• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Astrid40
    AndraSladdis skrev 2020-03-26 20:32:23 följande:

    OK. Så då ska jag bara gå och slänga min fulla låda helt enkelt :).


    Jag har en del kvar i min gonal- f-spruta. Den håller några månader iaf i kylen, så den sparar jag ett tag till. Övriga tomma de oanvända kanylerna i tomma mjölkkartonger:)
  • Anonym (Kanel)
    AndraSladdis skrev 2020-03-26 20:32:23 följande:

    OK. Så då ska jag bara gå och slänga min fulla låda helt enkelt :).


    Jag blev tillsagd att föra sprutor till apoteket, inte bland vanligt skräp..
  • Försökermedivf
    Anonym (Kanel) skrev 2020-03-26 21:39:20 följande:

    Jag blev tillsagd att föra sprutor till apoteket, inte bland vanligt skräp..


    Samma här, jag skulle helst be om en särskild gul burk från apoteket att lägga dem i och sedan lämna in.
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-03-25 22:17:05 följande:

    Tror att det var testdag 18 dagar efter äggplock. Jag får dubbelkolla. Jag försöker att inte tänka för mycket på det, då blir väntan olidlig


    Jaa väntan är verkligen olidlig :( har testdag nästa söndag

    & redan orolig att det ej tar sig. Letar liksom symtom men inget nytt förutom onda bröstvårtor som jag haft pga Lutinus
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-03-27 12:34:45 följande:

    Jaa väntan är verkligen olidlig :( har testdag nästa söndag

    & redan orolig att det ej tar sig. Letar liksom symtom men inget nytt förutom onda bröstvårtor som jag haft pga Lutinus


    Testdag tidigast 18 Dagar efter ägguttag står det på min mapp, tidigast fre 3 april ska jag testa... låååångt dit
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-03-27 17:17:11 följande:

    Testdag tidigast 18 Dagar efter ägguttag står det på min mapp, tidigast fre 3 april ska jag testa... låååångt dit


    Lång tid ja! Jag har 2 dagar efter dig :)
  • AndraSladdis
    Försökermedivf skrev 2020-03-27 01:30:24 följande:
    Samma här, jag skulle helst be om en särskild gul burk från apoteket att lägga dem i och sedan lämna in.
    Okej, då ska jag fråga i apoteket i morgon.
  • AndraSladdis
    Försökermedivf skrev 2020-03-27 01:30:24 följande:
    Samma här, jag skulle helst be om en särskild gul burk från apoteket att lägga dem i och sedan lämna in.
    Okej, då ska jag fråga i apoteket i morgon.
  • GlitterLina

    Bara jag som inte känner några symtom?? :( rädd att det inte tagit sig. Gjorde min första insättning i måndags med 5 dagars embryo. Fram till häromdagen så hade jag ialla fall jätte ömma bröstvårtor men knappt inte ens det längre.. :(

  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-03-28 17:45:45 följande:

    Bara jag som inte känner några symtom?? :( rädd att det inte tagit sig. Gjorde min första insättning i måndags med 5 dagars embryo. Fram till häromdagen så hade jag ialla fall jätte ömma bröstvårtor men knappt inte ens det längre.. :(


    Inte säkert det betyder något. Jag tycker att brösten varierar lite från dag till dag och på morgonen ?slapp? för att svullna till kvällen... helknäppt. Däremot när jag vänder mig i vissa lägen känns det som det typ hugger till och sticker i äggstockarna, det kan väl inte vara bra? Livrädd för x-graviditet. En kollega på jobbet fick det för drygt en månad sedan. Svinont så hon svimmade på akuten då äggstocken sprack. Akutopererad, förlorade 2,2 liter blod så det var nära ögat. Hon va sjukskriven i 3 veckor
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet