• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • Sofieelises

    Ägglossning på dag 14 och hade sex dag 9, 12 och 13 (sista gången ca 10 timmar innan positivt ägglossningstest).. Nu är mannen borta så nu blir det inget idag på själva ägglossningsdagen.

    Är mina chanser goda ändå tror ni?? Känns som att man "måste" ligga efter att man fått det där positiva ägglossningstestet för att det ska ta sig typ........

  • Stoltmoster
    Snuffles skrev 2020-01-03 08:14:59 följande:

    Läste ett tidigare inlägg från dig där du skrev att du hade fullt utslag på ältest på julafton och därmed är det ju troligt att äl kom på juldagen alltså bara 9 dagar sen. Vad jag menar är att det är ju ännu ganska tidigt även för cb digitalt att ge positivt utslag. Behöver ju inte vara kört redan liksom. Håll tummarna:)


    Ja de har du kanske rätt i :) får avvakta lite!
  • vitae

    Jag hade ÄL igår på cd 18, stegring på stickor dagen innan. Känner av den genom ilningar och sedan mensvärk på ena sidan i flera timmar. Vi prickade in bra denna månad, och nu återstår väntan.

  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-03 09:53:15 följande:

    Åååh så där hade jag när jag slutade med mina minipiller. Hade molvärk från ÄL fram till mens. Men nu förra gången så hade jag värk 2-3 dagar efter ÄL som sedan försvann helt och sen kom det tillbaka på BIM. Den här månaden känner jag ingenting förutom trött och ont i ryggslutet. Bröstvårtorna pyttelite känsliga men inget speciellt. Man räknar med att ägget fäster mellan 6-12 dagar efter ÄL. Sen är jag inte så hoppfull den här månaden då min temp beter sig väldigt konstigt så vi får se om några dagar om ens ägget släppt (ser på tempen). Lycka till nu


    Har också haft ovanligt smärtsamma ägglossningar sen jag slutade med preventivmedel i september typ. Första två omgångarna hade jag mensvärksliknande värk mellan ägglossning och mens. Senaste gången nu var mensen försenad två veckor så hade inte lika ont på slutet. Hur många cykler hade du innan det började kännas mer normalt Önskarbebis2020?
  • Stoltmoster
    KajsaLouise skrev 2020-01-03 11:09:20 följande:

    Så tråkigt! Kan ju vara för tidigt för CB att fånga upp det också, hoppas på det! Annars har jag läst att första mensen efter ett X är lite värre, så visst kan det vara därför du har ont.


    Jo men precis, jag tog faktiskt ett annat test förut också. Apotekets egna. Tog bilden 5 minuter efter jag doppat det. Tycks ana något svagt där men man vet ju inte. Är ju äl+10 så de e ju ett par dagar kvar

  • Scrootie
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 13:43:22 följande:

    Jo men precis, jag tog faktiskt ett annat test förut också. Apotekets egna. Tog bilden 5 minuter efter jag doppat det. Tycks ana något svagt där men man vet ju inte. Är ju äl+10 så de e ju ett par dagar kvar


    Jag ser på detta! Och jag brukar vara mycket skeptisk till de flesta testen jag kikat på :)
  • Stoltmoster
    Scrootie skrev 2020-01-03 13:56:31 följande:

    Jag ser på detta! Och jag brukar vara mycket skeptisk till de flesta testen jag kikat på :)


    Jaa visst syns det lite där! Ja hoppas verkligen, detta testet var det som man verkligen såg något. Hoppas de ökar :)
  • Mammaönskan

    Håller tummarna för er!! Jag har beräknad mens på måndag. Ska ta ett test i helgen tänkte jag. Ett sånt där testa tidigt. Haft sex 3 gånger kring ägglossning denna gång. Ungefär varannan dag. Hoppas, hoppas! Denna gång är försök 16..

  • KajsaLouise
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 13:43:22 följande:

    Jo men precis, jag tog faktiskt ett annat test förut också. Apotekets egna. Tog bilden 5 minuter efter jag doppat det. Tycks ana något svagt där men man vet ju inte. Är ju äl+10 så de e ju ett par dagar kvar


    Jojo, jag ser strecket! :) Jag fick ett mkt svagare än det där på äl+10 när jag blev gravid så du ska definitivt inte kasta in handduken! Hoppas det blir starkare om ett par dagar och att det sitter precis där det ska!!! Du får gärna berätta hur det går om du vill?! :)
  • Stoltmoster
    KajsaLouise skrev 2020-01-03 15:08:34 följande:

    Jojo, jag ser strecket! :) Jag fick ett mkt svagare än det där på äl+10 när jag blev gravid så du ska definitivt inte kasta in handduken! Hoppas det blir starkare om ett par dagar och att det sitter precis där det ska!!! Du får gärna berätta hur det går om du vill?! :)


    Va härligt att höra!! Ja absolut ska jag uppdatera :) vågar inte hoppas riktigt än heller
Svar på tråden BIM januari