• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Patronsaint
    Anonym (Kristina28) skrev 2020-02-09 13:33:13 följande:

    Hej jag har en fråga! Är mitt i processen i vårat första IVF försök och hade äggplock i måndags. Vi fick ut 17 ägg och i morgon får vi reda på hur många som överlevt till frysen! Vi fick göra totalfrys pga risk för överstimulering. Jag fick min mens idag, över en vecka för tidigt och det fattar jag som en bortfallsblödning! Min fråga är då om man får ägglossning efter denna bortfallsblödningen? Eller måste vi vänta ytterligare en mens innan vi får göra insättningen? Läkaren sa bara att vi skulle göra en insättning vid nästa ägglossning ( om det nu finns ägg i frysen ). Jag har inte läst igenom tråden men om det finns nån som gjort återföring i naturlig cykel med ett fryst embryo, när fick ni göra återföringen?


    Har du fått något svar på om du kan börja direkt vid äl? Nyfiken då det blir totalfrys för mig med.

    Var på vul idag och mina 7 äggblåsuslingar hade växt till sig till 20-22 st över helgen. Så ska ta suprefakt ikväll och vårt första äggplock blir på onsdag. Lite lätt nervöst för hur det ska gå.
  • Reflexgarn
    Mudcakemonster skrev 2020-02-09 11:10:59 följande:
    Spännande! Vilken ruvardag är du på? Jag är på rd 9. Har inte så mycket symptom som då de varit negativt i tidigare försök. Hehe så hoppas att detta med nästan inga symptom är ett symptom på att det lyckats :)

    Är lättirriterad, gasig i magen och täppt i näsan.
    Jag har testdag imorgon, tisdag, så blir väl ruvardag 18? Cool dessa veckor har gått väldigt fort tycker jag!
  • Anonym (Sulle)

    Tack till er som grattat !!Känns sååå bra! Plussade redan rd 4 !! Första ivf och försökt bli gravid i 2 år, känns overkligt, hoppas på plus för alla som kämpar. Ge aldrig upp <3

  • Anonym (Sulle)
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 18:48:18 följande:

    Rd 10, inbillar jag mig? Analyser tas emot tack :)


    Tycker mig se något !!!
  • Mudcakemonster
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-10 19:47:09 följande:

    Tycker mig se något !!!


    Åååh va kul att jag inte blivit inbillningssjuk! Hahha. Bara rd10 med tvådagars ännu.

    Hoppas att det går lika bra som för dig! Grattis ännu i mängd och massor! Det ger hopp!

    Hade du mensvärk känslor alls?
  • Anonym (Sulle)
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 19:56:02 följande:

    Åååh va kul att jag inte blivit inbillningssjuk! Hahha. Bara rd10 med tvådagars ännu.

    Hoppas att det går lika bra som för dig! Grattis ännu i mängd och massor! Det ger hopp!

    Hade du mensvärk känslor alls?


    Tycker absolut att jag ser något!! Hade mensvärk första veckan, sedan som hugg i äggstockarna, lite för mycket info men jag kan inte få orgasm utan att det känns som världens jävla mensvärk under ca 3 minuter. Känns som sendrag i livmodern när jag reser mig hastigt . Har du symptom?
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet