• Schloskis

    Gravid pga otrohet

    Hej, jag vill verkligen inte få hat nu eftersom jag redan vet att jag är en hemsk människa som verkligen gjort fel. Men jag var otrogen mot min pojkvän för några månader sen med en mörkhyad man. Jag har redan gått över abortgränsen vilket innebär att jag kommer behöva föda barnet, min sambo vet att jag är gravid men han tror att det är hans barn eftersom han inte vet om min otrohet.

    Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Pappan till barnet vet inte om allt detta.

  • Svar på tråden Gravid pga otrohet
  • Anonym (idiot)
    Anonym (?) skrev 2019-11-18 15:30:50 följande:

    Jo jag tycker att det är synd om barn som kommer till världen pga oansvariga föräldrar som inte ens vågar att stå för sitt misstag. Och bli född och den som inte ens är pappa ska förväntas att älska barnet. Såklart att han kommer att göra det, men om han stannar är inte självklart för det eftersom att ditt svek kan vara för stort. Och det är synd om barnet att "pappan" drog för att mamman är ego och oansvarig.


    Fast nu får man tänka utifrån ett större perspektiv, då skadan redan är skedd. Hur tror du barnet mår den dagen h*n läser tråden? Vi får hoppas att det blir en pojke iallafall.
  • Anonym (Applåder)

    Känns som sketchen från Yrrol.. Fantastiskt jävla bra gjort TS!

  • Barbro45

    Du gjorde ett misstag och det fick konsekvenser. Nu måste du hantera dessa på bästa möjliga sätt, för barnet, din pojkvän och barnets pappa. Om du är HELT säker på att din pojkvän inte är pappa, säg det, annars säg att det finns en stor risk att det är en annan man då du hade en tillfällig kontakt under perioden då barnet blev till. 


    Sedan måste du informera den eventuellt blivande pappan om läget. Den delen är viktig då barnet har rätt till sitt ursprung. Här kan du kanske avvakta till dess att barnet är fött, är osäker på vad som skulle var bäst för den blivande pappan.

    Det är några tunga beslut och tunga samtal du har framför dig, det kommer säkert att bli jobbigt men livet kommer att gå vidare. 

  • Anonym (?)
    Anonym (idiot) skrev 2019-11-18 15:35:32 följande:

    Fast nu får man tänka utifrån ett större perspektiv, då skadan redan är skedd. Hur tror du barnet mår den dagen h*n läser tråden? Vi får hoppas att det blir en pojke iallafall.


    Vad menar du med hela ditt svar?:/
  • Anonym (?)
    Anonym (idiot) skrev 2019-11-18 15:35:32 följande:

    Fast nu får man tänka utifrån ett större perspektiv, då skadan redan är skedd. Hur tror du barnet mår den dagen h*n läser tråden? Vi får hoppas att det blir en pojke iallafall.


    Vad menar du med hela ditt svar?:/
  • Anonym (Yrrol)

    Hur skulle hon kunnat ha samlag med någon annan, hon har ju varit i Sydafrika?

    Yrrol, rakt av.

  • CarinaL26
    Schloskis skrev 2019-11-18 15:24:49 följande:

    Kan tycka att det är onödigt att skriva taskiga saker eftersom jag redan vet att jag gjort fel. Jag vill väl mest bara ha stöd av någon. Eller om jag kanske bör förbereda mig på att vara ensamstående mamma?


    Är det inte självklart att du bör förbereda dig på att bli en ensamstående mamma? Jag kan för mitt liv inte se något annat scenario. Det bästa du kan göra i nuläget är att göra det så lite smärtsamt det går för din man och det är att berätta NU. Chocken blir mycket större om han upptäcker det vid förlossningen.

    Sedan bör du förstås förklara för den verkliga pappan att han blir underhållsskyldig för ett barn.
  • Schloskis

    Tack för att jag äntligen fått ett seriöst svar. Jag förstår att jag kommer behöva vara ärlig mot både min pojkvän och pappan till barnet. Jag får helt enkelt ta dessa jobbiga samtal och sen se hur det blir, men självklart är det enda rätta att min partner får veta sanningen.

  • Anonym (?)
    Schloskis skrev 2019-11-18 15:33:21 följande:

    Okej, vad tycker du att jag ska göra då?


    Seriöst??

    Var ärlig och stå för ditt misstag såklart! Berätta nu för din sambo och hoppas på att han förlåter dig. Jag tycker inte det hemska är att du har varit otrogen, utan det att du inte står för det och tänker överraska sambon vid förlossningen!
  • Anonym (idiot)
    Anonym (?) skrev 2019-11-18 15:41:58 följande:

    Vad menar du med hela ditt svar?:/


    att det vore tråkigt om det blev en kvinna, då män tjänar mer och kan försörja sig bättre med en bättre framtid
Svar på tråden Gravid pga otrohet