• Anonym (Jante)

    Är du lika bra som jag?

    Nu ska vi uppmuntra oss själva!

    Vad är du jäkligt bra på?

    Skryt hej vilt!

    Jag är duktig på mitt jobb som sköterska. Jag är kompetent, professionell och ödmjuk.

    På fritiden är jag en suverän lyssnare och bra på att ge feedback. En trogen partner och vän.

    Din tur! Skit i jantelagen nu. Bara kör!

  • Svar på tråden Är du lika bra som jag?
  • Anonym (Jante)
    Anonym (ML) skrev 2019-11-08 20:05:44 följande:

    Tack! Vilken feel good-tråd det här är.

    Jag tror att många känner förtroende för mig eftersom jag är genuint intresserad av att hjälpa och inte bryter förtroenden. Det ger väldigt mycket att kunna hjälpa någon på ett konkret sätt.

    En grävare kan bidra till att brottslingar grips eller att olika missförhållanden avslöjas. Medborgarjournalist kallas det också ibland. Det passar mig bra för jag är inte ute efter uppmärksamhet. Jag gillar researcher och rådgivarrollen.


    Oj vad modig du är! Fantastiskt att det finns sådana som dig som vågar trotsa normen.

    Det är sällsynt med människor som ställer upp vind för våg utan egen vinning. Som du säger, är genuint intresserade av andra. Förtroende är superviktigt. Keep up the good work, och sätt dit jävlarna ;)

    Tack för att du gillar tråden. Det behövs lite positivitet här!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (welcome) skrev 2019-11-08 20:03:43 följande:

    Jag är bra på att känna vad människor behöver vilket kommer väl till pass i min yrkesroll som assistent till en person med en cp-skada. Hen kan inte prata eller gå själv, inte göra så mycket alls själv faktiskt. Men hen är en fantastisk person! Underbar att jobba med! 

    När hen visar att hen vill något 'vet' jag nästan alltid direkt vad det är. Hen kan visa ja eller nej genom att vrida på huvudet till höger resp vänster, så hen kan svara på frågor. Och jag får nästan alltid rätt första gången trots att jag inte jobbat så länge med hen. 

    Jag är också bra på att stänga av när jag inte orkar känna vad andra känner. 

    Jag är bra på att lyssna och ge råd på ett sätt som passar personen i fråga och jag är bra på att medla. 

    Jag är bra på att manipulera också, men det vet jag inte om det är något att vara stolt över. Jag är dock stolt över att jag inte använder den förmågan även om det är till fördel för mig. Bara enstaka gånger om det inte blir negativt för den/de andra. 

    Jag är också bra, numer, på att ta hand om mig själv och säga nej när jag behöver. 

    Jag kan bli bättre på det så det jobbar jag på. 


    Har mött några få som dig på jobb. Personliga assistenter som är grymma på att läsa av sin brukare. Det är beundransvärt, och det är precis sånna som dig som behövs i vården.

    Jag tycker inte att du ska se manipulation som något negativt, så länge du inte använder det för egen vinning utan för att hjälpa andra på traven så är det en god egenskap. Många ser inte sin egen styrka och är snabba med att nedvärdera sig själv och andra. Att du ger dom en liten knuff i rätt riktning är säkert något de tackar dig för sen.

    Det är fantastiskt att ha så bra självinsikt som dig.
  • Anonym (welcome)
    Anonym (Jante) skrev 2019-11-08 20:20:38 följande:
    Har mött några få som dig på jobb. Personliga assistenter som är grymma på att läsa av sin brukare. Det är beundransvärt, och det är precis sånna som dig som behövs i vården.

    Jag tycker inte att du ska se manipulation som något negativt, så länge du inte använder det för egen vinning utan för att hjälpa andra på traven så är det en god egenskap. Många ser inte sin egen styrka och är snabba med att nedvärdera sig själv och andra. Att du ger dom en liten knuff i rätt riktning är säkert något de tackar dig för sen.

    Det är fantastiskt att ha så bra självinsikt som dig.

    Tack <3  


    Jag fick samma reaktion om självinsikten hos psykoterapeuten jag skulle gå till för att jag klassades som så pass deprimerad att de ville kolla om jag var suicidal. Det var jag inte, har aldrig varit heller, men det är ju bra att de kollar. Hon sa efter första sessionen att jaaaa, jag vet inte vad jag ska hjälpa dig med, du har redan så bra självinsikt att du vet vad som behöver förändras. Har senare kommit på att det antagligen inte var jag som var deprimerad, utan jag tog på mig min mans depression. 

    Är bra på fler saker när jag tänker efter Tack vare den här tråden tog jag mig tid att tänka efter och jag är nog en ganska fantastisk person ändå trots att jag ibland känner mig ogin, elak och missunnsam.

