• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • RiaraMaria

    Nu har jag slutat blöda från urinblåsan efter 1,5 dag med antibiotika. Spänner inte I underlivet. Kommer fortfarande lite blod med flyttningen men har inte vad jag kan känna eller se haft mer vattenavgång sedan igår. Jag hoppas, hoppas verkligen hålet i hinnan lkt o barnet har massa fostervatten igen. Skulle va så kul chocka den fruktansvärt krasse o hårdd läkaren som sa det var kört o I princip lika bra avbryta direkt fast hjärtat slog på barnet.

  • RiaraMaria

    Nu har jag slutat blöda från urinblåsan efter 1,5 dag med antibiotika. Spänner inte I underlivet. Kommer fortfarande lite blod med flyttningen men har inte vad jag kan känna eller se haft mer vattenavgång sedan igår. Jag hoppas, hoppas verkligen hålet i hinnan lkt o barnet har massa fostervatten igen. Skulle va så kul chocka den fruktansvärt krasse o hårdd läkaren som sa det var kört o I princip lika bra avbryta direkt fast hjärtat slog på barnet.

  • Nykär15
    gunbran skrev 2020-06-17 12:08:49 följande:

    Ny här, plussade i lördags så det är alldeles färskt, v. 4+6 idag.

    Är 46 år, kommer vara nyss fyllda 47 när bebisen kommer. Är överlycklig över detta mirakel och fullkomligt livrädd samtidigt. Fick MF i v 7 för ett år sedan och oroar mig förstås över att det ska hända igen.

    Det är mitt 5:e, men sambons första barn.


    Är så underbart <3 stort grattis igen!! Jag fick göra om en vecka efter vul så är 8+0 idag :) det var segt, men insåg att jag nog räknat lite knasigt. Enligt sista mens och cykel på 28 dagar är jag 8+2 idag, så jag hade nog räknat lite ivrigt från att äl var så tidig, men betyder ju inget om när ägget väl fäste. Plussade ju senare denna gången med än med förra, så det påverkar såklart hur den lilla växt. Så efter att jag insett detta är jag lite lugnare och återskapar bilden av det lilla pickande hjärtat jag fick se förra veckan i mitt huvud <3

    Om 2 veckor ska vi göra nipt så då får man ju en koll igen...men kommer vara lika spynervös då som vid förra vul. Minns ju så väl orden på kub 2016 om att det inte sågs något hjärta som slog :( livrädd behöva höra det ännu en gång....
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-17 12:38:29 följande:

    Är så underbart <3 stort grattis igen!! Jag fick göra om en vecka efter vul så är 8+0 idag :) det var segt, men insåg att jag nog räknat lite knasigt. Enligt sista mens och cykel på 28 dagar är jag 8+2 idag, så jag hade nog räknat lite ivrigt från att äl var så tidig, men betyder ju inget om när ägget väl fäste. Plussade ju senare denna gången med än med förra, så det påverkar såklart hur den lilla växt. Så efter att jag insett detta är jag lite lugnare och återskapar bilden av det lilla pickande hjärtat jag fick se förra veckan i mitt huvud <3

    Om 2 veckor ska vi göra nipt så då får man ju en koll igen...men kommer vara lika spynervös då som vid förra vul. Minns ju så väl orden på kub 2016 om att det inte sågs något hjärta som slog :( livrädd behöva höra det ännu en gång....


    Så skönt för dig att ha fått se det lilla hjärtat. Oron försvinner ju inte, men fint att veta att allt såg bra ut så långt.

    Jag har idag bokat tid hos BM om 2 veckor. Då är jag precis 7+0 enligt mina beräkningar. Tänkte kolla om det finns chans att göra vul i samband med det. Ska diskutera ev kub och nipt så också.

    Har fortfarande svårt att fatta det här....men molvärken och den extremt uppsvällda magen talar sitt tydliga språk ;).
  • Miva
    RiaraMaria skrev 2020-06-17 12:35:47 följande:

    Nu har jag slutat blöda från urinblåsan efter 1,5 dag med antibiotika. Spänner inte I underlivet. Kommer fortfarande lite blod med flyttningen men har inte vad jag kan känna eller se haft mer vattenavgång sedan igår. Jag hoppas, hoppas verkligen hålet i hinnan lkt o barnet har massa fostervatten igen. Skulle va så kul chocka den fruktansvärt krasse o hårdd läkaren som sa det var kört o I princip lika bra avbryta direkt fast hjärtat slog på barnet.


    Vill ge dig litet pepp, med mitt andra barn hade jag som dig fast jag var i vecka 20 när jag hade vattenavgång. Det var ett litet hål och det slöt sig efter 1 vecka och jag fick lära mig att 1/3 av fostervattnet nyproducerad på 1 timme. Så när hålet slutit sig fanns det nytt fostervatten och med vila så var han kvar inne till 38+2 och föddes 50 cm lång och en vikt på 3075 gram. Så det kan gå bra och jag håller tummarna att det går som för dig som det gick för mig!
  • RiaraMaria
    Miva skrev 2020-06-17 14:39:50 följande:

    Vill ge dig litet pepp, med mitt andra barn hade jag som dig fast jag var i vecka 20 när jag hade vattenavgång. Det var ett litet hål och det slöt sig efter 1 vecka och jag fick lära mig att 1/3 av fostervattnet nyproducerad på 1 timme. Så när hålet slutit sig fanns det nytt fostervatten och med vila så var han kvar inne till 38+2 och föddes 50 cm lång och en vikt på 3075 gram. Så det kan gå bra och jag håller tummarna att det går som för dig som det gick för mig!


    Ja jag har läst om flera Sådana fall. Tack! Med mig så är det för att det bara är vecka 16 som gör att de var så negativa till att det ska gå bra.
  • Najo

    Hej! Idag var jag på TUL i v 32+2. Allt såg bra ut och flödet i navelsträngen såg fint ut. Hon mätte bebisen noggrannt och det ser ut att kunna bli ungefär samma vikt som mina 2 andra barn (runt 3 kg) om hon växer fint fortsatt fram till det ska vara dags. Just nu väger hon knappa 2 kg. Min yngsta kom 12 dgr före beräknat och min äldsta samma dag som BF så det återstår att se om det blir ett julibarn el augustibarn (BF 2 aug).

  • RiaraMaria

    Miva: hur såg de att det var ett litet hål? De sa inget sånt till mig. Det enda de sa o såg och jag med, var att hinnorna var tajt runt barnet så man kunde inte avgöra om det var ngt vatten alls kvar. Men hjärtat slog och jag tycker mig känna barnet ibland men jag är inte helt säker...

  • gunbran

    Hej!

    Har läst bakåt i tråden och det känns skönt på något vis att veta att man inte är ensam om sin oro och alla tankar som upptar ens huvud mest hela tiden. Känner igen mig massor i det ni har skrivit.

    Hoppas så innerligt att mitt lilla frö vill stanna. Det ger mig hopp att läsa här i tråden!

  • Vicky80

    Hej.

    Idag var jag hos bm och allt såg bra ut. Är i v.32+1 och magen mätte 31cm och bebis har börjat fixera sig nedåt och ligger just nu diagonalt. Fick veta att jag måste börja med trombyl pga att jag nu precis passerat 40 och förstagångs föderska och i förebyggande mot havandeskapsförgiftning och bättre för moderkakan.hade ingen aning om det.

    Skönt med sommar men hög värme och stark sol tål jag inte.

    Det blir skugga och glass och jordgubbar.mums.

    Trevlig Midsommar önskar jag er allihopa.

Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)