• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Clemmentina
    Hunny B skrev 2020-06-10 18:01:30 följande:

    Åh kul! Vart går du?


    Sahlgrenska. Och du? :) Hoppas nu bara allt ser ok ut på vul för mig.
  • Hunny B
    Clemmentina skrev 2020-06-10 18:11:22 följande:

    Sahlgrenska. Och du? :) Hoppas nu bara allt ser ok ut på vul för mig.


    Livio Fertilitetscentrum i Stockholm. Vi blev hänvisade dit under vår första IVF som var landstingsfinansierad och eftersom det gick bra då så fortsätter vi där privat nu med syskonförsök. Håller tummarna för att allt ser fint ut på ditt vul!
  • Trädet91
    lillalillas skrev 2020-06-08 07:09:17 följande:

    Jag tror knappt att det är sant men testet var positivt! Vi är gravida!!! <3 Tänk om det är vår tur nu <3


    Åhh vilken lycka!! Stort grattis!! :D
  • Clemmentina
    Hunny B skrev 2020-06-10 18:21:31 följande:

    Livio Fertilitetscentrum i Stockholm. Vi blev hänvisade dit under vår första IVF som var landstingsfinansierad och eftersom det gick bra då så fortsätter vi där privat nu med syskonförsök. Håller tummarna för att allt ser fint ut på ditt vul!


    Åh härligt! Gick det på ert första försök då? Tack, jag är nervös.
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-06-10 08:52:52 följande:

    Vad skönt att ni tagit beslut att göra ett försök till :)

    Vid FET finns det väl ingen risk för överstimulering? Håller tummarna att det lyckas för er!


    Nä det hoppas jag verkligen inte att det är risk för ÖS då!

    Hoppas såå det går hela vägen denna gång !
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2020-06-10 19:50:16 följande:

    Nä det hoppas jag verkligen inte att det är risk för ÖS då!

    Hoppas såå det går hela vägen denna gång !


    Håller tummarna! Borde inte vara någon risk för ÖS med FET. Vi gjorde totalfrys och FET i nästa cykel just för att slippa risken för ÖS.
  • AndraSladdis

    Nu har vi varit på VUL (v. 8) och sett ett pickande hjärta och ett foster som motsvarar graviditetslängden minus en dag. Lättade och glada förståss!

    Vi fick inte med oss någon video, var lite synd. Har ni fått det av kliniken eller filmar folk själva? Klarade inte av att filma video samtidigt som jag hade sambon på videosamtal (och han såg ändå nästan inget :) )

  • Anonym (Kanel)
    AndraSladdis skrev 2020-06-10 22:01:38 följande:

    Nu har vi varit på VUL (v. 8) och sett ett pickande hjärta och ett foster som motsvarar graviditetslängden minus en dag. Lättade och glada förståss!

    Vi fick inte med oss någon video, var lite synd. Har ni fått det av kliniken eller filmar folk själva? Klarade inte av att filma video samtidigt som jag hade sambon på videosamtal (och han såg ändå nästan inget :) )


    Grattis! :) Jag funderade mellan videosamtal och video då vi gjorde KUB, men vi beslöt att jag tar video så har vi det sparat. BM ville dessutom inte att jag ringde videosamtal, utan hellre ta video då hon först kollat de viktigaste, så det passade bra.
  • Mudcakemonster
    Astrid40 skrev 2020-06-09 06:26:20 följande:

    Ja, det var ju jättebra siffror.

    KUB förra veckan. Ul, NUPP å trisomerna bra men DS 1:21 så ska göra fostervattenprov nästa vecka. Kan inte glädjas riktigt innan vi fått resultaten. Oro hela tiden. Gillar inte nålar + missfallsrisken med fostervattenprov, men vi vill veta så har inget val.


    Oj oj så tråkigt! Förstår att det säkert känns urjobbigt!!! Skall skicka extra tankar till er och hålla alla tummar och tår. Vet att det inte är lätt, men försök tänka såhär:Sannolikheten att allt är ok är ju ändå på er sida!

    Kämpekram!
  • Astrid40
    AndraSladdis skrev 2020-06-10 22:01:38 följande:

    Nu har vi varit på VUL (v. 8) och sett ett pickande hjärta och ett foster som motsvarar graviditetslängden minus en dag. Lättade och glada förståss!

    Vi fick inte med oss någon video, var lite synd. Har ni fått det av kliniken eller filmar folk själva? Klarade inte av att filma video samtidigt som jag hade sambon på videosamtal (och han såg ändå nästan inget :) )


    Hej, vad roligt -grattis!

    Vi fick ingen bild med oss från 1a vul, men det andra som vi gjorde v 10+2. Svårt att få bra bild från så tidigt vul. Man ser ju egentligen inte så mycket mer än en liten prick och något som blinkar :). Stor skillnad 3 veckor senare om du har möjlighet att höra ett vul till.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet