• matf

    Kissar man oftare som gravid?

    Är gravid i vecka 24, 25 i övermorgon. För en vecka sedan började jag känna mig spänd i nedre delen av magen och de ömmade. Tänkte på urinvägsinfektion, så var till vårdcentralen och testade. Har inte fått nån återkoppling så antar att jag inte har de. Nu är de så att ja ibland går på toa jätteofta. Var på toa för kanske lite mer än en halvtimme sen, och nu blev ja kissnödig och kissade igen. Blir ju orolig för uvi, men nu har jag ju testat det för en vecka sen. Jag vet att man kan få graviditetsträngningar, men är detta normalt? Hur är / var det för er?

  • Svar på tråden Kissar man oftare som gravid?
  • Barbro45

    Jodå, man blir mer kissnödig under graviditet. Det är lite olika orsaker till det beroende på om det är början eller slutet av graviditeten. I början beror det på hormoner, i slutet kan livmodern trycka på urinblåsan. Fast man kan också ha urinvägsinfektion, lika bra att hålla koll på det.

  • MinaBernt
    matf skrev 2019-12-06 18:42:35 följande:

    Är gravid i vecka 24, 25 i övermorgon. För en vecka sedan började jag känna mig spänd i nedre delen av magen och de ömmade. Tänkte på urinvägsinfektion, så var till vårdcentralen och testade. Har inte fått nån återkoppling så antar att jag inte har de. Nu är de så att ja ibland går på toa jätteofta. Var på toa för kanske lite mer än en halvtimme sen, och nu blev ja kissnödig och kissade igen. Blir ju orolig för uvi, men nu har jag ju testat det för en vecka sen. Jag vet att man kan få graviditetsträngningar, men är detta normalt? Hur är / var det för er?


    Min kompis tipsade mig om att klocka toabesöken då jag konstant kände mig kissnödig men sällan verkligen behövde kissa.
  • MinaBernt
    matf skrev 2019-12-06 18:42:35 följande:

    Är gravid i vecka 24, 25 i övermorgon. För en vecka sedan började jag känna mig spänd i nedre delen av magen och de ömmade. Tänkte på urinvägsinfektion, så var till vårdcentralen och testade. Har inte fått nån återkoppling så antar att jag inte har de. Nu är de så att ja ibland går på toa jätteofta. Var på toa för kanske lite mer än en halvtimme sen, och nu blev ja kissnödig och kissade igen. Blir ju orolig för uvi, men nu har jag ju testat det för en vecka sen. Jag vet att man kan få graviditetsträngningar, men är detta normalt? Hur är / var det för er?


    Min kompis tipsade mig om att klocka toabesöken då jag konstant kände mig kissnödig men sällan verkligen behövde kissa.
  • matf
    MinaBernt skrev 2019-12-06 19:56:55 följande:

    Min kompis tipsade mig om att klocka toabesöken då jag konstant kände mig kissnödig men sällan verkligen behövde kissa.


    Berodde det på uvi? Eller bara graviditet?
  • MinaBernt
    matf skrev 2019-12-07 09:25:29 följande:

    Berodde det på uvi? Eller bara graviditet?


    Bara graviditeten i sig
Svar på tråden Kissar man oftare som gravid?