• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • Najo
    LilyT skrev 2020-01-31 12:17:00 följande:

    Miva, grattis, så härligt!

    Angående KUB/nipt: jag har kub om två veckor och är jättenervös inför det. Embryot är från en IVF-behandling som jag gjorde 2014, och då var jag 35 (nu är jag snart 41). Tar man hänsyn till det när man gör KUB? Vet ni?

    Tack för bra tråd! (Psst, jag ser att det står BF 24/8 på mig, det är 26/8 om man ska vara petig


    Det är bara vid färsk återföring som ivf kan påverka kub. Alltså inte vid FET (frozen embryo transfer). Påverkan orsakas av hormonstimuleringen i behandlingen (så har jag tolkat det). BM frågar lm det är ditt ägg och om det är färskt eller fryset embryo. Din ålder kommer vid beräkningen av kub kommer beräknas på 35 (är jag nästintill helt säker på) då det är äggets ålder som är viktig i sammanhanget.
  • LilyT
    Najo skrev 2020-01-31 13:05:43 följande:

    Det är bara vid färsk återföring som ivf kan påverka kub. Alltså inte vid FET (frozen embryo transfer). Påverkan orsakas av hormonstimuleringen i behandlingen (så har jag tolkat det). BM frågar lm det är ditt ägg och om det är färskt eller fryset embryo. Din ålder kommer vid beräkningen av kub kommer beräknas på 35 (är jag nästintill helt säker på) då det är äggets ålder som är viktig i sammanhanget.


    Åh, tack snälla för svar! :)
  • Najo

    Jag fick precis svaret från NIPT och fosterprovet var normalt! Vilken skön känsla!

    Och det blir em TJEJ till (har en dotter på 11 och son på 4.5). Min dotter blev glad över en tjej till men jag är mest glad över att att provet var positivt!

  • Snurranfian
    Najo skrev 2020-01-31 14:31:06 följande:

    Jag fick precis svaret från NIPT och fosterprovet var normalt! Vilken skön känsla!

    Och det blir em TJEJ till (har en dotter på 11 och son på 4.5). Min dotter blev glad över en tjej till men jag är mest glad över att att provet var positivt!


    Men på så skönt!! Stort grattis! Blir en skön helg nu då! :)

    Själv vill jag bara helgen ska ta slut. Vul på måndag. *orolig*
  • SweetCA
    Najo skrev 2020-01-31 14:31:06 följande:

    Jag fick precis svaret från NIPT och fosterprovet var normalt! Vilken skön känsla!

    Och det blir em TJEJ till (har en dotter på 11 och son på 4.5). Min dotter blev glad över en tjej till men jag är mest glad över att att provet var positivt!


    Wooo vilken fredag! Grattis!
  • SweetCA
    Snurranfian skrev 2020-01-31 14:53:20 följande:

    Men på så skönt!! Stort grattis! Blir en skön helg nu då! :)

    Själv vill jag bara helgen ska ta slut. Vul på måndag. *orolig*


    Det kommer gå snabbt! Hoppas på fina resultat!
  • SweetCA
    Miva skrev 2020-01-31 11:04:38 följande:

    Nu har vi varit på RUL och fick reda på att det är en liten pojke som är beräknad till 2/7. Moderkakan sitter i framvägg så därför har jag inte känt några rörelser ännu, det är skönt att veta så kanske litet oro släpper!


    Vad kul! Skönt att veta! Vad härligt med bra nyheter! Hoppas det fortsätter såhär för alla :)
  • Najo
    Snurranfian skrev 2020-01-31 14:53:20 följande:

    Men på så skönt!! Stort grattis! Blir en skön helg nu då! :)

    Själv vill jag bara helgen ska ta slut. Vul på måndag. *orolig*


    Tack, vilken vecka är du i? Första vul?
  • Najo
    SweetCA skrev 2020-01-31 17:30:45 följande:

    Wooo vilken fredag! Grattis!


    Tack! Ja verkligen! Jag ska ha släktkalas i morgon så det passar verkligen bra att svaret hann komma innan helgen.
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)