  • Anonym (Fido)

    Jag är bra på att planera, organisera och strukturera. Jag är händig och har i mitt yrke övat upp en riktigt bra hantverksskicklighet. Jag är bra på att skriva också och har blivit publicerad i några facktidskrifter. Jag är bra på att se de små sakerna - detaljer och samband som blir roliga, fina eller intressanta om de uppmärksammas. Och så är jag bra på att se det positiva i situationer, platser, människor mm. Jag trivs alltid där jag bor tex, trots att jag när jag flyttat kan inse att det var ett skitställe. En kollega sa att jag inspirerat henne till en mer positiv livssyn.

  • Anonym (Ordningsman)
    Anonym (welcome) skrev 2019-11-08 19:49:49 följande:
    Welcome to my home! <3 
    Kan ge dig ett tips tills vidare- dela in allt du äger i 4 kategorier: slänga, spara, skänka, sälja. Sen lägger/ställer du var sak på sin plats. Klart! Solig
  • HejsanJenny

    Jag är grymt bra på att laga mat.

    Jag är stolt över att vara en som vänner och kollegor gärna vänder sig till när de behöver stöd, ett bollplank, råd eller bara någon som lyssnar.

    Jag är bra inom mitt yrkesområde (lärare) och är väldigt omtyckt att båda elever och föräldrar.

    Jag är en bra partner i mitt förhållande.

  • Anonym (Jante)
    Anonym (welcome) skrev 2019-11-08 20:27:14 följande:

    Tack <3  

    Jag fick samma reaktion om självinsikten hos psykoterapeuten jag skulle gå till för att jag klassades som så pass deprimerad att de ville kolla om jag var suicidal. Det var jag inte, har aldrig varit heller, men det är ju bra att de kollar. Hon sa efter första sessionen att jaaaa, jag vet inte vad jag ska hjälpa dig med, du har redan så bra självinsikt att du vet vad som behöver förändras. Har senare kommit på att det antagligen inte var jag som var deprimerad, utan jag tog på mig min mans depression. 

    Är bra på fler saker när jag tänker efter Tack vare den här tråden tog jag mig tid att tänka efter och jag är nog en ganska fantastisk person ändå trots att jag ibland känner mig ogin, elak och missunnsam.


    Klart att du är fantastisk! Det gäller att tro på sig själv även om det ibland är tufft.

    Jag märkte också direkt vilken god självinsikt du har. Visste du att över 95% säger sig ha bra självinsikt men bara typ 15% har det? Många tror att självinsikt innebär att man kan rabbla upp sina svaga sidor. Men så är det ju inte. Det gäller att veta hur man agerar och fungerar under en utsatt situation. Kunna ställa sig sidan om sig själv och lära av det. Du kan med all säkerhet smitta av dig och entusiasmera din omgivning. Stor eloge!
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Fido) skrev 2019-11-08 20:33:14 följande:

    Jag är bra på att planera, organisera och strukturera. Jag är händig och har i mitt yrke övat upp en riktigt bra hantverksskicklighet. Jag är bra på att skriva också och har blivit publicerad i några facktidskrifter. Jag är bra på att se de små sakerna - detaljer och samband som blir roliga, fina eller intressanta om de uppmärksammas. Och så är jag bra på att se det positiva i situationer, platser, människor mm. Jag trivs alltid där jag bor tex, trots att jag när jag flyttat kan inse att det var ett skitställe. En kollega sa att jag inspirerat henne till en mer positiv livssyn.


    Vad härligt att läsa! Skrivandets konst är beundransvärt. Vad är det för något du skriver?

    Är det en liten estet i dig? Eller mer filosof?

    Jag känner en person som också ser positivt i allt. Låter man sig slås ner av motgångar så är det mycket svårare att ta sig framåt. Vad härligt att du delar med dig och får andra att må bra! Väldigt fin egenskap. Jag blir även avis av att du är duktig på att organisera, OCH hantverk! Antar att du hittar små projekt i det mesta?!
  • Anonym (bra matte)
    Anonym (Jante) skrev 2019-11-08 19:49:57 följande:
    Inte så illa det. Många skaffar hund utan att ha tid för den. Så länge ni har det bra tillsammans så låter det bara mysigt. Vad är du mer bra på?
    Hunden är gammal så att slöa i soffan passar bra.

    Jag kommer inte på något mer jag är bra på.
  • Anonym (Jante)
    HejsanJenny skrev 2019-11-08 20:41:03 följande:

    Jag är grymt bra på att laga mat.

    Jag är stolt över att vara en som vänner och kollegor gärna vänder sig till när de behöver stöd, ett bollplank, råd eller bara någon som lyssnar.

    Jag är bra inom mitt yrkesområde (lärare) och är väldigt omtyckt att båda elever och föräldrar.

    Jag är en bra partner i mitt förhållande.


    Är du en sådan som kan koka soppa på en spik?! Jag är alltid imponerad av dessa amatörkockarna på tv som kan slänga ihop en gourmetmåltid så utan vidare.

    Bra lärare behöver vi! Beundrar ert tålamod. Gissar att dina elever har lika gott förtroende för dig?
Svar på tråden Är du lika bra som jag?