• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • 90Manda90
    Anonym (Sanna) skrev 2019-10-28 17:15:05 följande:

    Jag hoppar in i tråden. Har bara småläst lite innan. Är på ÄL + 9, BIM 2 nov. Har ibland lite molande i magen, men annars inga konstigheter. Någon med samma datum & när tänker ni testa? :)


    Jag har samma datum som du! Har också molande verk i magen 8ch stickningar i äggstockarna typ plus att det drar strålar bak mot ländryggen och höfterna och jag är gasig samt att jag har mått illa har inte spytt men har både igår och idag fått hulkningar. Satt på en föreläsning idag och hulkade till högt precis när föreläsaren hade en liten paus såklart ???? jag har testat idag och tycker mig se ett svagt streck testade inte i morgonurinen så tänker att jag testar igen om några dagar för att få ett säkrare svar. Jag vill så gärna att det ska vara ett plus så jag försöker övertala mig att jag bara inbillar mig för att inte bli besviken beställde till och med ett klamydia test idag ett till mig och ett till min man fast jag vet att det inte finns en chans att varken jag eller han har det jag vet att ingen skulle vara med någon annan men den tanken känns enklare att hantera än att jag skulle tro att jag är gravid och sen få ett negativt test ???????????
  • Nyckelpiga2017

    Hej!

    Ny i gruppen, jag är 29 år och mamma till 3 nu jobbar vi på nummer 4 sedan ett halvår tillbaka de två yngre tog 16 och 13 månader så vi verkar inte ha superlätt att bli gravida. Denna månad har jag köpt en fertilitetsmonitor för att få lite hjälp att hitta våra mest fertila dagar då jag tycker det är svårt att tolka ägglossningstest. Någon som testat det? Erfarenheter?

    BIM-Lista

    1/11 - Larssonc, stoltmoster, myownworstenemy, bananafish, Phoworray, Lyra78, MalinBud, Em16, La TroosaaLi

    2/11 - Flora86, FruHall, 90Manda90

    3/11 - yasmir

    4/11 - Beeeckisen93

    5/11 - BDN, Mamma2014

    6/11 - Mariagejan, boshab, idamaria

    8/11 - Emma79K , Emselie

    9/11 - staafso

    10/11 - IA88, MW90, avigmaria, hoppas96, saran92

    11/11 vitae

    12/11 - evelinaanna123

    14/11 - AndraSladdis

    15/11 - NervösAnonym

    18/11 - Solhatten, Mevi1315

    19/11 - Joni, liloma, Desny

    20/11 - Corros

    21/11 - awi

    22/11 - s0ff, Majja92, Nicciz, midvintersol, Veronica 5, syltburk, Nyckelpiga2017

    23/11 - hundenhubbe

    24/11 - S9191

    25/11 patzy90

    26/11 Givenchy

    29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje

    Gravida-

  • mariagejan

    Jag ändrar min bim till 4/11

    Är nu på ÄL +7 och tänker göra tidig detektionstest imorgon bim -6

    Jag har lite stickningar och känsla i magen skulle inte kalla det värk utan lite obehag men gör ej ont.

    Inbillade mig att jag var lätt illamående igår men tror det är kag som känner eftergör mycket.

    Inväntar ömma bröst som jag alltid får inför mens ca en vecka innan mens så får vi se!

    Ni som känner molvärk hur skulle ni beskriva känslan har ni ont?

  • mariagejan

    1/11 - Larssonc, stoltmoster, myownworstenemy, bananafish, Phoworray, Lyra78, MalinBud, Em16, La TroosaaLi

    2/11 - Flora86, FruHall, 90Manda90

    3/11 - yasmir

    4/11 - Beeeckisen93, Mariagejan

    5/11 - BDN, Mamma2014

    6/11 - , boshab, idamaria

    8/11 - Emma79K , Emselie

    9/11 - staafso

    10/11 - IA88, MW90, avigmaria, hoppas96, saran92

    11/11 vitae

    12/11 - evelinaanna123

    14/11 - AndraSladdis

    15/11 - NervösAnonym

    18/11 - Solhatten, Mevi1315

    19/11 - Joni, liloma, Desny

    20/11 - Corros

    21/11 - awi

    22/11 - s0ff, Majja92, Nicciz, midvintersol, Veronica 5, syltburk, Nyckelpiga2017

    23/11 - hundenhubbe

    24/11 - S9191

    25/11 patzy90

    26/11 Givenchy

    29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje

    Gravida-

  • MalinBud
    mariagejan skrev 2019-10-29 06:33:42 följande:

    Jag ändrar min bim till 4/11

    Är nu på ÄL +7 och tänker göra tidig detektionstest imorgon bim -6

    Jag har lite stickningar och känsla i magen skulle inte kalla det värk utan lite obehag men gör ej ont.

