• Schloskis

    Gravid pga otrohet

    Hej, jag vill verkligen inte få hat nu eftersom jag redan vet att jag är en hemsk människa som verkligen gjort fel. Men jag var otrogen mot min pojkvän för några månader sen med en mörkhyad man. Jag har redan gått över abortgränsen vilket innebär att jag kommer behöva föda barnet, min sambo vet att jag är gravid men han tror att det är hans barn eftersom han inte vet om min otrohet.

    Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Pappan till barnet vet inte om allt detta.

  • Svar på tråden Gravid pga otrohet
  • Anonym (?)
    Schloskis skrev 2019-11-19 05:52:10 följande:

    Varför skulle jag inte kunna ta hand om mitt barn??? Jag har ju skrivit att jag kommer att älska mitt barn oavsett vad, bara för att jag varit otrogen betyder inte det att jag inte vet hur man tar hand om ett barn.

    Den åsikten kan DU ta och hålla för dig själv.


    Snälla, LÄS en gång till vad jag skrivit!! Jag har precis skrivit att jag inte tvekar om att du KAN ta hand om barnet, det var inte det det handlade om!!! Varför startar du en tråd när du inte tänker lösa vad folk skriver ens?!?!
  • eMund

    Klart lite knepigt. Börja med att få koll på ekonomin och se till att du har en ekonomisk reserv. Prata med en advokat vad som gäller rent juridiskt så du vet det innan du bestämmer dig för hur du vill göra.

    Sedan behöver du bestämma dig för vad du vill göra så du kan lägga det på bordet. Dom alternativen du har är att antingen behålla barnet eller adoptera det.

    Personligen tror jag alltid att man ångrar adoption i långa loppet. Och jag tror inte du kommer ifrån att berätta för din sambo. Möjligen om du föder utan honom och bara berättar om det visar sig att det är uppenbart att barnet inte ät hans.

    Bestämmer du dig för att berätta, se till att du har någon vän eller släkting med så det inte spårar ut. Du är ändå gravid med alla risker som det innebär.

  • Anonym (Children are not Toys)

    Om du varit otrogen så saknades nånting i ditt nuvarande förhållande. Så du måste fråga dig varför du är kvar. Melanin (som man kallar mörkhyade) partnern bör nog veta att han ska bli pappa. Innerst inne så tror jag att du ville behålla barnet från honom och 12veckor + har redan varit. Så du borde nog följa den rösten.

    Vidare så skulle saker vara mer till din fördel om parterna du är i relation med hade nån aning om hur du känner och vad som inte funkar eller funkar! Ingen gillar den sortens överraskning.

    Det finns inget bra sätt att lägga fram det hela.

    Otrohet är en sak och det blir så... Men att vänta så länge för att nämna det och sitta tyst när din partner glatt tror att det är hans barn? Då har du lite empati problem och Ego.

  • molly50
    Schloskis skrev 2019-11-18 15:10:43 följande:

    Hej, jag vill verkligen inte få hat nu eftersom jag redan vet att jag är en hemsk människa som verkligen gjort fel. Men jag var otrogen mot min pojkvän för några månader sen med en mörkhyad man. Jag har redan gått över abortgränsen vilket innebär att jag kommer behöva föda barnet, min sambo vet att jag är gravid men han tror att det är hans barn eftersom han inte vet om min otrohet.

    Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Pappan till barnet vet inte om allt detta.


    Du ska såklart vara ärlig mot din sambo. Han kommer ändå att förstå att barnet inte är hans om du har legat med en mörkhyad man. För det kommer att synas.
    Hur tror du det kommer att kännas för honom att få veta det så?
    Barnet har också rätt att veta vem dess pappa är.
    Så du bör också berätta för den andra killen.
    Ta ditt ansvar!
  • Anonym (J)
    Anonym (Children are not Toys) skrev 2019-11-19 08:28:23 följande:

    Om du varit otrogen så saknades nånting i ditt nuvarande förhållande. Så du måste fråga dig varför du är kvar. Melanin (som man kallar mörkhyade) partnern bör nog veta att han ska bli pappa. Innerst inne så tror jag att du ville behålla barnet från honom och 12veckor + har redan varit. Så du borde nog följa den rösten.

    Vidare så skulle saker vara mer till din fördel om parterna du är i relation med hade nån aning om hur du känner och vad som inte funkar eller funkar! Ingen gillar den sortens överraskning.

    Det finns inget bra sätt att lägga fram det hela.

    Otrohet är en sak och det blir så... Men att vänta så länge för att nämna det och sitta tyst när din partner glatt tror att det är hans barn? Då har du lite empati problem och Ego.


    Vad har 12 veckor att göra med saken? Gränsen går vid 18 v och vill ts göra abort efter det skulle hon säkerligen få igenom en abort fram till v 21+6 om hon uppger varför. Till skillnad mot vad många tror är det inte såå svårt att få igenom ett godkännande från socialstyrelsen.

    Sen kanske ts inte alls vill avbryta. Det är en annan sak..
  • Anonym (Verra)

    Berätta att du under graviditeten solat väldigt mycket solarium. Kolla lorry för mer tips (fast något säger mig att du redan kollat, innan du startade tråden)

  • Anonym (Verra)
    Schloskis skrev 2019-11-19 05:59:02 följande:

    Nej, inte för att du har något med min och min sambos sexliv att göra, men vi hade försökt skaffa barn ett tag men eftersom vi uppenbarligen hade svårt att få barn så "tröttnade" jag och var otrogen och blev ju uppenbarligen gravid på en gång.

    Men ja jag gissar att det kan finnas en möjlighet att det faktiskt är min sambos barn men jag tror inte det eftersom vi hade problem att få barn.


    Du "tröttnade"? Berätta och låt sambon göra slut med dig utan att du gnäller, han är värd så mycket bättre än dig. Alla är värda mycket bättre än dig.
  • Anonym (idiot)
    Anonym (Verra) skrev 2019-11-19 10:53:43 följande:

    Du "tröttnade"? Berätta och låt sambon göra slut med dig utan att du gnäller, han är värd så mycket bättre än dig. Alla är värda mycket bättre än dig.


    Fast det väl inte så konstigt att man tröttnar tillslut tänker jag..
  • Schloskis

    Jag har tagit till mig av alla era tips och jag kommer att prata med min sambo om detta. Han är verkligen inte den "aggressiva" typen så jag tror inte att jag kommer utsätta mig för en risk under vårt samtal. 

    Jag tror inte att jag skulle vilja ha kontakt med den riktiga pappan till barnet heller utan isåfall vill jag fostra mitt barn på egen hand.

    Jag vill heller inte göra mig av med barnet, jag vill absolut behålla det. Och helst tillsammans med min sambo men jag får såklart respektera hans val.

    Tack för de seriösa tipsen som jag fått, jag får helt enkelt acceptera situationen jag själv satt mig i och ta ansvar.

  • Schloskis
    Anonym (Verra) skrev 2019-11-19 10:53:43 följande:
    Du "tröttnade"? Berätta och låt sambon göra slut med dig utan att du gnäller, han är värd så mycket bättre än dig. Alla är värda mycket bättre än dig.
    Tack, jag må ha gjort ett väldigt dumt och stort misstag men tycker inte att jag behöver bli nedtryckt på det sättet bara för det. Folk har gjort större misstag än det här kan jag lova
Svar på tråden Gravid pga otrohet