• elsaaas

    Letrozol, flera?

    Jag är just nu på dag 24, och det här är vårt tredje försök med Letrozol enkel kur! Vi har försökt totalt i 1,5 år, och har genomgått en utredning som visa att jag har PCOS men med egen ägglossning ibland. Alla andra prover var bra. Vi har prickat in ägglossning flera gånger det här året, men det vill ändå inte hända. 

    Just nu är jag som sagt på dag 24, borde ha mens om en vecka.. Jag vet inte om jag inbillar mig, men tycker det känns lite annorlunda den här gången. Det ilar till och värker ibland i livmodern, jag har haft högre temp än normalt. Inte jätte högt, men lite högre än vad jag brukar! Igår kväll och just nu denna stund, så har jag haft ömma bröst! Inte när jag tar i dom, eller i själva bröstvårtorna. Det tar liksom ont på insidan så att säga.. Har aldrig varit med om det förut, så hoppas verkligen det är gravid tecken!

    Är det någon annan som kämpar på med Letrozol just nu och som vill berätta hur det går? Glad


    PCOS, LETROZOL
  • Svar på tråden Letrozol, flera?
  • Vicktoria88
    elsaaas skrev 2020-01-26 23:18:37 följande:

    Hej! Hur går det för alla här i tråden? :)


    Dag 8 med Gonal-F 75 IE för mig idag, hoppas på bättre resultat än Letrozol!

    Hur går det för dig? Har du påbörjat IVF? :)
  • Clemmentina
    Vicktoria88 skrev 2020-01-28 13:11:45 följande:

    Dag 8 med Gonal-F 75 IE för mig idag, hoppas på bättre resultat än Letrozol!

    Hur går det för dig? Har du påbörjat IVF? :)


    Spännande! Jag har äggplock imorgon. Har du gjort något ultraljud ännu?
  • Vicktoria88
    Clemmentina skrev 2020-01-28 18:51:34 följande:

    Spännande! Jag har äggplock imorgon. Har du gjort något ultraljud ännu?


    Men oj vad spännande, vad fort ni kom igång! Håller tummarna för att det går hela vägen för dig nu! Ska ni göra återföring i samma cykel? Har du också använt Gonal F? Du måste uppdatera efter ÄP imorgon! :)

    Jag var på vul idag, en blåsa på 8 mm men ska tillbaka på torsdag och se om det hänt nått mer, ingen ökning av dosen dock pga risken för överstimulering.
  • Clemmentina
    Vicktoria88 skrev 2020-01-28 19:02:22 följande:

    Men oj vad spännande, vad fort ni kom igång! Håller tummarna för att det går hela vägen för dig nu! Ska ni göra återföring i samma cykel? Har du också använt Gonal F? Du måste uppdatera efter ÄP imorgon! :)

    Jag var på vul idag, en blåsa på 8 mm men ska tillbaka på torsdag och se om det hänt nått mer, ingen ökning av dosen dock pga risken för överstimulering.


    Ja, vi valde att gå privat för att komma igång fort. Här är kötiden annars över ett halvår. Förhoppningsvis ska vi göra återföring i samma cykel. Jag har tagit Gonal-F 150 IE och Fyremadel.

    Innebär det att du testar detta som alternativ till Letrozol? Hoppas äggblåsan växer till sig lite tills på torsdag! Du får också uppdatera hur det går. :)
  • Vicktoria88
    Clemmentina skrev 2020-01-28 19:23:53 följande:

    Ja, vi valde att gå privat för att komma igång fort. Här är kötiden annars över ett halvår. Förhoppningsvis ska vi göra återföring i samma cykel. Jag har tagit Gonal-F 150 IE och Fyremadel.

    Innebär det att du testar detta som alternativ till Letrozol? Hoppas äggblåsan växer till sig lite tills på torsdag! Du får också uppdatera hur det går. :)


    Okej, jag förstår! Jag hade nog inte heller orkat vänta 1/2 år i kö om det väl blir dags för IVF! Har det gått bra med sprutor för dig? Jag tycker det är så obehagligt, har inte klarat av att ta på mig själv ännu! Vad gör Fyremadel?

    Vet du redan nu hur många ägg som som har vuxit eller får du veta det imorgon? :)

    Ja precis, Letrozolen verkade inte fungera på mig så vi ska testa Gonal-F istället, den verkar vara mkt effektivare, låter som att man fortsätter spruta tills ett ägg har vuxit.
  • Lunne
    Clemmentina skrev 2020-01-28 18:51:34 följande:

    Spännande! Jag har äggplock imorgon. Har du gjort något ultraljud ännu?


    Vad kul att ni redan kommit igång! Du får berätta hur det gick sen :)
  • Clemmentina
    Lunne skrev 2020-01-29 16:13:42 följande:

    Vad kul att ni redan kommit igång! Du får berätta hur det gick sen :)


    Det har inte alla gått så bra som jag hade hoppats. Äggplock idag men av flera äggblåsor var det bara en som innehöll ett ägg. Nu hoppas jag verkligen att det blir befruktat. I så fall blir det insättning imorgon! Hur mår du nu?
    Vicktoria88 skrev 2020-01-28 19:50:28 följande:

    Okej, jag förstår! Jag hade nog inte heller orkat vänta 1/2 år i kö om det väl blir dags för IVF! Har det gått bra med sprutor för dig? Jag tycker det är så obehagligt, har inte klarat av att ta på mig själv ännu! Vad gör Fyremadel?

    Vet du redan nu hur många ägg som som har vuxit eller får du veta det imorgon? :)

    Ja precis, Letrozolen verkade inte fungera på mig så vi ska testa Gonal-F istället, den verkar vara mkt effektivare, låter som att man fortsätter spruta tills ett ägg har vuxit.


    Det gick inte alls bra för oss! Blev ett enda ägg av 6 äggblåsor. Läkaren kunde inte säga vad det berodde på. Sprutorna har gått ok, sambon brukar ta dem på mig. Fyremadel används för att äggen inte ska släppa i förtid...man börjar med den några dagar efter den andra sprutan. Håller tummarna för att Gonal-F funkar bra för dig!
  • Lunne
    Clemmentina skrev 2020-01-29 16:32:48 följande:

    Det har inte alla gått så bra som jag hade hoppats. Äggplock idag men av flera äggblåsor var det bara en som innehöll ett ägg. Nu hoppas jag verkligen att det blir befruktat. I så fall blir det insättning imorgon! Hur mår du nu?


    Vad tråkigt =/ Men förhoppningsvis är det ett bra ägg som kroppen la allt fokus på :) Är det alltså bara två dagar mellan plock och insättning?

    Jag mår tyvärr inte ett dugg bättre, och nu verkar läkarna inte direkt hoppfulla att det ska gå över efter någon viss vecka heller längre =/ Det var inte såhär jag hade tänkt mig att det skulle bli att vara gravid, men får väl typ vara glad att allt ser bra ut med graviditeten och vänja mig vid att gå iväg och titta på vagnar i en timme är absolut max vad jag orkar under en dag. Vi har hittat en vagn vi båda föredrog framför alla andra i alla fall nu, kul att få lite saker på plats tidigt ifall att jag skulle orka ännu mindre längre fram :)
  • Clemmentina
    Lunne skrev 2020-01-30 09:29:25 följande:

    Vad tråkigt =/ Men förhoppningsvis är det ett bra ägg som kroppen la allt fokus på :) Är det alltså bara två dagar mellan plock och insättning?

    Jag mår tyvärr inte ett dugg bättre, och nu verkar läkarna inte direkt hoppfulla att det ska gå över efter någon viss vecka heller längre =/ Det var inte såhär jag hade tänkt mig att det skulle bli att vara gravid, men får väl typ vara glad att allt ser bra ut med graviditeten och vänja mig vid att gå iväg och titta på vagnar i en timme är absolut max vad jag orkar under en dag. Vi har hittat en vagn vi båda föredrog framför alla andra i alla fall nu, kul att få lite saker på plats tidigt ifall att jag skulle orka ännu mindre längre fram :)


    Vi hoppas på det! Normalt sett är det 2 dagar mellan plock och insättning. Vid många ägg som befruktas väntar man ibland 5 dagar. Då jag bara fick ett och det inte fanns några bättre och sämre att välja mellan satte man in ett redan efter 1 dag.

    Fy det låter inte alls bra, stackars dig? Då är du sjukskriven med andra ord? Bra att ni tittat på vagn. Det är väl en sak man vill klämma och känna på irl. Annars är det ju bara att köpa det som behövs på nätet. Håller tummarna för att du ändå kommer må bättre snart!
Svar på tråden Letrozol, flera?