    Inbillade mig att jag var lätt illamående igår men tror det är kag som känner eftergör mycket.

    Inväntar ömma bröst som jag alltid får inför mens ca en vecka innan mens så får vi se!

    Ni som känner molvärk hur skulle ni beskriva känslan har ni ont?


    Jag har haft molvärk sedan äl typ och den här månaden är värken i alla olika former.. allt från att noteras, men inget mer till att jag vaknar av att det gör ont och ligger dubbelvikt.. jag har intalat mig själv att jag har urinvägsinfektion och att det är anledningen till min molvärk men jag vet inte.. brösten ömmar mer och mer för varje dag sedan några dagar tillbaka..

    Det sjukaste var igår.. vi skulle äta middag och valde hämtmat. Jag tog biff i röd curry med kokosmjölk (något jag brukar tycka om) men det smakade så vidrigt att all hunger försvann och jag fick kväljningar åt inte en enda tugga av maten och frågade sambon om det var mig det är fel på eller om det verkligen smakade illa.. han höll inte med om att det smakade konstigt.. jag åt 6 clementiner till middag igår, Hahah!

    det är första ?försöket? till att skaffa första barnet.
  • Lyra78
    Här kom mensen redan nu, så flyttar fram mig i listan. Hoppas, hoppas november är vår månad! Ett år av försök bakom oss nu.

    1/11 - Larssonc, stoltmoster, myownworstenemy, bananafish, Phoworray, MalinBud, Em16, La TroosaaLi


    2/11 - Flora86, FruHall, 90Manda90

    3/11 - yasmir

    4/11 - Beeeckisen93, Mariagejan

    5/11 - BDN, Mamma2014

    6/11 - , boshab, idamaria

    8/11 - Emma79K , Emselie

    9/11 - staafso

    10/11 - IA88, MW90, avigmaria, hoppas96, saran92

    11/11 vitae

    12/11 - evelinaanna123

    14/11 - AndraSladdis

    15/11 - NervösAnonym

    18/11 - Solhatten, Mevi1315

    19/11 - Joni, liloma, Desny

    20/11 - Corros

    21/11 - awi

    22/11 - s0ff, Majja92, Nicciz, midvintersol, Veronica 5, syltburk, Nyckelpiga2017

    23/11 - hundenhubbe

    24/11 - S9191, Lyra78

    25/11 patzy90

    26/11 Givenchy

    29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje

    Gravida-
  • mariagejan
    MalinBud skrev 2019-10-29 07:50:21 följande:

    Jag har haft molvärk sedan äl typ och den här månaden är värken i alla olika former.. allt från att noteras, men inget mer till att jag vaknar av att det gör ont och ligger dubbelvikt.. jag har intalat mig själv att jag har urinvägsinfektion och att det är anledningen till min molvärk men jag vet inte.. brösten ömmar mer och mer för varje dag sedan några dagar tillbaka..

    Det sjukaste var igår.. vi skulle äta middag och valde hämtmat. Jag tog biff i röd curry med kokosmjölk (något jag brukar tycka om) men det smakade så vidrigt att all hunger försvann och jag fick kväljningar åt inte en enda tugga av maten och frågade sambon om det var mig det är fel på eller om det verkligen smakade illa.. han höll inte med om att det smakade konstigt.. jag åt 6 clementiner till middag igår, Hahah!

    det är första ?försöket? till att skaffa första barnet.


    Det låter ju verkligen som grav symptom speciellt maten haha, hoppas så för er skull! Man hör ju väldigt många gravida som får sug efter just clementiner :)

    Jag är rädd för att jag känner efter för mycket! Får se vad testet säger imorgon!

    Tog ett CB digitalt ÄL test vet det inte är pålitligt för graviditet men det var negativt så får ner förhoppningarna lite. Jag blir så ledsen varje månad när mensen kommer :(

    Vilken dag är du på nu?
  • MalinBud
    mariagejan skrev 2019-10-29 09:05:52 följande:

    Det låter ju verkligen som grav symptom speciellt maten haha, hoppas så för er skull! Man hör ju väldigt många gravida som får sug efter just clementiner :)

    Jag är rädd för att jag känner efter för mycket! Får se vad testet säger imorgon!

