• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • Sol2020
    SweetCA skrev 2020-05-05 08:48:31 följande:

    Nu blev det åka av i natt. 12h totalt, värkstart 15 ish. Vi hann inte med ryggbedövning och lustgas funkade inte alls, höll på att spy! Vi var tvungna att åka iväg till Södertälje för BB Stockholm var fullt!

    3372g 50.5cm.

    Vi får stanna så länge vi vill och vi fick ett super bra team! Så har haft en toppen upplevelse. Svårt att sova nu men de andra två snusar gott.


    Åhh Grattis SweetCA!

    Så härligt att höra att allt gått så bra!

    Mys på nu!

    Idag gick jag in i v 23 & mår bra! Har bara en grym foglossning

    men det hade jag med dom andra 2 också.

    Har blivit permiterad från jobbet en del % så nu kommer jag börja jobba lite mindre framöver vilket ska bli lite skönt nu.

    Hoppas ni andra mår bra!
  • SweetCA
    Sol2020 skrev 2020-05-08 23:45:55 följande:

    Åhh Grattis SweetCA!

    Så härligt att höra att allt gått så bra!

    Mys på nu!

    Idag gick jag in i v 23 & mår bra! Har bara en grym foglossning

    men det hade jag med dom andra 2 också.

    Har blivit permiterad från jobbet en del % så nu kommer jag börja jobba lite mindre framöver vilket ska bli lite skönt nu.

    Hoppas ni andra mår bra!


    Tack! Skönt att du ser positivt på permiteringen.

    Det andra man kan tänka positivt om är att det är väldigt lugnt på BB, inga anhöriga får ju hälsa på och man kan verkligen fokusera på att ta det lungt!
  • Esmes

    Någon mer som har mycket smärtsamma sammandragningar och förvärkar? Är i v 27 och har haft problem i några veckor nu. Har varit inne på förlossningen för koll och det finns ingen påverkan på livmodertappen som det är nu i alla fall. Är delvis sjukskriven i en månad.

  • SweetCA

    Hej. Jag hoppar väl ur tråden nu. Är ju inte längre gravid! Lycka till tjejer och kom ihåg att ni är starka och kommer bli bra mammor även om vi är lite 'till åren'

    Kram

  • krammm
    Esmes skrev 2020-05-10 18:08:09 följande:

    Någon mer som har mycket smärtsamma sammandragningar och förvärkar? Är i v 27 och har haft problem i några veckor nu. Har varit inne på förlossningen för koll och det finns ingen påverkan på livmodertappen som det är nu i alla fall. Är delvis sjukskriven i en månad.


    Ja jag har säkert 20-30 sd per dag. Men ingen påverkan på tappen. är i vecka 25 och väntar 5:e barnet. 
  • Esmes
    krammm skrev 2020-05-12 09:04:27 följande:

    Ja jag har säkert 20-30 sd per dag. Men ingen påverkan på tappen. är i vecka 25 och väntar 5:e barnet. 


    Får du även förvärkar som gör riktigt ont? För mig känns de som extrem mensvärk. Hade du mycket sd även med de andra barnen? Det här är mitt första så jag har ingen erfarenhet och oroar mig såklart att bebisen ska komma för tidigt.
  • Najo
    Esmes skrev 2020-05-12 13:19:00 följande:

    Får du även förvärkar som gör riktigt ont? För mig känns de som extrem mensvärk. Hade du mycket sd även med de andra barnen? Det här är mitt första så jag har ingen erfarenhet och oroar mig såklart att bebisen ska komma för tidigt.


    Jag hade som ihållande sammandragningar för några v sedan som höll i sig så d kändes som träningsvörk men BM sa att det är lugnt bara livmoder som tränar inför vad som komma skall. Men man kanske ska sänka tempot lite om det går. Vad som gäller kring förvärkar vet jag inte då jag inte haft det vad jag vet. Jag är i v 29 nu och har inte haft sd på 1-2 v så det kan säkert lugna ner sig för dig:)
  • Esmes
    Najo skrev 2020-05-12 15:04:04 följande:

    Jag hade som ihållande sammandragningar för några v sedan som höll i sig så d kändes som träningsvörk men BM sa att det är lugnt bara livmoder som tränar inför vad som komma skall. Men man kanske ska sänka tempot lite om det går. Vad som gäller kring förvärkar vet jag inte då jag inte haft det vad jag vet. Jag är i v 29 nu och har inte haft sd på 1-2 v så det kan säkert lugna ner sig för dig:)


    När jag har mina mer vanliga sammandragningar så känns de nog ungefär så som du beskriver. Den här andra smärtan (förvärkarna förmodar jag) var däremot så smärtsamma att jag inte visste var jag skulle ta vägen, aldrig haft så ont förut. Väldigt skönt att få veta att livmodertappen var opåverkad och att bebisen mådde bra. Det gav med sig efter något dygn men läkaren sa att jag måste vila och undvika lyft, trappor och stress.

    Hoppas att det stämmer med så som det varit för dig, att det lugnar ner sig om en vecka eller två. Hur går det för dig annars? Skönt att ha passerat den andra trimestern kan jag tänka mig? :)
  • Najo
    Esmes skrev 2020-05-12 18:45:14 följande:

    När jag har mina mer vanliga sammandragningar så känns de nog ungefär så som du beskriver. Den här andra smärtan (förvärkarna förmodar jag) var däremot så smärtsamma att jag inte visste var jag skulle ta vägen, aldrig haft så ont förut. Väldigt skönt att få veta att livmodertappen var opåverkad och att bebisen mådde bra. Det gav med sig efter något dygn men läkaren sa att jag måste vila och undvika lyft, trappor och stress.

    Hoppas att det stämmer med så som det varit för dig, att det lugnar ner sig om en vecka eller två. Hur går det för dig annars? Skönt att ha passerat den andra trimestern kan jag tänka mig? :)


    Det går bra, har varit matt v25-27 trvis pga lågt blodtryck vilket jag ff har men bu är jag spm vanligt. Glömmer lätt bort att jag har en gravidkula förutom när jag ska resa mig upp:) var på koll hos BM i går. Magen hade växt till 26 cm (23 cm 4 v innan). Min viktuppgång har börjat plana ut, äter mer som vanligt nu. Hoppas att det lugnar ner sig lite för dig med sd och förvärkarna framförallt! Mår du brai övrigt? Var detta ditt första barn?
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)