• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Anonym (Sulle)

    Testdag imorn!



    Själva plussträcket är starkare än kontrollsträcket ????

  • Anonym (Sulle)
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-13 20:04:36 följande:

    Testdag imorn!

    Själva plussträcket är starkare än kontrollsträcket ????


    Det ska inte vara frågetecken haha , utan smileys
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-13 20:04:36 följande:

    Testdag imorn!

    Själva plussträcket är starkare än kontrollsträcket ????


    Det ska inte vara frågetecken haha
  • Försökermedivf
    Patronsaint skrev 2020-02-13 15:19:55 följande:

    Tydligen får man bara brev om det är totalfrys så då ringer dom inte. Men man är ju nyfiken på hur det går.

    Har ni andra haft väldigt ont efter äggplocket länge? Kan inte sitta ner och knappt gå.


    Jag har väldigt ont samma dag men dagen efter kan jag jobba. Dock så blev jag inlagd på sjukhus i två dagar vid mitt andra äggplock pga extrema smärtor. Det hade uppstått blödningar som på något vis orsakade så mycket smärta att jag svimmade bara jag rörde mig i sängen. Fick maxdos morfin och inte ens det hjälpte. Menar verkligen inte att skrämma dig för jag lovar att du hade märkt vid det här laget om det var så :) men vad jag har förstått så kan man få blödningar i varierande grad som kan göra väldigt ont och det ska vara ofarligt. Två dygn efter plocket var jag i princip återställd så hoppas att du mår bättre i morgon!
  • Patronsaint
    Försökermedivf skrev 2020-02-13 22:23:00 följande:

    Jag har väldigt ont samma dag men dagen efter kan jag jobba. Dock så blev jag inlagd på sjukhus i två dagar vid mitt andra äggplock pga extrema smärtor. Det hade uppstått blödningar som på något vis orsakade så mycket smärta att jag svimmade bara jag rörde mig i sängen. Fick maxdos morfin och inte ens det hjälpte. Menar verkligen inte att skrämma dig för jag lovar att du hade märkt vid det här laget om det var så :) men vad jag har förstått så kan man få blödningar i varierande grad som kan göra väldigt ont och det ska vara ofarligt. Två dygn efter plocket var jag i princip återställd så hoppas att du mår bättre i morgon!


    Tack för ditt svar! Jag är faktiskt mycket bättre idag har tom kunnat sova. Har dock fått 39 graders feber. Åh andra sidan ligger hela familjen däckade i dunder förkylning. Så det är nog ingen fara längre!
  • pixie78
    Patronsaint skrev 2020-02-13 15:19:55 följande:
    Tydligen får man bara brev om det är totalfrys så då ringer dom inte. Men man är ju nyfiken på hur det går.

    Har ni andra haft väldigt ont efter äggplocket länge? Kan inte sitta ner och knappt gå.

    Hade äggplock igår. De tog ut 27 ägg. Jag hade sååååå ont efteråt och har fortfarande. Inte alls som vid mitt första äggplock där de tog ut 26 ägg. Då sov jag en timme direkt efteråt och vaknade upp utan ont i stort sett.. Nu grät jag av smärta!


    Men det är något mindre idag iaf så går åt rätt håll. Men kunde heller inte gå eller sitta efteråt. Hela magen var uppblåst, kunde inte kissa och ja.. det var verkligen smärtsamt. Hoppas det släppt lite för dig också nu!

  • Clemmentina

    Började blöda lite i torsdags, negativt test i fredags. Igår på testdag fick jag ett svagt streck efter utgången tid och idag får jag det här inom tid. Sambon tror det är för svagt för att ens räknas som streck. Jag känner att det är för svagt för att vara på äggplock + 19. Vad tror ni?

  • Hedblomster
    Clemmentina skrev 2020-02-17 06:52:37 följande:

    Började blöda lite i torsdags, negativt test i fredags. Igår på testdag fick jag ett svagt streck efter utgången tid och idag får jag det här inom tid. Sambon tror det är för svagt för att ens räknas som streck. Jag känner att det är för svagt för att vara på äggplock + 19. Vad tror ni?


    Det är absolut inte för svagt för att räknas som streck! Det är ju tydligt! Grattis :) Men personligen hade jag varit oroad över att det kom så sent, men jag har erfarenhet av både utomkveds och kemisk graviditet. Så håll koll på blödningar och stegring på streck och eventuella smärtor. Men hoppas att allt går bra!!!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Clemmentina
    Hedblomster skrev 2020-02-17 08:00:35 följande:

    Det är absolut inte för svagt för att räknas som streck! Det är ju tydligt! Grattis :) Men personligen hade jag varit oroad över att det kom så sent, men jag har erfarenhet av både utomkveds och kemisk graviditet. Så håll koll på blödningar och stegring på streck och eventuella smärtor. Men hoppas att allt går bra!!!


    Tack för svar. Det är exakt det jag är orolig för. Det som förbryllar mig är att det ökar i styrka efter att jag började blöda. Ska ta ett digitalt imorgon och därefter ringa kliniken och rådfråga. Jag blöder lite och har lätt mensvärk.
  • emmaivf2020
    Försökermedivf skrev 2020-02-13 10:07:12 följande:

    Ja nu är jag igång med spray, började i söndags. Äntligen!

    Hur tycker du det har gått med Synarela? Fått jobbiga biverkningar?

    Skönt att du är igång med Menopur, nu närmar det sig äggplock :)


    Åh så skönt att vara igång!! Hur känns det med nässprayen? Några biverkningar?

    För mig funkade inte synarelan alls (inga biverkningar heller) så jag gick över till Suprefact efter nästa 3v med Synarela. Kände inte av Suprefacten nämnvärt heller förutom orolig sömn i slutet med väldigt mycket konstiga drömmar.

    Ultraljud på fredag, går allt som det ska bli det äggplock mån eller tis näst vecka! Lite nervös nu.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet