• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • malinamf
    Corros skrev 2019-11-03 15:33:50 följande:

    Ah tack, ska kolla upp och läsa på lite mer! Ska till gyn på allmän check 15 nov, vill veta om allt ser bra ut och tänkte passa på att fråga då vad de tycker om krämerna. :)

    Slutade med p-piller i juli så detta blir försök 4, varav en blev en kemisk graviditet i aug och en var jag bortrest över ÄL (okt). Så jag känner mig ändå i början av försöksperioden. Du då?


    Vad bra! Jag tror de framförallt används om man har kort lutealfas (mindre än 10 dagar typ). Det här blir försök nummer 3 med 3e barnet. Första tog sig på 6e försöket och 2a blev en ?oops? så vi får se vad detta tar vägen! :)
  • avigmaria
    malinamf skrev 2019-11-03 15:39:52 följande:

    Åh grattis!! Vad roligt! Hur berättade du för mannen? :)


    Hahaha jag minns knappt, kunde inte hålla det för mig själv många minuter iaf... Men han blev himla glad. Sjukt det här. Tre barn, alltså.....
  • malinamf
    avigmaria skrev 2019-11-03 15:48:04 följande:

    Hahaha jag minns knappt, kunde inte hålla det för mig själv många minuter iaf... Men han blev himla glad. Sjukt det här. Tre barn, alltså.....


    Åh! :) hur gamla är dina barn?
  • Emma79K

    Åh! Grattis till er som plussat! :)

    Det är något särskilt när namn före och efter en på listan börjar testa positivt.

    Har tyvärr inga större förhoppningar den här månaden då mannen drabbades av prestationsångest och äl missades. Mycket mys men det fullbordades först samma morgon som tempen gick upp.

    Får vänta in mensen och nästa cykel....

  • mariagejan

    OMG

    Jag är gravid!

    Jag är bortrest och vill vänta berätta för mim man tills jag är hemma så måste dela med er :)

    Så lycklig!!!

    Jag tog negativt test ÄL + 7 CB digitala och nu tog jag på CB veckoindikator stod 1-2 v men vet jag är v 3 :)

  • Mevi1315

    Roligt att se ni som plussat. Inväntar sj ägglossning, känner att något är på gång men ingen stegring på stickan. Får försöka köra varannan dag eller så ;)

  • IA88

    Grattis!! Så roligt att fler och fler börjar plussa i november nu :)


    mariagejan skrev 2019-11-03 16:22:05 följande:

    OMG

    Jag är gravid!

    Jag är bortrest och vill vänta berätta för mim man tills jag är hemma så måste dela med er :)

    Så lycklig!!!

    Jag tog negativt test ÄL + 7 CB digitala och nu tog jag på CB veckoindikator stod 1-2 v men vet jag är v 3 :)


  • IA88

    Ah men då så, då hade du ägglossning typ en vecka före mig så då kan jag lugna ner mig med att börja fundera på att testa redan hehe :) Hade du några speciella tecken som fick dig att testa?


    avigmaria skrev 2019-11-03 15:37:45 följande:

    Nej vad säger jag, den 23:e menar jag ju.


  • mariagejan
    IA88 skrev 2019-11-03 16:31:56 följande:

    Ah men då så, då hade du ägglossning typ en vecka före mig så då kan jag lugna ner mig med att börja fundera på att testa redan hehe :) Hade du några speciella tecken som fick dig att testa?


    Jag får alltid suuuuper ömma bröst innan mens ca 1 v innan och sedan slutar de ömma ganska exakt två dagar innan mens. Nu kom det ömma lite senare och sedan försvann det efter två dagar och var helt oömma i 1 dag sedan kom det tillbaka igen.

    Jag kräktes också en gång helt spontant så då började jag ana. Utöver det inget speciellt jag letade efter och har klämt för att se om bröstvårtorna är ömma för tycker alla som är gravida säger de blir ömma men de gör inte ont däremot är de styva hela tiden och det brukar de inte vara!

    Jag hoppas bara det går hela vägen är så glad!

    Skulle påbörjat ivf på tisdag denna veckan dagen efter min väntade mens 4 nov så är så otroligt tacksam och ödmjuk att jag får uppleva detta!

    Heja er alla <3
  • Ketchup88

    Ingen mens och inga känningar mensen borde komma idag enligt appen. Stack till affären för att handla lite och passade då på att köpa graviditetstest. Så nu har jag 2 hemma men vet inte om jag vågar testa. Känns som det kommer bli negativt på grund av att nått är fel.

Svar på tråden BIM november 2019