara en sida av historien.
  • Zoegazz
    Drottningen1970 skrev 2019-08-24 14:52:15 följande:

    Du för alltså andras talan i denna tråd? Vilken hybris. Du hyser uppenbarligen agg till mig av någon anledning. Själv har jag inte lagt ditt namn på minnet. Föreslår att du inboxar mig om du har problem med mig istället för att gå off topic.

    Blod är inte tjockare än vatten och det kan finnas helt naturliga orsaker till barnens benämningar. Vi har bara en sida av historien.


    Inte för att jag håller med ovanstående i sin beskrivning om dig, me i detta fallet skriver faktiskt ts att barnen själva sagt dom blivit tillsagda att kalla bonus för pappa. Förstår inte varför du då försöker hitta andra orsaker än informationen du är given. Som att du redan har en tydlig bild av hur detta ligger till, oavsett vad ts uttrycker.
  • Drottningen1970
    Zoegazz skrev 2019-08-24 15:15:18 följande:

    Inte för att jag håller med ovanstående i sin beskrivning om dig, me i detta fallet skriver faktiskt ts att barnen själva sagt dom blivit tillsagda att kalla bonus för pappa. Förstår inte varför du då försöker hitta andra orsaker än informationen du är given. Som att du redan har en tydlig bild av hur detta ligger till, oavsett vad ts uttrycker.


    Ja så kan det vara det förekommer, men bara för att barnen el TS säger att det är så behöver det inte vara så. Barn säger gärna det som de uppfattar att föräldern vill höra. Det kan vara så att de uppfattat att mamma blir nöjd om de kallar den nya pappa utan att hon behövt instruerat dem att göra så, det kan också vara så att de faller sig helt naturligt för dem att kalla den nya pappa om det exempelvis finns nya syskon som kallar honom pappa, men att de inte vill göra pappa ledsen när han frågar. Eller så är de tvingade. Finns massa scenarion. Min erfarenhet av yngre barn är att det är tämligen svårt att instruera dem att säga en viss sak i en spontan situation utan att de då rent impulsivt benämner saker på det sätt som ligger dem närmast.
  • Pappasilver

    Barnen har ingen kontakt med varken hennes eller min släkt på grund av henne.

    Soc skrev i sin utredning att hon hade ändrat sin historia så många gånger att dom inte kunde avgöra om hon tala sanning eller inte.

  • JodiBabe
    Pappasilver skrev 2019-08-24 17:57:38 följande:

    Barnen har ingen kontakt med varken hennes eller min släkt på grund av henne.

    Soc skrev i sin utredning att hon hade ändrat sin historia så många gånger att dom inte kunde avgöra om hon tala sanning eller inte.


    Vad tråkigt och jobbigt för dig. Finns det någon jour du kan söka hjälp ifrån? Ringa nån jurist? 

    Låter som att du sitter i en svår sits. Men ge inte upp och fortsätt vara saklig. 

    Får man fråga varför ni skilde er?
  • GGN
    Textillim2 skrev 2019-08-24 13:35:05 följande:

    Blod ÄR tjockare än vatten.


    Nej.
  • GGN
    Pappasilver skrev 2019-08-24 17:57:38 följande:

    Barnen har ingen kontakt med varken hennes eller min släkt på grund av henne.

    Soc skrev i sin utredning att hon hade ändrat sin historia så många gånger att dom inte kunde avgöra om hon tala sanning eller inte.


    Bra!

    Du har väl en jurist??
  • Pappasilver

    Jo jag har en advokat och vi har varit i tingsrätten nu på först förhandling. Tycker att det gick ganska bra och jag får veta om en vecka vad dom fattar för beslut.

  • Rudbeckius
    Pappasilver skrev 2019-08-29 10:24:51 följande:

    Jo jag har en advokat och vi har varit i tingsrätten nu på först förhandling. Tycker att det gick ganska bra och jag får veta om en vecka vad dom fattar för beslut.


    Vad roligt att höra. Berätta gärna om förhandlingen. Jag har inte kommit så långt ännu i min process.
  • JodiBabe
    Pappasilver skrev 2019-08-29 10:24:51 följande:

    Jo jag har en advokat och vi har varit i tingsrätten nu på först förhandling. Tycker att det gick ganska bra och jag får veta om en vecka vad dom fattar för beslut.


    Hoppas en rimlig lösning uppnås.
Svar på tråden Mina barn har manipulerade att kalla mammans sambo för pappa och mig vid förnamn