    Tog ett CB digitalt ÄL test vet det inte är pålitligt för graviditet men det var negativt så får ner förhoppningarna lite. Jag blir så ledsen varje månad när mensen kommer :(

    Vilken dag är du på nu?


    Jag gjorde ett vanligt gravtest igår där det blev ett supersvagt streck. Köpte då ett testa tidigt från cb som var toknegativt (dock endast två timmar efter jag kissat senast så tror inte det var tillförlitlig på grund av det).

    Sen gjorde jag ett annat vanligt imorse (väääääldigt svagt streck) sen åkte jag till apoteket och köpte tidiga test (RFSU och CB) och använde samma urin som till det förra (kissade i kopp och hällde inte ut det på en gång, ursäkta informationen). Jag testade RFSUs och det var knappt synbart streck, om ens ett streck..

    Jag köpte även något hemmatest för att testa för urinvägsinfektion, men det var negativt...

    Jag har bim på fredag så är på äl+11 eller 12 idag.

    Så baserat på mina olika tester så har jag inte urinvägsinfektion, men jag verkar inte vara supergravid heller. Funderar på om jag ska strunta i att testa imorgon och vänta till torsdag eller om jag ska testa imorgon också.. det kostar skjortan att hålla på och testa såhär, haha!

    Har totalt 5 tester kvar.

    Ett cb testa tidigt

    Ett cb digital med veckoindikator

    Tre testremsor från ett annat märke (ej tidigt test)
  • saran92
    MalinBud skrev 2019-10-29 09:18:48 följande:

    Jag gjorde ett vanligt gravtest igår där det blev ett supersvagt streck. Köpte då ett testa tidigt från cb som var toknegativt (dock endast två timmar efter jag kissat senast så tror inte det var tillförlitlig på grund av det).

    Sen gjorde jag ett annat vanligt imorse (väääääldigt svagt streck) sen åkte jag till apoteket och köpte tidiga test (RFSU och CB) och använde samma urin som till det förra (kissade i kopp och hällde inte ut det på en gång, ursäkta informationen). Jag testade RFSUs och det var knappt synbart streck, om ens ett streck..

    Jag köpte även något hemmatest för att testa för urinvägsinfektion, men det var negativt...

    Jag har bim på fredag så är på äl+11 eller 12 idag.

    Så baserat på mina olika tester så har jag inte urinvägsinfektion, men jag verkar inte vara supergravid heller. Funderar på om jag ska strunta i att testa imorgon och vänta till torsdag eller om jag ska testa imorgon också.. det kostar skjortan att hålla på och testa såhär, haha!

    Har totalt 5 tester kvar.

    Ett cb testa tidigt

    Ett cb digital med veckoindikator

    Tre testremsor från ett annat märke (ej tidigt test)


    Äl+11-12 är ju fortfarande väldigt tidigt så det bästa är väll att vänta 2 dagar innan man testar igen för hcg ska väll fördubblas varannan dag har jag för mig. Tycker väntan mellan äl och bim är olidlig så förstår att du testar, kommer antagligen sitta på äl+11 själv och testa ihjäl mig haha.
  • Anonym (Emelie)

    Jag börjar fundera på om jag är gravid. Jag fick en del av satsen i mig av misstag för typ tio dagar sedan (men vi har börjat prata om att börja försöka på riktigt så ingen katastrof) och det var i ägglossningstider. 
    Är väl medveten om att man kanske hoppas lite för mycket, och överkänner  symtom men jag har haft ont i sidan av brösten, ut mot armhålorna (men eftersom jag tidigare aldrig tänkt på sånt så kanske det är något jag brukar vara innan mens). Har haft ont i nedre delen av magen en del de senaste dagarna, återigen kanske något jag brukar ha utan att tänka på det särskilt mycket, och sedan igår fick jag en flytning som hade lite rosafärgat blod i sig. 
    De tre senaste dagarna har jag också varit väldigt lös i magen. Vilket jag inte brukar vara. Det är väl det som jag vet är mest onormalt. Men jag har beräknad mens på fredag, så vi får se då. Förmodligen är det ingen lyckoträff, men jag kan inte sluta tänka på det. 

Svar på tråden BIM november 2019