• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Aurora Borrealis
    Eurydike skrev 2023-05-05 19:08:07 följande:
    //

    Idag blev det svingod tryffelpasta utan tryffelsvin 🍄😋
    Ser jättegott ut! Skulle vilja pröva att laga den rätten! Skulle du kunna ge receptet?

    Idag lagade jag: Ugnsbakad laxfilé med dill och citron, kokt potatis, "skolans fisksås" och sallad.
  • Eurydike
    Aurora Borrealis skrev 2023-05-07 21:21:30 följande:
    Ser jättegott ut! Skulle vilja pröva att laga den rätten! Skulle du kunna ge receptet?

    Idag lagade jag: Ugnsbakad laxfilé med dill och citron, kokt potatis, "skolans fisksås" och sallad.
    Tack så mycket! Men jag måste tyvärr skicka tacket vidare till restaurangen som lagat tryffelpastan. Jag hade fått ett presentkort som gick ut dagen efter jag åt rätten, så jag är glad att jag lyckades pricka in restaurangbesöket. Pastan var i alla fall hemgjord och toppad med pistaschnötter, blomkål och flortunna champinjonskivor. Din mat ser också god ut! Här blev det en mindre säck med naturgodis till middag 🥜😋
  • Aurora Borrealis
    Eurydike skrev 2023-05-07 21:57:25 följande:
    Tack så mycket! Men jag måste tyvärr skicka tacket vidare till restaurangen som lagat tryffelpastan. Jag hade fått ett presentkort som gick ut dagen efter jag åt rätten, så jag är glad att jag lyckades pricka in restaurangbesöket. Pastan var i alla fall hemgjord och toppad med pistaschnötter, blomkål och flortunna champinjonskivor. Din mat ser också god ut! Här blev det en mindre säck med naturgodis till middag 🥜😋
    Aha ok. Då får jag googla upp något recept på tryffelpasta. Inspirerande var din restaurangrätt i a f.

    Här blir det ugnsbakad falukorv med ost och potatismos idag. Bostongurka till.
  • Anonym (Tjorren på hörnet)

    Blir pizza, glass, chips + en liten konhakskupa eller två och fet cigarr 

Svar på tråden Vad blir det för mat?