• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • Paramore1

    Idag tog jag ett cb som egentligen inte är ett testa tidigt-test och detta får jag !!



    Vi har försökt sedan hösten 2017 med två missfall på vägen, så vet inte ens om jag kan vara glad... bara rädd! Speciellt eftersom man inre får tidiga ultraljud i Sverige.

  • Önskarbebis2020

    Måste få fråga och se om någon har koll för det har inte jag. Vi är på försök nr 2 (blev lite halvhjärtat denna gång pga sjukdom). Men iallafall:

    Positivt ÄL test fredag (massa ÄL flytningar) och lördag.

    Vi myste torsdag kväll och igår morse (lördag). Tror inte vi kommer mysa nå mer då mannen är supersjuk.

    Igår kväll fick jag dom kända ÄL smärtorna (får som en kniv upp i underlivet) och har tidigare behövt ta värktabletter men igår behövde jag inte det utan kunde hantera smärtan. Tempen har dock inte stigit. Smärtorna kom vid 22.30 igår kväll så min fråga är egentligen, hur snabbt ska tempen stiga efter ägget släppt? Man blir ju knäpp på kroppen och allt som ska klaffa inför en liten bebis.

  • Majja92
    boshab skrev 2019-12-29 05:29:26 följande:

    Vad tråkigt :( Man hoppas ju så innerligt. Förstår vad du menar med att älska något innan man ens är gravid. Sambon och jag pratar ofta om vårt framtida barn, olika scenarion, saker vi längtar efter att få uppleva... Det är hjärtskärande när mensen kommer, eller när man får höra att folk i ens närhet är gravida. Oj så mycket jag har gråtit i höst. Och alla tankar om att nåt är fel. Har 3 bekanta som blivit gravida på mindre än ett halvår, trots att de rökte t.ex. Och här försöker man leva hälsosamt, har regelbunden mens och samliv etc men det går inte...

    Det är skönt att ta itu med det, ifall nåt är fel och är inget fel är det otur... vi har fått provsvar från vår inledande utredning, men inte fått veta dem än. Kommer min mens i januari ska vi boka in gemensamt läkarbesök där vi ska få höra hur det ligger till. Ska även göra en undersökning av livmoder m.m.

    Känns skönt, läskigt, jobbigt men ändå viktigt. Det är ju vårt framtida barn och jag gör vad som helst för att bli gravid. En vacker dag har vi vårt barn i famnen, oavsett hur lång och kämpig resan är. Det kommer vara så värt det, att det är just DET barnet. <3


    Wow det du skriver fick rakt in i hjärtat på mig <3 Våra krokiga vägar till en bebis låter väldigt lika. Hur gamla är ni om jag får fråga?

    Det är även väldigt många i vår närhet som har blivit gravid och den känslan är så... hjärtskärande. Man vill inget hellre än att vara glad åt deras vägnar, men jag kan inte låta bli att känna att det är orättvist! Här kämpar vi med allt vi har och så är det någon som tjoff råkat bli gravid..

    Men precis som du säger, vår tid kommer! Och allt detta kommer vara så värt det, för vårat lilla knyte kommer va den mest älskade ungen i världen!!! :) Tycker vi bestämmer att 2020 är vårat år ;)
  • Hoppas96
    Paramore1 skrev 2019-12-29 09:13:34 följande:

    Idag tog jag ett cb som egentligen inte är ett testa tidigt-test och detta får jag !!

    Vi har försökt sedan hösten 2017 med två missfall på vägen, så vet inte ens om jag kan vara glad... bara rädd! Speciellt eftersom man inre får tidiga ultraljud i Sverige.


    Jag ser allt något svagt plus! Ta ett testa tidigt imorgon kanske?
  • Paramore1
    Hoppas96 skrev 2019-12-29 10:15:31 följande:

    Jag ser allt något svagt plus! Ta ett testa tidigt imorgon kanske?


    Sjuka är att bilden här blir såå dålig, jag ser strecket hur lätt som helst i verkligheten! Tror jg ska köpa ett digitalt sen, så jag kan ge till sambon haha
  • Sofieelises
    Paramore1 skrev 2019-12-29 09:13:34 följande:

    Idag tog jag ett cb som egentligen inte är ett testa tidigt-test och detta får jag !!

    Vi har försökt sedan hösten 2017 med två missfall på vägen, så vet inte ens om jag kan vara glad... bara rädd! Speciellt eftersom man inre får tidiga ultraljud i Sverige.


    Grattis!!! <3 Ingen tvekan där inte :) Kan förstå hur du menar, har själv haft två missfall på rad nu så jag kommer ha svårt att vara glad OM jag plussar igen framöver..
  • Bobmac

    Hjälp en nybörjare! Hur vet man när och om man har ägglossning? Och när måste man börja oroa sig om tester inte visar något?

    Har tagit ägglossningstest i flera dagar nu, men de visar inget. Började testa på dag sex efter mens. Är det möjligt att jag yann ha ägglossning mellan mens och den dagen?

  • Hoppas96
    Bobmac skrev 2019-12-29 13:29:15 följande:

    Hjälp en nybörjare! Hur vet man när och om man har ägglossning? Och när måste man börja oroa sig om tester inte visar något?

    Har tagit ägglossningstest i flera dagar nu, men de visar inget. Började testa på dag sex efter mens. Är det möjligt att jag yann ha ägglossning mellan mens och den dagen?


    Jag har 28dgr cykel och får äl på dag 14!

    Jag hade fortsatt testa fram till dag 16/17 typ om du har "standardcykel", har du längre så kan du absolut ha senare äl. 6 dagar efter mens låter lite tidigt men jag är ingen expert. Sen kan kroppen tydligen skippa ägglossning ibland också!
  • Bobmac
    Hoppas96 skrev 2019-12-29 13:42:56 följande:

    Jag har 28dgr cykel och får äl på dag 14!

    Jag hade fortsatt testa fram till dag 16/17 typ om du har "standardcykel", har du längre så kan du absolut ha senare äl. 6 dagar efter mens låter lite tidigt men jag är ingen expert. Sen kan kroppen tydligen skippa ägglossning ibland också!


    Tack för svar! Jag har 25-26 dagars cykel. Är på dag 12 nu så jag fortsätter några dagar till med tester så får vi se. Jag började ju för att lära känna min ägglossning så får väl testa tills jag vet :)
  • Scrootie
    Bobmac skrev 2019-12-29 13:29:15 följande:

    Hjälp en nybörjare! Hur vet man när och om man har ägglossning? Och när måste man börja oroa sig om tester inte visar något?

    Har tagit ägglossningstest i flera dagar nu, men de visar inget. Började testa på dag sex efter mens. Är det möjligt att jag yann ha ägglossning mellan mens och den dagen?


    Allt beror på hur långa cykler du har, har du regelbunden mens? Man brukar säga att man har ägglossning ca 14 dagar innan mensen kommer (lutealfas). Det är dock olika, jag har en lutealfas på ca 10 dagar bara.

    Min cykel brukar snitta ca 31-32 dagar, jag får då ägglossning på dag 22 i cykeln. Alla appar som är förinställda brukar indikera att min Äl är runt dag 15, vilket är en hel vecka innan den faktiskt sker. Så testar jag med äl-test då så är de ju alltid negativa.

    Vissa har dessutom en kort stegring, alltså kort tid som hormonet som stickorna mäter, är detekterbart i urinen. Dessa får inte heller särskilt ofta positiva tester även om de har ägglossning.

    Hoppas du förstod mitt svar någorlunda :)
Svar på tråden BIM januari