• Anonym (Skjut mig)

    Avbrutet samlag efter abort!!

    Jag kan inte sluta tänka på detta. Att jag varit så idiotisk. Hade avbrutet ett par tillfällen efter aborten tills jag vaknade upp och insåg att detta är ju ingen lämplig metod alls för oss just nu!! Mensen har inte kommit igång och gravtest visar antydan till streck. jag genomgick en skrapning för fem veckor sedan. Jag misstänker på flytningarna att jag precis haft ägglossning så nu får jag vänta i ca tio dagar innan jag vet säkert om jag är gravid igen!! Jag är skräckslagen att vara gravid igen. Jag tänker på det hela tiden och är näst intill apatisk så jag lider ett slags straff nu. Någon som också gjort samma misstag och varit rädd för ny graviditet?

    Är jag gravid igen så kan jag inte se mina vänner och annhöriga i ansiktet som vet att jag gjort abort. Jag kommer inte göra abort denna gången och ser framför mig hur jag ska förklara det.

    Det värsta är att jag får så dåligt samvete för de som talar för kvinnors rätt till abort och de som arbetar med abort. Jag har betett mig så respektlöst. Förlåt till alla er. Jag menade inte att vara så utnyttjande.

  • Svar på tråden Avbrutet samlag efter abort!!
  • Anonym (S)
    Anonym (Skjut mig) skrev 2019-10-24 17:23:00 följande:

    Det värsta är att jag får så dåligt samvete för de som talar för kvinnors rätt till abort och de som arbetar med abort. Jag har betett mig så respektlöst. Förlåt till alla er. Jag menade inte att vara så utnyttjande.


    Va? De personerna struntar i varför du gör abort och vet att folk kan göra misstag...
  • Anonym (T)
    Anonym (Skjut mig) skrev 2019-10-24 17:23:00 följande:

    Jag kan inte sluta tänka på detta. Att jag varit så idiotisk. Hade avbrutet ett par tillfällen efter aborten tills jag vaknade upp och insåg att detta är ju ingen lämplig metod alls för oss just nu!! Mensen har inte kommit igång och gravtest visar antydan till streck. jag genomgick en skrapning för fem veckor sedan. Jag misstänker på flytningarna att jag precis haft ägglossning så nu får jag vänta i ca tio dagar innan jag vet säkert om jag är gravid igen!! Jag är skräckslagen att vara gravid igen. Jag tänker på det hela tiden och är näst intill apatisk så jag lider ett slags straff nu. Någon som också gjort samma misstag och varit rädd för ny graviditet?

    Är jag gravid igen så kan jag inte se mina vänner och annhöriga i ansiktet som vet att jag gjort abort. Jag kommer inte göra abort denna gången och ser framför mig hur jag ska förklara det.

    Det värsta är att jag får så dåligt samvete för de som talar för kvinnors rätt till abort och de som arbetar med abort. Jag har betett mig så respektlöst. Förlåt till alla er. Jag menade inte att vara så utnyttjande.


    Du behöver verkligen inte ha dåligt samvete för de som talar för rätt till abort. Däremot borde du någ använda ett bättre preventivmedel så att du inte måste må så här igen.
  • Anonym (F)
    Anonym (T) skrev 2019-10-24 18:24:04 följande:

    Du behöver verkligen inte ha dåligt samvete för de som talar för rätt till abort. Däremot borde du någ använda ett bättre preventivmedel så att du inte måste må så här igen.


    Precis min tanke. Jag är stenhård aborträttsförespråkare, har till och med gått i demonstrationer, och jag fattar inte ens ditt resonemang. Man gör abort när man känner att man behöver det. Punkt.

    Du behöver inte förklara någonting för anhöriga eller vänner heller. Man kan känna olika inför graviditeter även om det passserat mycket kort tid mellan dem.
  • Anonym (Sofia1992)
    Anonym (Skjut mig) skrev 2019-10-24 17:23:00 följande:

    Jag kan inte sluta tänka på detta. Att jag varit så idiotisk. Hade avbrutet ett par tillfällen efter aborten tills jag vaknade upp och insåg att detta är ju ingen lämplig metod alls för oss just nu!! Mensen har inte kommit igång och gravtest visar antydan till streck. jag genomgick en skrapning för fem veckor sedan. Jag misstänker på flytningarna att jag precis haft ägglossning så nu får jag vänta i ca tio dagar innan jag vet säkert om jag är gravid igen!! Jag är skräckslagen att vara gravid igen. Jag tänker på det hela tiden och är näst intill apatisk så jag lider ett slags straff nu. Någon som också gjort samma misstag och varit rädd för ny graviditet?

    Är jag gravid igen så kan jag inte se mina vänner och annhöriga i ansiktet som vet att jag gjort abort. Jag kommer inte göra abort denna gången och ser framför mig hur jag ska förklara det.

    Det värsta är att jag får så dåligt samvete för de som talar för kvinnors rätt till abort och de som arbetar med abort. Jag har betett mig så respektlöst. Förlåt till alla er. Jag menade inte att vara så utnyttjande.


    Ja jag har haft oskyddat samlag efter abort. Urkorkat på alla sätt och vis. Den gången hade jag tur och inget hände.

    Förstår att det är jobbigt för dig nu men ta det lugnt och andas djupt ! Vi gör alla misstag ibland som vi önskar att vi aldrig gjort. Ibland får det konsekvenser och ibland inte. Om du är gravid så får du ta det då och om du inte är gravid så se det som en läxa medan du skaffar någon bättre preventivmetod.
  • Anonym (Skjut mig)

    Tack! Intressanta reaktioner som lugnar mig lite. Lite mer förberedd på hur jag ska hantera en eventuell ny graviditet så nära inpå..

    Jag tycker nog tyvärr innerst inne att det inte är ok att bli gravid av misstag så direkt efter en abort.. iallafall inte när det gäller mig själv..

  • Anonym (lol)

    Fast asså misstag? Du vet att det inte är en säker metod eller ett skydd och valde att ha det flera gånger. Så så hårt kan du varken ta på abort eller graviditet med tanke på hur lite du visat dig bry dig. 

  • Anonym (Skjut mig)

    På något sätt tyckte jag nog där och då att jag skyddade mig. Att jag sade stopp du får inte spruta inuti denna gången. Aborten var ett resultat av kommunikationsmiss av säkra perioder där sprutet träffa mitt i ägglossningen. Min sambo förväntade sig att jag skulle säga till varje gång han inte fick och jag utgick från att han visste om min cykel och att det därmed var osäkert. Hade också glömt av att det finns dagen efter piller. Trodde då att jag skulle hantera en oväntad graviditet bättre än jag gjorde.. så avbrutet kändes nu till en början som en förbättring innan jag kom på att det inte är mkt bättre än säkra perioder..

  • Anonym (Ge dig)

    Du begår inget moraliskt fel över huvud taget.

    Ingen av de som arbetar kommer se ner på dig.

    Men du får fan kamma till dig. Använd skydd i fortsättningen. Du kastar iväg skattepengar på något som kunde motverkas med lite latex.

    Nej gör nu aborten om du vill det sedan säger du till din kille att han skaffat gummi eller behåller den i byxan.

  • Anonym (Skjut mig)

    För er som undrar hur det gick. Gjorde ett gravtest till för två veckor sedan som var negativt mina misstankar att kanske vara gravid var inte direkt starka längre eftersom jag inte alls kände mig gravid. Men ville ändå utesluta. Och nu idag tillslut kom mensen. Så det kan dröja. Tog alltså nio veckor för mig. Skönt att kroppen någorlunda återgått till det normala.

  • Anonym (Sofia1992)
    Anonym (Skjut mig) skrev 2019-11-22 13:42:56 följande:

    För er som undrar hur det gick. Gjorde ett gravtest till för två veckor sedan som var negativt mina misstankar att kanske vara gravid var inte direkt starka längre eftersom jag inte alls kände mig gravid. Men ville ändå utesluta. Och nu idag tillslut kom mensen. Så det kan dröja. Tog alltså nio veckor för mig. Skönt att kroppen någorlunda återgått till det normala.


    Vad skönt att det löste sig för dig och att du inte behövde ta ett nytt jobbigt beslut om abort eller behålla redan nu.

    Välj någon bättre preventivmetod nu om du inte gjort det redan så slipper du förhoppningsvis denna gastkramande väntan igen ;)
Svar på tråden Avbrutet samlag efter abort!!