• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Nikkilijo

    Inga ägg klarade sig till frysen :( nu får vi hoppas att jag ruvar på ett bra ägg! Är på ruvardag 3. Blir extra nojig nu när jag inte har några extra i frysen, vill inte behöva börja om med allt...

  • GlitterLina
    Nikkilijo skrev 2020-02-29 09:42:57 följande:

    Inga ägg klarade sig till frysen :( nu får vi hoppas att jag ruvar på ett bra ägg! Är på ruvardag 3. Blir extra nojig nu när jag inte har några extra i frysen, vill inte behöva börja om med allt...


    Åh va synd :( men då håller vi tummarna på att det är ett bra du ruvar på :)
  • GlitterLina
    bonzo skrev 2020-02-29 08:15:24 följande:

    Det är väldigt högt du har. Jag har 3.3 och det tyckte gyn var mycket bra för min ålder. Fyller 42 år i sommar.


    Ja precis de sa oxå att mitt är högt för att vara 41 år.
  • GlitterLina

    Blev ledsen i fredags när vi skulle få reda på om äggblåsorna hade vuxit tills sig veckan så man kunde göra sitt första äggplock på måndag. Men tyvärr hade jag bara massor av äggblåsor men de va inte större än 14, 15 :( hjälpte inte att vi höjde dosen de sista dagarna.

    Första gången vi testar detta & behöver redan avbryta behandlingen denna cykel :(

  • Reflexgarn
    Jagerika skrev 2020-02-28 15:44:55 följande:

    Hur många dagar efter återföring av fryst ägg ska man ta test? Alltså när är testdagen? :)


    Det beror på hur länge äggen fått växa till sig innan nedfrysning. De berättar för dig i samband med insättning när testdag blir :) 
  • Nikkilijo

    Tack GlitterLina!

    Så himla synd att du får avbryta :( har ni fått besked om ni kommer byta behandlingsprotokoll nu eller vad nästa steg är?

  • bonzo
    Alex1992 skrev 2020-02-29 09:02:02 följande:

    Jag har 27,7 och har pcos som är orsaken till de höga amh värde


    AMH mäts i två olika skalor: ng/ml och pmol/l. Bra att koll upp på vilket när ni får ert värde för det skiljer sig väldigt mycket åt. Ditt är nog i ng/m. Så ca 3.9 har du då om man räknar i det andra värdet.

    1 pmol/l = 7,14 ng/m
  • bonzo

    [quote=80253867][quote-nick]GlitterLina skrev 2020-02-29 13:33:55 följande:[/quote-nick]Blev ledsen i fredags när vi skulle få reda på om äggblåsorna hade vuxit tills sig veckan så man kunde göra sitt första äggplock på måndag. Men tyvärr hade jag bara massor av äggblåsor men de va inte större än 14, 15 :( hjälpte inte att vi höjde dosen de sista dagarna.

    Första gången vi testar detta & behöver redan avbryta behandlingen denna cykel :([/quote

    Usch vad jobbigt! Tips är att byta medicin till nästa gång. Vad hade du nu? Jag gillar menopur . Har funkat på mig tidigare...

  • bonzo

    Här är olika värden av AMH.

    Optimal fertilitet: 4,0 - 6,8

    Fullgod fertilitet: 2,2 - 4,0

    Låg fertilitet: 0,3 - 2,2

    Väldigt låg/obefruktbar: 0,0 - 0,3

    Hög nivå: > 6,8

  • Bubas

    Är det ok och ta alvedon när man ruvar?

    Har nämligen börjat få huvudvärk idag.

    Vilket också oroar mig, för det brukar jag få 2-3 dagar innan mens.

    Är på Rd8

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet