• Hockeyfia80

    Ensamstående+39

    Hejsan

    Jag är en ensamstående kvinna som längtar efter barn. Finns det fler som är i samma sits eller har nyligen gått igenom samma. Hur gör ni ? Var bor ni ?
    Insemination hemma ? På klinik ? I Sverige eller utomlands ? I Sverige, var började ni ??? Kontakt med sjukvård mm, mm ?Jag vill veta allt och komma igång så fort som möjligt. 
    Ja, jag vill veta allt // Tack på förhand


    ensamstående, 40+, insemination
  • Svar på tråden Ensamstående+39
  • Betsy1121

    Vilken för mig intressant tråd.. Jag har precis startat en liknande tråd "Mamma på egen hand" då jag själv går i precis samma tankar. Jag är själv 37 år och känner mig väldigt "ny" i denna djungel även att tanken funnits med mig ganska länge så har den blivit mer och mer intensifierad sista tiden. Följer din tråd och hoppas på att vi kan tipsa och stötta varandra längst denna vägen med information och alternativa tillvägagångssätt.. Roligt att hitta någon i samma situation som en själv!
    //Hanna 

  • Anonym (Mamma på egen hand)

    Först och främst, grattis till beslutet att försöka bli mamma!
    Det finns många vägar att gå och alla har väl för och nackdelar. 

    Men om du nu inte har några barn sedan innan och inte fyllt 40 så kan du nog få landstingsfinansierad hjälp. Och självklart ska du i så fall gå den vägen.
    Man kan göra lsf behandlingar även på vissa privata fertilitetskliniker som antagligen har mindre kö, så det är värt att kolla runt litegrann.

    Har du passerat bäst föra datum för lsf (landstingsfinansierad) hjälp så kan man antingen vända sig till närmsta fertilitetsklinik med gott rykte. 
    I Sverige måste man betala en avgift om man får barn via donerade spermier. Sist jag kollade låg den på runt 8000 kronor. Den avgiften slipper man om man exempelvis vänder sig till DK

Svar på tråden Ensamstående+39