• Anonym (förvånad)

    Får kommentarer att jag liknar min sambos ex. Vad handlar det om!?

    Jag har varit tillsammans med min sambo i 1 år.
    Vid ett flertal tillfällen har jag fått kommentarer att jag liknar hans ex till utseende.
    Inte som person, utan bara utseendemässigt.

    Vad tusan handlar sånt om!?
    Vad är syftet med att personer säger sånt och påpekar det?

    Jag får en klump i magen att personer tror att han är tillsammans med mig för att jag påminner om hans förra tjej. Men jag är ju en hela annan person.

    Men som sagt, varför säger personer sånt?

  • Svar på tråden Får kommentarer att jag liknar min sambos ex. Vad handlar det om!?
  • Anonym (förvånad)

    Det pissiga är att ena som sa såhär till mig nu sist är en släkting till exet. Jag visade att jag uppriktigt blev både less och besviken och att det inte är första gången jag hört detta.

    Jag visade mig alltså svag.

    Känner jag dessa människor rätt så kommer släktingen berätta detta för exet och då kommer exet gotta sig i detta.

  • Pope Joan II
    Anonym (förvånad) skrev 2019-12-08 10:52:38 följande:

    Det pissiga är att ena som sa såhär till mig nu sist är en släkting till exet. Jag visade att jag uppriktigt blev både less och besviken och att det inte är första gången jag hört detta.

    Jag visade mig alltså svag.

    Känner jag dessa människor rätt så kommer släktingen berätta detta för exet och då kommer exet gotta sig i detta.


    Varför skulle exet gotta sig i det tror du? Du verkar ju tycka att hon har en billig och smaklös stil som du inte själv vill ha? Tvärtom kanske hon skulle tycka att det kändes kymigt att andra tydligen tycker att du ser yngre ut än vad du är - om nu hon är lika upptagen med att tänka på dig som du verkar vara av att tänka på henne?
  • Anonym (Folk och fä)

    Ojoj vad jag känner igen mig i dig..

    Jag har varit i samma situation där till och med mina släktingar har velat mig förvirrad och ledsen och velat förstöra för mig och tjejen.

    De har flrsökt med mindgames och hintar,

    Direkt äckligt faktist och man ser det ofta inte där och då så där ligger du endå lite före dem då de är genomskådade.

    Varför vet jag inte, jag kan bara prata om min egen släkt och den är kraftigt dysfunktionell.

    När man visar sig "svag" är det ofta inför de man står närmast då man inte kan dölja det som man kan till en främling till exempel.

    Älskar ni varandra och vill vara ni så stå på dig bara och ta hellre avstånd från de andra.

    Pausa på en snyggt sätt.

    Jag vet vad du går igenom och det är så onödigt och energikrävande!

  • Zarch

    Jag går till mig själv här och jag skulle inte säga så till en väns eller familjemedlems nya partner, tycker att det är rätt så ohyfsat att säga så och sedan så har jag svårt för människor som inte kan föra sig i klädda rum utan har tendens till att låta plumpa.

    Meningen behöver ju inte alls vara av ondo men jag tycker man ska undvika att säga sådana kommentarer eftersom att en osäker person kan se det som att det insinueras att denne kommit in som den nya skuggan eller ersättaren till en föregångare. Tycker att det är onödigt!

  • Anonym (förvånad)
    Pope Joan II skrev 2019-12-08 10:56:22 följande:
    Varför skulle exet gotta sig i det tror du? Du verkar ju tycka att hon har en billig och smaklös stil som du inte själv vill ha? Tvärtom kanske hon skulle tycka att det kändes kymigt att andra tydligen tycker att du ser yngre ut än vad du är - om nu hon är lika upptagen med att tänka på dig som du verkar vara av att tänka på henne?
    Jag hade ju inte "tänkt" så på henne om det inte är för alla oförskämda kommentarer.
    Zarch skrev 2019-12-08 11:09:40 följande:

    Jag går till mig själv här och jag skulle inte säga så till en väns eller familjemedlems nya partner, tycker att det är rätt så ohyfsat att säga så och sedan så har jag svårt för människor som inte kan föra sig i klädda rum utan har tendens till att låta plumpa.



    Jag vill liksom inte tro att andra tänker att JAG är ett andrahands-val.
    Och jag läser på högskola medan hon hattar runt och vikarierar.
    Jag är äldre, och jag är mer naturlig och roligare som person.

    Anledningen till denna tråd är att få lite inputs på varför människor påpekar sånt som är otroligt klumpigt och tyder på brist på social kompetens.

    Jag ser det ändå som att min sambo "snäppat" upp, "bytt upp sig", vilket han också menar att han har.

    Jag försöker vara så glad och trevlig jag bara kan, men ändå får jag lite syrliga kommentarer.
  • Anonym (Folk och fä)

    Du verkar trygg i tilliten till din kille, huvudsalen att ni vet var ni har varandra tänker jag..

    Detta grundar sig nog i ren och skär avundsjuka..

    Det kan klia i folk när någon verkar ha ett bra, stabilt förhållande.

    Du har bra självförtroende med all rätt och det är otroligt sexigt! Det lyser och även det kan klia i folk som har dåligt självförtroende.

    Gå på din egen magkänsla och skit i alla andras åsilter.

    Du stör folk helt enkelt ???? härligt!!

  • Anonym (Folk och fä)

    Du verkar trygg i tilliten till din kille, huvudsalen att ni vet var ni har varandra tänker jag..

    Detta grundar sig nog i ren och skär avundsjuka..

    Det kan klia i folk när någon verkar ha ett bra, stabilt förhållande.

    Du har bra självförtroende med all rätt och det är otroligt sexigt! Det lyser och även det kan klia i folk som har dåligt självförtroende.

    Gå på din egen magkänsla och skit i alla andras åsilter.

    Du stör folk helt enkelt ???? härligt!!

  • Anonym (Folk och fä)

    Du verkar trygg i tilliten till din kille, huvudsalen att ni vet var ni har varandra tänker jag..

    Detta grundar sig nog i ren och skär avundsjuka..

    Det kan klia i folk när någon verkar ha ett bra, stabilt förhållande.

    Du har bra självförtroende med all rätt och det är otroligt sexigt! Det lyser och även det kan klia i folk som har dåligt självförtroende.

    Gå på din egen magkänsla och skit i alla andras åsilter.

    Du stör folk helt enkelt ???? härligt!!

  • Anonym (Folk och fä)

    Du verkar trygg i tilliten till din kille, huvudsalen att ni vet var ni har varandra tänker jag..

    Detta grundar sig nog i ren och skär avundsjuka..

    Det kan klia i folk när någon verkar ha ett bra, stabilt förhållande.

    Du har bra självförtroende med all rätt och det är otroligt sexigt! Det lyser och även det kan klia i folk som har dåligt självförtroende.

    Gå på din egen magkänsla och skit i alla andras åsilter.

    Du stör folk helt enkelt ???? härligt!!

  • Anonym (Folk och fä)

    Du verkar trygg i tilliten till din kille, huvudsalen att ni vet var ni har varandra tänker jag..

    Detta grundar sig nog i ren och skär avundsjuka..

    Det kan klia i folk när någon verkar ha ett bra, stabilt förhållande.

    Du har bra självförtroende med all rätt och det är otroligt sexigt! Det lyser och även det kan klia i folk som har dåligt självförtroende.

    Gå på din egen magkänsla och skit i alla andras åsilter.

    Du stör folk helt enkelt ???? härligt!!

Svar på tråden Får kommentarer att jag liknar min sambos ex. Vad handlar det om!?