• Lillajaglyderminegenlag

    ÄNTLIGEN! Svensk humorgrupp vågar skämta om islam och deras hederskultur

    Att skämta om nazismen har alla gjort hur mycket som helst. Det kan vi. Men den svenska humorgruppen Freudian Slip har äntligen vågat sig på att skämta om islam och deras hederskultur:





    Otroligt roligt, många skratt utlovas!

  • Svar på tråden ÄNTLIGEN! Svensk humorgrupp vågar skämta om islam och deras hederskultur
  • nernu
    Anonym (..) skrev 2019-09-20 15:11:04 följande:

    Klassas inte det som hets mot folkgrupp?


    Äh. Tråkmånsar. Folk skämtar om muslimer jämt. Ni har inget case.
  • slirren
    nernu skrev 2019-09-20 19:58:27 följande:
    Äh. Tråkmånsar. Folk skämtar om muslimer jämt. Ni har inget case.
    Ja, det gick ju bra för Lars Vilks t.ex. ;)

    Men profeten som rondellhund, där går gränsen.
  • Tintin i Amerika
    Pilsner skrev 2019-09-19 21:44:44 följande:
    Gäller detta även dina inlägg här på FL?
    det är inte du som skall döma utan en grupp experter 
  • Tintin i Amerika
    flygrl skrev 2019-09-20 09:44:13 följande:
    Man skämtar om allt annat så varför ska man inte kunna skämta om ex. hederskultur eller islam för den delen. Sen tycker väl iofs jag personligen det är en fråga om hur man skämtar om nåt, särskilt när det är svåra, allvarliga ämnen, men även dålig humor måste få va tillåten i ett öppet demokratiskt samhälle. En yttrandefrihet som enbart tillåter sånt jag själv tycker är ok är ingen yttrandefrihet värd namnet.
    ni är dåligt pålästa!
    Yttrandefrihet följer med ett ansvar! Man får inte yttra sig hur som helst! Det är redan förbjudet!
  • Anonym (Feminist javist)
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-25 19:10:26 följande:
    ni är dåligt pålästa!
    Yttrandefrihet följer med ett ansvar! Man får inte yttra sig hur som helst! Det är redan förbjudet!
    Kan det kallas yttrandefrihet om det är begränsat? Då borde det la heta yttrandefrihet med vissa begränsningar? Eller yttrandefrihet inom godkända saker/ämnen?
  • Anonym (Feminist javist)
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-25 19:10:26 följande:
    ni är dåligt pålästa!
    Yttrandefrihet följer med ett ansvar! Man får inte yttra sig hur som helst! Det är redan förbjudet!
    Nu var ju skämtet ovan uppenbarligen "godkänt" för annars hade det aldrig visats på SVTTungan uteSkål
  • Anonym (Jahs)

    Den var faktiskt ganska rolig. Viktigt också att kunna bekämpa sådant i samhället som är fel (Hederkultur) med humor, humor har alltid varit ett viktigt vapen.

  • flygrl
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-25 19:10:26 följande:

    ni är dåligt pålästa!

    Yttrandefrihet följer med ett ansvar! Man får inte yttra sig hur som helst! Det är redan förbjudet!


    Jag håller väl med om man bör ta ansvar för det man yttrar och att verkligen inte allt är lämpligt att säga MEN samtidigt tycker jag det mesta ska va tillåtet att säga så länge det inte rör sig om hot eller uppmaning till brott. I ett öppet demokratiskt samhälle får man helt enkelt lära sig att acceptera andras rätt att skämta grovt eller utöva hård kritik mot det man själv håller för heligt. Det gäller alla utan undantag. Eller vill du se ett förbud mot hädelse?
  • Tintin i Amerika
    flygrl skrev 2019-09-25 21:23:05 följande:
    Jag håller väl med om man bör ta ansvar för det man yttrar och att verkligen inte allt är lämpligt att säga MEN samtidigt tycker jag det mesta ska va tillåtet att säga så länge det inte rör sig om hot eller uppmaning till brott. I ett öppet demokratiskt samhälle får man helt enkelt lära sig att acceptera andras rätt att skämta grovt eller utöva hård kritik mot det man själv håller för heligt. Det gäller alla utan undantag. Eller vill du se ett förbud mot hädelse?
    Som sagt ni har totalt missuppfattat vad yttrandefrihet är och vad demokrati är.
    Den dära MEN 
    Jag är inte rasist MEN...

    All skämt om andra grupper har konsekvenser i skolor för små barn bland annat!
    Vill ni behaga eran ego och skada småbarn varsågod.
    Demokrati innebär att man klubbar människor för människors skull!
  • misil
    Anonym (Feminist javist) skrev 2019-09-25 21:05:04 följande:
    Nu var ju skämtet ovan uppenbarligen "godkänt" för annars hade det aldrig visats på SVTTungan uteSkål
    Det är inte SVT.
Svar på tråden ÄNTLIGEN! Svensk humorgrupp vågar skämta om islam och deras hederskultur