• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Reflexgarn
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-01 23:30:05 följande:
    Man gör som man vill :D ditt psyke kanske inte klarar av det men andras gör ;)
    Visst gör man det, men jag ser helt enkelt ingen anledning till det. Kan ju va plus i början och ändå blir det inget. Jag känner mig likgiltig för att testa både nu och senare. Kommer mensen, då blev det inget, kommer den inte ja då är det ju bara å kolla på en sticka vid av läkaren utsett datum Tungan ute Onödigt att stressa upp sig i onödan eftersom stress påverkar negativt på hormonerna Skrikandes Men ha så kul, går ju testa varje dag om man känner för det också ;)
  • Anonym (Hej)

    Hej igen!! Tack för era peppande svar! Jag hoppas att det tar sig andra gången! Läkaren kunde inte säga vad det berodde på, läkaren tala om att det va fina spermier iallafall. Slöa ägg kanske? Han talade även om att jag kommer få en annan dos och överstimulerade mig, heter det så? :/

    När får man börja igen, är det direkt efter när mensen kommer igen?

    Tack för att ni svarar!!!

  • Patronsaint
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-02 14:46:20 följande:

    Hej,

    I fredags hade jag äggklocka. Jag fick endast ut tre ägg. Insättningen skulle vara idag, men de ringde på förmiddagen och talade om att inget hade delat sig, ett va på väg men gick inte hela vägen. Gissa om man blir ledsen? Detta va vårt första besök!

    Är det någon som har haft något liknande. Min dos på Gonal F va 100. Körde korta protokollet.


    Nämen fy vad tråkigt! Håller alla tummar och tår för att det går bättre nästa gång.

    Tänk vad olika doser alla får. Jag får 225som start dos. Kände av den redan från första sprutan ont tänk typ tusen nålar och svullen. Typ känslan av att vara full av vätska.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (#2) skrev 2020-02-02 15:41:53 följande:

    Vårt första var lika. Det positiva är, om det är landstingsförsök, är att det inte brukar räknas om man inte fick något tillbaka.

    Vi hade 6 befruktade värdelösa i första plocket. I andra 5 värdelösa och ett fint, som gav oss en son.


    Hej vad härligt att höra att du blev gravid sen!!! När fick du börja med andra behandlingen va det när mensen kom igen? Läkaren talade om att de kommer överstimulerade mig, ( heter det så?) så jag ska prata med en barnmorska imorgon!
  • Clemmentina
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-02 17:23:20 följande:

    Hej igen!! Tack för era peppande svar! Jag hoppas att det tar sig andra gången! Läkaren kunde inte säga vad det berodde på, läkaren tala om att det va fina spermier iallafall. Slöa ägg kanske? Han talade även om att jag kommer få en annan dos och överstimulerade mig, heter det så? :/

    När får man börja igen, är det direkt efter när mensen kommer igen?

    Tack för att ni svarar!!!


    Det håller vi tummarna! Om du blir överstimulerad blir det ofta totalfrys (det vill säga alla befruktade ägg fryses). Eftersom du inte fick något ägg återfört borde du kunna börja direkt (om kroppen mår bra) vid mens. Annars väntar man en mens.
  • Anonym (#2)
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-02 19:25:31 följande:

    Hej vad härligt att höra att du blev gravid sen!!! När fick du börja med andra behandlingen va det när mensen kom igen? Läkaren talade om att de kommer överstimulerade mig, ( heter det så?) så jag ska prata med en barnmorska imorgon!


    De krävde en "naturlig" mens emellan, men vet inte om det är annorlunda med korta... Jag har gjort långa varje gång.
  • Doftljuset
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-02 19:25:31 följande:

    Hej vad härligt att höra att du blev gravid sen!!! När fick du börja med andra behandlingen va det när mensen kom igen? Läkaren talade om att de kommer överstimulerade mig, ( heter det så?) så jag ska prata med en barnmorska imorgon!


    Jag blev överstimulerad nu sist, totalfrys.

    Min mens kom nu- inte haft blödning sen efter äggplocket i dec. Vilket är vanligt,att kroppen dröjer lite på sig och dom vill också gärna att kroppen ska få en chans att återhämta sig lite:)
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2020-01-29 11:49:13 följande:

    Jag testade idag (BIM) och jag tror att det faktiskt finns ett liv som utvecklas i mig. Ett starkare streck helt klart. Blev så glad men samtidigt så rädd. Men jag har bestämt mig för att nu ska jag vara glad. Jag hoppas att detta är gången då allt går vägen! Efter 4 års försök. Jag har testdag på söndag och då blir sista testningen.

    Jag förstår att det är svårt att fokusera! Jag tänker bara på detta, helt sjukt. Alla andra delar av IVF-resan är enklare psykiskt tycker jag. Ruvartiden - inte jobbig fysiskt men psykisk terror på alla sätt!!

    Håller tummarna för ett fint plus för dig!!<3

    Kramis


    Det blev världens finaste plus igår! :)

    Finns inga ord, är bara helt helt fantastiskt!
  • Anonym (Hej)
    Doftljuset skrev 2020-02-03 05:33:17 följande:

    Jag blev överstimulerad nu sist, totalfrys.

    Min mens kom nu- inte haft blödning sen efter äggplocket i dec. Vilket är vanligt,att kroppen dröjer lite på sig och dom vill också gärna att kroppen ska få en chans att återhämta sig lite:)


    När ska du få insättning? :)
  • Howewer

    Hej!

    Jag genomgår IVF, men skall få byta ut Bemfolan mot Menopur, någon som har erfarenhet av detta? Varför gör man det, skillnaden på läkemedlen? Biverkningar?

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet