• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Alex1992
    GlitterLina skrev 2020-04-19 10:52:37 följande:

    Varför ska detta va så jobbigt :( känner mig inte alls gravid längre ju. Symtom ska väl ej försvinna redan i v 7. Hört om spökveckor men det är väl typ i v 9 men redan :(

    Vill bara ha vul nuuuuu


    Tråkigt att höra, jag har aldrig varit gravid så jag har ingen aning vad som är bra eller inte...men jag tror det är väldigt individuellt? Man är nog så himla orolig men man får försöka ta de lugnt och hoppas på det bästa. Du har fått positiv gravtest, du har fått en tid bokad för att kolla läget, mer kan du inte göra. Försök håll dig upptagen så du inte tänker lika mycket hehe. Jag hoppas allt går bra för dig :)
  • Anonym (Kanel)
    Anonym (Jag) skrev 2020-04-19 19:43:06 följande:

    Tjena

    Efter positivt graviditetstest, när bokas in ultraljud?

    Fattar inte riktigt hur man räknar heller, testade rd 10 1-2 gravid ?


    Clearblues veckomätare meddelar veckor sedan befruktning dvs ägglossning/äggplock. 1-2 betyder alltså 1-2 veckor sedan befruktning, graviditetsvecka 3-4. Ring din klinik, de brukar vilja boka in tidigast typ vecka 7 :) Grattis! :)
  • Anonym (Kanel)
    GlitterLina skrev 2020-04-19 10:52:37 följande:

    Varför ska detta va så jobbigt :( känner mig inte alls gravid längre ju. Symtom ska väl ej försvinna redan i v 7. Hört om spökveckor men det är väl typ i v 9 men redan :(

    Vill bara ha vul nuuuuu


    Åh jag vet hur jobbigt... Försök hålla dig upptagen med nåt, kan du göra nåt du försjunker helt i..? Försök hålla ut. Symtomen kan vara hur som helst egentligen, försvinna eller öka, inget säger hur det står till. Men jag vet att man funderar...! <3
  • Anonym (Kanel)
    GlitterLina skrev 2020-04-19 10:52:37 följande:

    Varför ska detta va så jobbigt :( känner mig inte alls gravid längre ju. Symtom ska väl ej försvinna redan i v 7. Hört om spökveckor men det är väl typ i v 9 men redan :(

    Vill bara ha vul nuuuuu


    Åh jag vet hur jobbigt... Försök hålla dig upptagen med nåt, kan du göra nåt du försjunker helt i..? Försök hålla ut. Symtomen kan vara hur som helst egentligen, försvinna eller öka, inget säger hur det står till. Men jag vet att man funderar...! <3
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-19 20:47:50 följande:

    Clearblues veckomätare meddelar veckor sedan befruktning dvs ägglossning/äggplock. 1-2 betyder alltså 1-2 veckor sedan befruktning, graviditetsvecka 3-4. Ring din klinik, de brukar vilja boka in tidigast typ vecka 7 :) Grattis! :)


    Tack för ditt svar:)
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-20 08:35:41 följande:

    Astrid40

    Lycka till idag! Återkoppla gärna sen!


    Tack!! Vi fick se ett litet hjärta slå! Allt såg bra ut :D. Lycka!

    Beställde en till tid för vul om 3 veckor för säkerhets skull, då v 10 + 2
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-20 12:34:57 följande:

    Tack!! Vi fick se ett litet hjärta slå! Allt såg bra ut :D. Lycka!

    Beställde en till tid för vul om 3 veckor för säkerhets skull, då v 10 + 2


    Åh så underbar :) :) grattis!
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-20 13:10:33 följande:

    Åh så underbar :) :) grattis!


    Nu väntar vi på ditt besked på onsdag också :D

    Hur mår du?
  • Astrid40
    Astrid40 skrev 2020-04-20 14:06:22 följande:

    Nu väntar vi på ditt besked på onsdag också :D

    Hur mår du?


    Det som var väldigt positiv nu är att missfallrisken minskar betydligt när det ser ok ut v 7. Något högre procent för mig med min historia men ändå :). Normalt sett endast 1-2 % missfallsrisk så det är ju ändå helt ok. Känns dock väldigt skönt med den extra vul i vecka 10. Hade inte velat vänta till v. 12-13 till nästa ul.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet