• Janniiique

    BIM Oktober 2019

    Vårt första försök gick väldigt dålig, nu ser vi framemot en Juni-bebis. Vi har två flickor sedan tidigare, 2007 & 2012.

  • Svar på tråden BIM Oktober 2019
  • AnnaAgaton

    Jodå!!:) min kompis 34 år blev gravid på första försöket och är nu i vecka 13 med tvillingar!!:) så visst går det:)


    Ereya skrev 2019-10-19 18:52:19 följande:

    Tack <3

    Ja, första barnet. Varit dokumenterat gravid två gånger tidigare, med mitt ex (vi var tsm nästan åtta år). En abort och ett missfall. Nu är jag och min sambo precis slutat med minipiller (september) så första försöket. Därför jag inte på riktigt tror på min kropp, man kan inte bli gravid på första försöket när man är 26. När jag var 19 blev jag det, men nu? :)


  • Ereya
    AnnaAgaton skrev 2019-10-19 20:18:20 följande:

    Jodå!!:) min kompis 34 år blev gravid på första försöket och är nu i vecka 13 med tvillingar!!:) så visst går det:)


    Åhhh du tänder hopp i mig <3
  • hundenhubbe
    Ereya skrev 2019-10-19 18:52:19 följande:

    Tack <3

    Ja, första barnet. Varit dokumenterat gravid två gånger tidigare, med mitt ex (vi var tsm nästan åtta år). En abort och ett missfall. Nu är jag och min sambo precis slutat med minipiller (september) så första försöket. Därför jag inte på riktigt tror på min kropp, man kan inte bli gravid på första försöket när man är 26. När jag var 19 blev jag det, men nu? :)


    Vad kul! Hoppas du har sån tur :) Jag blev faktiskt på första försöket med båda mina två ???? 22 och 24 år gammal. Nu är jag inne på fjärde försöket med tredje som verkar vilja ta lite längre tid på sig :)
  • Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-19 21:02:20 följande:

    Vad kul! Hoppas du har sån tur :) Jag blev faktiskt på första försöket med båda mina två ???? 22 och 24 år gammal. Nu är jag inne på fjärde försöket med tredje som verkar vilja ta lite längre tid på sig :)


    Tack, jag hoppas också. Wow vad härligt att höra. Snart kommer ditt plus också, det tror jag stenhårt på. :) första gången jag var gravid hade jag sex en gång, på ägglossningen. Visste direkt att jag blivit gravid. Andra gången tog 1,5 år halvhjärtade försök (dålig kommunikation med min dåvarande sambo, han ville tydligen inte göra barn men sa inget till mig för att inte göra mig ledsen, och undvek ÄL det bästa han kunde...). Men så hade vi sex på CD 8, min ägglossning kom på CD 14 och jag visste att vi missat den helt. Men 18 dagar senare var där ett plus, helt oväntat :) fick missfall en vecka senare.

    Så kanske har jag bra ägg ändå ;) kommer testa igen imorgon och visar det minsta lilla plus köper jag ett cb.
  • AndraSladdis
    hundenhubbe skrev 2019-10-18 16:35:58 följande:
    Åh spännande :D få får vi se på onsdag vad våra visar! Hoppas på ett plus för båda!
    Ereya skrev 2019-10-18 10:56:50 följande:

    Jag testade idag på ÄL+9 och kunde inte se någonting, så ni gör det bra om ni väntar lite längre än så, för er skull <3 Jag ska vänta tre dagar nu och sen testa igen, fick superstarkt plus med vanligt CB på ÄL+14 första gången jag var gravid så ÄL+12 med testa tidigt borde visa om det är något!


    Jag var ju gravid för 2 månader sedan som tyvärr sluta i mf och då kunde jag se på äl +9, väääldigt av att få men sueprtydligt på äl +10. Har två barn sedan innan och plussat tidigt med båda. Dehär är min sista så vill som gå igenom den här test fasen och testa lite för tidigt och tolka :) De jobbiga är att vänta til äl +9... Jag vet att jag absolut inte kommer se innan de men ändå kliar de i fingrarna!

    Vad spännande tjejer! Vi ligger nära varann då. Jag ska testa på tisdag morgon om inte mensen dyker upp före. Då kommer jag vara att på ÄL+9.

  • Elina22

    Imorgon är det -4 BIM (+10 ÄL) för mig, har en CB early gravtest hemma, är det för tidigt att testa med den?

  • hundenhubbe
    Ereya skrev 2019-10-19 21:19:45 följande:

    Tack, jag hoppas också. Wow vad härligt att höra. Snart kommer ditt plus också, det tror jag stenhårt på. :) första gången jag var gravid hade jag sex en gång, på ägglossningen. Visste direkt att jag blivit gravid. Andra gången tog 1,5 år halvhjärtade försök (dålig kommunikation med min dåvarande sambo, han ville tydligen inte göra barn men sa inget till mig för att inte göra mig ledsen, och undvek ÄL det bästa han kunde...). Men så hade vi sex på CD 8, min ägglossning kom på CD 14 och jag visste att vi missat den helt. Men 18 dagar senare var där ett plus, helt oväntat :) fick missfall en vecka senare.

    Så kanske har jag bra ägg ändå ;) kommer testa igen imorgon och visar det minsta lilla plus köper jag ett cb.


    Men wow att dom levde så länge spermierna! Haha de låter ju som de! Och jag vart ju gravid denna gången också vårat första försök men tyvärr mf. Mitt andra mf. Fick ett första graviditeten. Känner så att jag är gravid. Kroppen är så skum just nu och brukar kunna känna sånt! Så hoppas jag har rätt. Vill typ gråta nu xD
  • hundenhubbe
    AndraSladdis skrev 2019-10-19 21:25:14 följande:

    Vad spännande tjejer! Vi ligger nära varann då. Jag ska testa på tisdag morgon om inte mensen dyker upp före. Då kommer jag vara att på ÄL+9.


    Exakt lika då! Lägger in resultatet här tisdag morgon vare sig det är negativt eller positivt :D
  • hundenhubbe
    Elina22 skrev 2019-10-19 21:28:48 följande:

    Imorgon är det -4 BIM (+10 ÄL) för mig, har en CB early gravtest hemma, är det för tidigt att testa med den?


    Nej du kan testa imorgon :)
  • AnnaAgaton

    Vi är ju några som hade ÄL ,samtidigt nästan förra helgen... och tänker testa tisd-onsd lite tidigt men vem kan hålla sig lixom:) undrar bara om någon börjat känna något speciellt.. jag känner inget än (gjorde iof inte när min dotter blev ett pluss heller) men känt små små känningar nere i höger sida inte ens de kände jag förra månaden då var det totalt ?tyst? i nedre regionen... man börjar ju ändå hoppas liiiiiite att de kan va ?något?... går gärna runt o försöker känna av en massa:) men kul o prata lite om det..

Svar på tråden BIM Oktober 2019