• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • Nixtie
    Nixtie skrev 2019-11-09 00:23:59 följande:
    kan säga att vi hade sex rätt ofta runt min ÖL via Flo ..
    ÄL*:)
  • Anonym (Längtan)

    Hej! Hoppas jag kan hoppa in här :)

    Jag har ingen aning om när bim e eftersom jag fick barn för 3 månader sen o inte fått tbx mensen. Denna månad, för 1 vecka sen, kände jag som små nålstick i va jag tror va äggstocken. Dagen efter kändes d konstigt i andra äggstocken. Hoppas o väntar ivrigt på att få göra ett gravtest.

  • Tjoppa12

    Bim-3 eller -2 idag. Testade mig med morgonurin men negativt. Visst man kan se en skugga men jag tror jag lurar ögat. Känns hopplöst den här månaden också då :( även om det är tidigt så känns det inte som det blev nåt eftersom jag har pms-tuttar också

  • s0ff

    Fått till det varannan dag sedan senaste mensen. Beräknad ÄL den 4/11 enligt FLO och den 11/11 enligt NC... idag tempstegring och nu vid toabesök en brunaktig (sorry) flytning som jag aldrig tidigare haft. Vågar man hoppas så tidigt? Kan tilläggas att ÄL ej kunnat bekräftas med LH-tester.... haft oregelbundna cykler så svårt att veta vad som stämmer...

  • awi
    hundenhubbe skrev 2019-11-08 21:56:34 följande:

    Tack för svar! Har testat i 4 dagar och sett tydlig ökning på testerna :) tänkte testa imorgon igen runt lunchtid och även söndag. Vi fick faktiskt till lite "bolibompamys" idag innan mannen for! Och imorgon och söndag är vi som sagt helt själva så denna gång känns det verkligen som att vi ger det ett rejält försökt när vi också för första gången kör med äl stickor. Enligt dom verkar ju äl ske ca 1 dag tidigare än planerat! Testat som du säger till smilen försvunnit så vet jag :) har ju några stickor kvar!


    Spännande! Håller tummarna! :)
  • awi
    hundenhubbe skrev 2019-11-08 21:58:47 följande:

    En nyfiken fråga! När brukar ni ha ägglossning i cykeln? Jag har typ dag 18/19 och har en 30 dagars ungefär. Känns så långt in att ha men nu när jag testar med stickor verkar det stämma!


    För mig variera det lite. Men allt mellan dag 14-18. Därför tar jag alltid test. Mensen kommer dock alltid 24 dagar efter ÄL.
  • awi

    Är på ÄL+2 idag och fick en rosa flygning i morse. Kan det vara nån typ av ägglossningsgrej? Känner mig verkligen hoppfull den här månaden! Kände av ägglossningen så starkt den här gången, kände att det var på g typ i en vecka. Sen prickade vi in sexet bra också. Hoppas verkligen verkligen att det blir nåt den här månaden. Kommer bli så besviken annars...

  • saran92
    Nixtie skrev 2019-11-09 00:09:35 följande:

    Hej, hoppar in här :) jag och min sambo har försökt nu i 3 månader (tog ut min hormonspiral för 3 månader sen) min mens har varit regelbunden 28 dagar eeexakt på klockan förrutom denna månaden då jag fick en rödare blödning på dag 30. Trodde först jag var gravid då jag va BIM+2 men neg grav test..  har haft kort mens sen jag tog ut spiralen (typ 1 dag lite, 1 dag riklig följt av 1 dag med väääldigt lite) typ stänk blödning så ca 2 dagar mens. Har grav symptom fortfarande... hade BIM 2:a nov men fick ''mens'' 4:e? vad tror ni? ska jag testa igen eller bara anta att det var mensen som kom och jag ska köra på ÄL test om en vecka igen?


    Kan ju ta ett tag innan kroppen är helt på banan igen efter hormonspiral och vet många som fått gravsymtom i samband med att kroppen ställer om sig tyvärr. Jag hade räknat den 4:e som mensen och kört äl-test under en längre period under månaden för att vara säker på att du får lh-höjning. Hormonspiralen gör ju slemhinnorna tunnare så att ett ägg inte kan fästa, så du kanske får räkna med några ägglossningar innan hinnorna är tillbaka som vanligt igen, lycka till! :)
  • saran92
    Tjoppa12 skrev 2019-11-09 08:56:48 följande:

    Bim-3 eller -2 idag. Testade mig med morgonurin men negativt. Visst man kan se en skugga men jag tror jag lurar ögat. Känns hopplöst den här månaden också då :( även om det är tidigt så känns det inte som det blev nåt eftersom jag har pms-tuttar också


    Kunde inte låta bli att testa mig Bim-2 jag heller och det var ju även ett testa tidigt jag gjorde så känns helt kört för min del med då det var negativt. Alla ev. Symtom jag kände i början av veckan är som bortblåsta :( men ändå griper jag efter halmstrån, har en cykel som varierar mellan 27-31 dagar så innerst inne hoppas jag på att det bara är för tidigt..(bim imorgon är beräknat på 28dagars cykel)
  • hundenhubbe

    Det känns så härligt att jag faktiskt bekräftat att mina älsymtom (bubblig mage, lite "mensvärk" helst på ena sidan som ägglossningen sker och ökade flytningar) sker vid LH ökning och inte innan eller efter. Ska bli spännande att se om symtomen slutar i samband med att ägglossning sker eller om dom håller i sig. Härlogt att jag faktiskt kände min kropp precis som jag trodde vilket kommer göra det lättare nästa månad om dehär inte fungerar. Tycker dock äl stickorna har varit smidiga, kan verkligen rekommendera clearblue digital, slipper tolka något :)

Svar på tråden BIM november 2019