• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • Patzy90
    MW90 skrev 2019-10-27 13:41:18 följande:

    Nu har ägglossningen ägt rum för mig. Släppte ifrån höger sidan denna omgången. Så jag hoppas den vänstra äggledaren fångade upp ägget. ( Har nämligen ingen äggledare på höger sidan)

    Skulle varit häftigt om det blev en graviditet av detta just med tanke på att jag bara har en äggledare men två äggstockar.

    Nu börjar den eviga väntan fram tills bim.

    Lycka till alla ni andra :)


    Får jag fråga hur det funkar? :) går det inte en äggledare till varje äggstock? Frågar av nyfikenhet.
  • MW90
    Patzy90 skrev 2019-10-27 14:39:07 följande:

    Får jag fråga hur det funkar? :) går det inte en äggledare till varje äggstock? Frågar av nyfikenhet.


    Självklart får du fråga. Jo det går en äggledare till varje äggstock. Men jag fick operera bort min högra äggledare pga utomkveds nu i september därav att jag bara har en äggledare kvar.

    Men enligt vad jag läst o själv hörde ifrån läkaren så kan den kvarvarande äggledaren fånga upp ett ägg från den äggstocken som inte har en äggledare kvar. Fick du svar på det du undrade?! :)
  • Patzy90
    MW90 skrev 2019-10-27 15:21:08 följande:

    Självklart får du fråga. Jo det går en äggledare till varje äggstock. Men jag fick operera bort min högra äggledare pga utomkveds nu i september därav att jag bara har en äggledare kvar.

    Men enligt vad jag läst o själv hörde ifrån läkaren så kan den kvarvarande äggledaren fånga upp ett ägg från den äggstocken som inte har en äggledare kvar. Fick du svar på det du undrade?! :)


    Den vetgiriga inom mig skriker bara rakt ut hur häftig kroppen är! Så himla coolt. Hoppas för dig!
  • SamiraBudva

    Kan ni lägga till mig i listan, har BIM 6 november och hade ägglossning igår, den eviga väntan Börjar nu

  • MalinBud
    Flora86 skrev 2019-10-26 19:07:40 följande:

    Stackare! Vet precis hur det är med uvi, hade de 11 gånger på ett år och fick till slut penicillin utskrivet att ta efter varje samlag. Inte haft det nu på 2 år så det har hjälpt.

    Hoppas att de ömma brösten beror på graviditet!


    Det ironiska är att jag inte en enda gång tidigare fått uvi efter sex med min sambo, skulle vara så typiskt att det är just den första månaden vi kör och hoppas på att bli gravida som jag ska få uvi.

    Hällde i mig 1,5 liter tranbärsjuice igår, men kissade inte speciellt mycket mer än vanligt.

    Natten till idag var också hemsk. Fick dessutom restless leg och visste inte var jag skulle ta vägen. Idag är smärtan i ryggen inte att leka med.. -.- tog precis ett varmt bad med förhoppningen att det ska kännas bättre..
  • solhatten

    Är på dag 8 efter senaste mens och börjar redan känna av ägglossning smärta, tänkte börja testa med äl stickor på tisdag, men ni som brukar få smärta vid äl och testar sen med stickor, hur många dagar i från brukar det vara då?

  • MalinBud
    solhatten skrev 2019-10-27 18:38:47 följande:

    Är på dag 8 efter senaste mens och börjar redan känna av ägglossning smärta, tänkte börja testa med äl stickor på tisdag, men ni som brukar få smärta vid äl och testar sen med stickor, hur många dagar i från brukar det vara då?


    Jag brukar nog börja testa strax innan smärtan kommer.

    Jag brukar ha ägglossning någon gång mellan CD18 och CD21 (min snittcykel är på 32 dagar). Jag brukar mig börja testa från CD 14 och om det är toknegativt testar jag CD 16, 17, 18 och sen inväntar en stegring. Är det fortfarande negativt brukar jag hoppa över en dag.

    Denna cykel hade jag äl på CD 17 eller 18 och började testa på dag 11, sen testade jag på dag 12 och därefter väntade jag till CD 14 och testade även CD 15 och 16.

    I ditt fall skulle jag göra ett test imorgon för att se, om det är negativt skulle jag nog testa varje dag till stegringen börjar minska :)
  • MW90
    Patzy90 skrev 2019-10-27 15:46:44 följande:

    Den vetgiriga inom mig skriker bara rakt ut hur häftig kroppen är! Så himla coolt. Hoppas för dig!


    Ja det är sjukt häftigt om det kan fungera. Kände att ägget släppte på högersidan o sen efter ett tag gjorde det ont på vänstersidan oxå, så jag hoppas att jag kände rätt o att det tar sig nu. :)

    Tack, hoppas det tar sig för dig med o alla andra här :)
  • FruHall

    Äl+8 imorgon så jag kommer tjuvstarta testandet haha.. Jag är lite av en testnarkoman men det håller mig lite positiv genom denna väntan på bim hihi

Svar på tråden BIM november 2019