• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • hundenhubbe
    boshab skrev 2019-11-02 06:39:48 följande:

    Jag är ingen expert på ÄL-test men när du bör börja testa beror lite på när du brukar ha ÄL. Jag brukar ha mellan CD 12-14 ca och brukar därför börja testa typ CD9. Så några dagar innan beräknad ÄL.

    Om jag börjar testa på CD9 kan jag ta ett eftermiddagstest nån gång mellan 15-19. Beror lite på när jag kissade senast och hur mycket vatten jag druckit. Jag körde en månad 2 test/dag för att detektera ÄL bättre. Tog ungefär samma tid varje dag. Kring 11 och 17. Tror dock man kan stretcha på det lite mer, typ ett test 11-12 nästa test 18-20.

    Tror det rekommenderas att du testar ungefär samma tid dagarna du testar. Sen ser man oftast när det börjar bli mörkare/det börjar stegra och då får man kanske testa oftare (om man testar 1 gång/dag t.ex).

    Förlåt för lite rörig text och hoppas det hjälper :)


    Tack för svar! Här köpt cb digitalt så svårt att se när det närmar sig xD men börjar ta om några dagar en gång per dag så får jag se :) kanske två då det "ska vara" typ om 1 dag
  • Anonym (Nattkatt)
    solhatten skrev 2019-11-02 17:03:45 följande:

    Jag har märkt att jag inte har helt regelbunden mens är allt emellan 28-30dagar men verkar får äl exakt 14 dagar efter mens enligt tester. Men undrar om det ändå kan minska chansen att bli gravid? Har sen 10 dagar från äl till nästa mens


    Det är bara 2 dagars skillnad, borde inte göra någon skillnad i fertilitet :)

    ---

    Jag har fortfarande inga mellanblödningar och är på CD20 idag : O Det har aldrig gått över 19 dagar innan det satt igång. Liiite hopp får man, hoppet ligger just nu på 3/10 : P
  • boshab
    hundenhubbe skrev 2019-11-02 19:27:25 följande:

    Tack för svar! Här köpt cb digitalt så svårt att se när det närmar sig xD men börjar ta om några dagar en gång per dag så får jag se :) kanske två då det "ska vara" typ om 1 dag


    Jag har aldrig testat CB digital dock! Tar det sig inte denna månad kanske jag provar :) Hört att det är lättare att hitta ÄL men de är väl dyrare?

    Hoppas din ÄL kommer snart och lycka till!! :)
  • boshab

    Då har jag tagit ett RFSU testa tidigt. Tycker mig se en tunn linje. Är det vanligt med spökstreck på dessa eller inbillar jag mig helt? :D (lär väl märka om några dagar BIM på onsdag...)

  • malinamf
    Corros skrev 2019-11-02 16:10:44 följande:

    Aha spännande! Funderar på progesteronkräm om ett tag, köper du det på någon hälsokost?

    Enligt app har jag BIM 20 nov men jag känner att jag har ägglossning nu så det bör vara runt 15-17 nov. Har ätit p-piller och har inte haft mens på 10 år så jag har inte stenkoll på min cykel än, 25-30 dagar verkar den vara.

    Nu kommer de låååångsamma dagarna mellan ÄL och BIM då.. :)


    Jag har köpt min på nätet, efter tips i någon annan familjeliv-tråd! :) Matriarch heter den!

    Eller hur, tiden mellan äl och bim går så orimligt sakta! :) Vilket försök är du på?
  • solhatten
    boshab skrev 2019-11-03 03:57:59 följande:

    Då har jag tagit ett RFSU testa tidigt. Tycker mig se en tunn linje. Är det vanligt med spökstreck på dessa eller inbillar jag mig helt? :D (lär väl märka om några dagar BIM på onsdag...)


    Jag tycker att jag kan se ett svagt streck!!
  • boshab
    solhatten skrev 2019-11-03 08:21:33 följande:

    Jag tycker att jag kan se ett svagt streck!!


    Det är så svårt att få på bild... Visade just sambon som också ser ett svagt rosa streck!! Har inga fler tidiga tester (än) hehe... Vet inte hur det är med graviditetstest, om det syns en till linje, fastän den är mycket svag - om det är positivt ändå...??
  • saran92
    boshab skrev 2019-11-03 08:30:29 följande:

    Det är så svårt att få på bild... Visade just sambon som också ser ett svagt rosa streck!! Har inga fler tidiga tester (än) hehe... Vet inte hur det är med graviditetstest, om det syns en till linje, fastän den är mycket svag - om det är positivt ändå...??


    Jag tycker mig definitivt ana ett rosa streck där, kan mycket väl vara ett tidigt plus! Men säkrast är om du tar ett till om ett par dagar, då borde det vara tydligare :)
  • saran92
    boshab skrev 2019-11-03 08:30:29 följande:

    Det är så svårt att få på bild... Visade just sambon som också ser ett svagt rosa streck!! Har inga fler tidiga tester (än) hehe... Vet inte hur det är med graviditetstest, om det syns en till linje, fastän den är mycket svag - om det är positivt ändå...??


    Jag tycker mig definitivt ana ett rosa streck där, kan mycket väl vara ett tidigt plus! Men säkrast är om du tar ett till om ett par dagar, då borde det vara tydligare :)
Svar på tråden BIM november 2019