• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • GlitterLina

    Jag har inte hunnit tänka så mycke på att oroa mig för graviditet då mitt överstimuleringssyndrom har tagit över liksom!

    Nu är jag väldigt oroad & tänker mycket på om något foster kommer synas nästa ons :(

    Är det vanligt att det kan bli ofostrig graviditet när man satt in ett femdagars?

    Så nervös!

  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-15 12:30:09 följande:

    Jag har inte hunnit tänka så mycke på att oroa mig för graviditet då mitt överstimuleringssyndrom har tagit över liksom!

    Nu är jag väldigt oroad & tänker mycket på om något foster kommer synas nästa ons :(

    Är det vanligt att det kan bli ofostrig graviditet när man satt in ett femdagars?

    Så nervös!


    Jag tänker lika dant. Någon som vet?

    Jag har inte känt lika mycket aktivitet i magen de senaste dagarna så nu oroar jag mig för det också ... oroar mig när det känns och när det inte känns :D Hemsk väntan. Men även om det ör ok nästa vecka på vul så är det ju inga garantier tyvärr att det går vägen... det är väl egentligen inte förrän v 18-20 som man kan börja slappna av lite? Finns ju en del sena missfall efter v 12 även om det också är en gräns många pratar om.

    Deg ska ju göras KUB och NIPTest också för att se att allt är normalt
  • Anonym (Kanel)
    GlitterLina skrev 2020-04-15 12:30:09 följande:

    Jag har inte hunnit tänka så mycke på att oroa mig för graviditet då mitt överstimuleringssyndrom har tagit över liksom!

    Nu är jag väldigt oroad & tänker mycket på om något foster kommer synas nästa ons :(

    Är det vanligt att det kan bli ofostrig graviditet när man satt in ett femdagars?

    Så nervös!


    Vet känslan, kan inte säga så mycket annat... Jag hade en ofostrig graviditet med en tredagars. Allt såg bra ut först och Hcg-blodprovet visade höga värden vilket läkaren sade brukar vara ett jättegott tecken. Sedan fick jag lite små rosa flytningar och på UL såg man bara gulesäcken eller var det så att man inte såg den utan bara något som skulle förställa foster men som var för litet, jag har aktivt förträngt det där, men det såg inte normalt ut. Jag vet inte fakta på hur vanligt det är och om det är skillnad på tredagars/femdagars...

    Försök att inte tänka på det för mycket! Du kan inte göra något just nu. Jag vet hur orolig man är innan man fått se att där verkligen är nånting...och när man sett det, så är man strax igen orolig över att allt kanske inte längre står bra till.. Det är tufft! Måste bara försöka orka tro och vara positiv. Man kan oroa sig hela vägen om man en gång börjar, som Astrid skrev blir det KUB o risker för dittan och dattan hela vägen, sen oroar man sig över om sparkarna är tillräckligt många och har det varit tyst för länge och sen oroar man sig över förlossning och..... Jag menar det tar aldrig slut :D Man måste bara försöka våga lita på att livet bär..... Jag är inte så bra på det :)
  • GlitterLina
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-15 14:23:49 följande:

    Vet känslan, kan inte säga så mycket annat... Jag hade en ofostrig graviditet med en tredagars. Allt såg bra ut först och Hcg-blodprovet visade höga värden vilket läkaren sade brukar vara ett jättegott tecken. Sedan fick jag lite små rosa flytningar och på UL såg man bara gulesäcken eller var det så att man inte såg den utan bara något som skulle förställa foster men som var för litet, jag har aktivt förträngt det där, men det såg inte normalt ut. Jag vet inte fakta på hur vanligt det är och om det är skillnad på tredagars/femdagars...

    Försök att inte tänka på det för mycket! Du kan inte göra något just nu. Jag vet hur orolig man är innan man fått se att där verkligen är nånting...och när man sett det, så är man strax igen orolig över att allt kanske inte längre står bra till.. Det är tufft! Måste bara försöka orka tro och vara positiv. Man kan oroa sig hela vägen om man en gång börjar, som Astrid skrev blir det KUB o risker för dittan och dattan hela vägen, sen oroar man sig över om sparkarna är tillräckligt många och har det varit tyst för länge och sen oroar man sig över förlossning och..... Jag menar det tar aldrig slut :D Man måste bara försöka våga lita på att livet bär..... Jag är inte så bra på det :)


    Fy det är så kämpigt att hela tiden oroa sig, jag e sån som göra det typ hela graviditeten & även efter..

    Men vet inte, har inga bra känslor inför onsdag :( snyft
  • Anonym (Kanel)
    GlitterLina skrev 2020-04-15 14:34:23 följande:

    Fy det är så kämpigt att hela tiden oroa sig, jag e sån som göra det typ hela graviditeten & även efter..

    Men vet inte, har inga bra känslor inför onsdag :( snyft


    Jag vet... Jag tror man måste försöka låta bli, livet med barn är annars ett enda oroande... Man kan alltid oroa sig för nåt, växer barnet normalt, äter hen normalt, är hen sjuk, tänk om hen faller och slår sig, tänk om....... Vi fick också höra om avvikelser vid RUL och jag var ju säker på att barnet är sjukt, när vi äntligen efter så många år och så många IVF lyckas. Klart barnet är sjukt sen... Men hittills verkar allt ha gått bra och barnet verkar helt friskt :) Oron äter upp en inifrån, ge inte den överhand. Lätt att säga. Men jag tror du får goda besked nästa onsdag, försök sedan verkligen slappna av och lita på att allt går bra!:)
  • Astrid40

    Googlar man runt lite så verkar det ju vara hyfsat vanligt med ofostrig graviditet... det är ju missfall så...

    Hoppas verkligen på hjärtljud på måndag!

  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-15 20:41:52 följande:

    Googlar man runt lite så verkar det ju vara hyfsat vanligt med ofostrig graviditet... det är ju missfall så...

    Hoppas verkligen på hjärtljud på måndag!


    Ja fy :( tänkte att man kanske hade lite bättre chans med vetskapen av att man satt in ett embryo men icke vi får se nästa vecka
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-15 14:34:23 följande:

    Fy det är så kämpigt att hela tiden oroa sig, jag e sån som göra det typ hela graviditeten & även efter..

    Men vet inte, har inga bra känslor inför onsdag :( snyft


    Känner du fortfarande gravidsymptom?

    Jobbigt att oroa sig hela tiden, jag försöker slå bort tankarna och istället tänka positivt men det är inte lätt
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-15 20:56:40 följande:

    Känner du fortfarande gravidsymptom?

    Jobbigt att oroa sig hela tiden, jag försöker slå bort tankarna och istället tänka positivt men det är inte lätt


    Nån gång ibland har jag lite molvärk. Lite ömma bröst & bröstvårtor. Trött på eftermiddagen. Lite Kväljningar av konstiga lukter. Men inget illamående & kräkningar som jag alltid haft vid mina andra barn :(

    Du då??
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-15 21:07:32 följande:

    Nån gång ibland har jag lite molvärk. Lite ömma bröst & bröstvårtor. Trött på eftermiddagen. Lite Kväljningar av konstiga lukter. Men inget illamående & kräkningar som jag alltid haft vid mina andra barn :(

    Du då??


    Märkbart trött på eftermiddag och kväll, har slumrat varje dag nu framför tv:n å öm i brösten men aktiviteten i magen minskat. Inget illamående. Känner av typ sura uppstötningar men det är väl mer ett symptom för senare del av graviditet? Jag är ruktigt nervös. Orkar inte med en besvikelse till
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet