• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Anonym (Kanel)
    Astrid40 skrev 2020-04-22 15:38:54 följande:

    Jo de gör KUB här och även NIPT i landstinget. Tror definitivt att jag är kandidat iom jag är 41 år


    Får alla i ert landsting också NIPT, eller bara de som får dåligt resultat på KUB?
  • Astrid40
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-22 15:48:49 följande:

    Får alla i ert landsting också NIPT, eller bara de som får dåligt resultat på KUB?


    Jag vet inte. Men om jag inte får det via landstinget så betalar jag för det hos min privata gynekolog tänker jag. Är nojjig iom jag är så gammal.
  • Astrid40

    Det jag tycker är riktigt tråkigt är att min man inte får närvara vid någon av undersökningarna/ul iom corona. Inte det samma att visa via typ FaceTime. Tar ju bort mycket av upplevelsen för honom :(

  • Anonym (Kanel)
    Astrid40 skrev 2020-04-22 16:09:20 följande:

    Jag vet inte. Men om jag inte får det via landstinget så betalar jag för det hos min privata gynekolog tänker jag. Är nojjig iom jag är så gammal.


    Förstår. Du kan ju vänta på KUB-resultatet först och se om det ser bra ut, om du vill :) NIPT är ganska dyrt vet jag, men så klart vad gör man inte..
  • Anonym (Kanel)
    Astrid40 skrev 2020-04-22 16:21:36 följande:

    Det jag tycker är riktigt tråkigt är att min man inte får närvara vid någon av undersökningarna/ul iom corona. Inte det samma att visa via typ FaceTime. Tar ju bort mycket av upplevelsen för honom :(


    Ja det stämmer, det är verkligen tråkigt både för partnern och en själv... Jag försöker bara tänka att det är för vår allas hälsa och säkerhet. Så vi inte sprider Corona till sjukvården, och tvärtom. Hellre tar jag några UL ensam än att det inte finns personal då jag verkligen behöver den, på förlossningen eller annat man kan behöva som gravid eller då barnet fötts, för att personalen är sjuk eller i karantän... Läste om en förlossningsläkare som berättade att folk ljugit om sina symtom för att få ha med partners osv vilket ju sätter hela sjukhuset i fara, och alla andra patienter. Så därför måste man ta till ordentliga åtgärder.

    Som tur kan mannen få vara med på FaceTime eller nåt! Hoppas det snart kan återgå till det normala! Och hoppas vi får föda normalt och utan restriktioner, men det får man bara vänta o se...
  • GlitterLina

    Va på ultraljud idag

    :( inga hjärtslag & fostret va alldeles för litet för denna veckan :( endast 5 mm. Troligtvis hade den stannat av förra veckan. Men hon bokade in mig på nytt ultraljud på ons för fanns en pyttechans att den kanske växer till sig men troligtvis inte :(

    Snyft! ????

  • Anonym (Kanel)
    GlitterLina skrev 2020-04-22 17:10:14 följande:

    Va på ultraljud idag

    :( inga hjärtslag & fostret va alldeles för litet för denna veckan :( endast 5 mm. Troligtvis hade den stannat av förra veckan. Men hon bokade in mig på nytt ultraljud på ons för fanns en pyttechans att den kanske växer till sig men troligtvis inte :(

    Snyft! ????


    Men nej! :( Så otroligt ledsen för din skull!! Såhär skulle det ju inte gå!! Fan också vilka nyheter... Jag lider med dig, fick liknande svar en gång själv, inga chanser gavs då. Luften går ur en.... Jag håller tummarna för att det ska se bättre ut nästa gång! Förstår att det känns helt botten just nu :?( Skickar en massa kramar!
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-22 17:10:14 följande:

    Va på ultraljud idag

    :( inga hjärtslag & fostret va alldeles för litet för denna veckan :( endast 5 mm. Troligtvis hade den stannat av förra veckan. Men hon bokade in mig på nytt ultraljud på ons för fanns en pyttechans att den kanske växer till sig men troligtvis inte :(

    Snyft! ????


    NEEEEJ! Det trodde jag faktiskt inte. Jag som hade så bra vibbar idag. Jättetråkigt för er skull. Styrkekramar!!
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-22 19:18:08 följande:

    NEEEEJ! Det trodde jag faktiskt inte. Jag som hade så bra vibbar idag. Jättetråkigt för er skull. Styrkekramar!!


    Jaa det känns verkligen förjävligt detta :( kram
  • GlitterLina
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-22 18:13:46 följande:

    Men nej! :( Så otroligt ledsen för din skull!! Såhär skulle det ju inte gå!! Fan också vilka nyheter... Jag lider med dig, fick liknande svar en gång själv, inga chanser gavs då. Luften går ur en.... Jag håller tummarna för att det ska se bättre ut nästa gång! Förstår att det känns helt botten just nu :?( Skickar en massa kramar!


    Låg & grät me benen isär, tur sambon va med.

    Känns förjävligt detta :(

    Kram
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet