• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • sarakarolina

    Åh jag tog ett Clearblue testa tidigt idag. Min sambo tycker att testet är blankt men jag (som måste vrida och vända på allt) tycker att jag ser ett knappt synbart streck. Hade äl den 27/12 och har bim på lördag. Är alltså på bim-5

  • Sofieelises
    IF89 skrev 2020-01-06 09:32:48 följande:

    Hej allihopa!

    Jag har följt er en stund men bestämde mig nu för att göra mig hörd!

    Vill börja med att säga GRATTIS till alla er som plussat, vilken fantastisk tid ni har framför er! <3 

    Jag är 30 år och min 32, vi har två barn sedan innan på 2 och 4, och försöker få en trea. Min första graviditet blev jag gravid på första ägglossnigen efter uttag av spiral, vi hann inte ens börja försöka alltså innan jag var gravid. När vi tog ut spiralen för andra barnet tog jag ut spiralen, blev gravid direkt där med men fick en sk. kemisk graviditet, detta var i april och "missfallet" skedde i maj. I augusti plussade jag igen, så andra ÄL efter missfallet blev jag gravid igen och denna graviditeten höll sig så i Mars 2017 kom vårt senaste barn.

    Denna gången plockade jag ut min spiral i september och vi har kört oskyddat sedan dess men har avbrutet samlag vid ÄL för jag ville vänta liiiiite till (pga andra omständigheter). Förra månaden körde vi 100% och då trodde jag att jag hade koll på ÄL så testade inte, men just den månaden var den såklart sen så vi missade och mensen blev flera dagar sen också. 

    Denna månaden tror jag att vi prickade ÄL, stickorna gav utslag men inte helt. Jag hade ont i magen och ÄL sekret ialf, den 27 så tror ägget släppte den 28. 

    Symptom..? Njä, det klassiska som jag har innan mens. Ömma, svullna bröst och ryggont, molvärk. Enda konstiga denna cykeln har egenltigen varit att jag på ÄL+5 fick förhöjd temp i två dagar (tempar inte annars utan kände mig sjuk och hade 37,9 två dagar) och extrem huvudvärk och trötthet. Faaaast.. det kan ju lika bra ha varit en förkylning, right?

    Sorry för en megalång presentation, men kände att ni kanske ville ha hela bilden. Enligt app är BIM 11/1 men jag tror den 10/1. Jag kommer försöka vänta in mensen.... Har funderat på att testa med ÄL stickor om det ökar där, men det är kanske en dålig idé? Sen en sak till... Från när räknar ni äl när ni skriver äl+.... och en siffra. Den dagen ÄLstickorna visade positivt eller någon dag efter? 

    Tack för ni läst så här långt, om ni orkat! :) 


    Välkommen???? Kul att du hittat hit, håller tummarna för att du får ditt plus den här månaden!

    Jag brukar räkna med att jag har ägglossning ca 24-36 timmar efter mitt första positiva ägglossningstest. Den här gången hade jag positivt torsdag morgon och misstänker att ägget släppte under fredagkväll. Så därmed blir lördag ÄL+1 för mig :)
  • Sofieelises
    Sofieelises skrev 2020-01-06 11:34:52 följande:

    Välkommen???? Kul att du hittat hit, håller tummarna för att du får ditt plus den här månaden!

    Jag brukar räkna med att jag har ägglossning ca 24-36 timmar efter mitt första positiva ägglossningstest. Den här gången hade jag positivt torsdag morgon och misstänker att ägget släppte under fredagkväll. Så därmed blir lördag ÄL+1 för mig :)


    Skulle vara en glad gubbe - inte massa frågetecken!
  • Arneliis

    saraka­rolina

    #561  Idag 10:43

    Åh jag tog ett Clearblue testa tidigt idag. Min sambo tycker att testet är blankt men jag (som måste vrida och vända på allt) tycker att jag ser ett knappt synbart streck. Hade äl den 27/12 och har bim på lördag. Är alltså på bim-5

    Exakt samma har. Tog Cb testa tidigt idag men visar negativt. Försöker trösta mig med att det e några dagar kvar så kan va att den inte visar för det. Vi får fortsätta testa närmaste dagarna. Håller tummarna för oss!

  • Planerarbarn19
    Barbrastreisand skrev 2020-01-06 08:02:55 följande:

    Okej:) håller tummarna att den inte dyker upp och att du får ett plus! Joo jag känner att det drar lite i magen och att magen krånglar som den brukar göra innan mens. Har slutat analysera symtom haha , överanalyserar annars alltid tillslut vet man inte vad som är symtom eller inte.


    Okej :) men så länge mensen inte dykt upp finns de hopp!
  • Scrootie

    Först och främst, stort grattis till alla som plussat redan!

    Vill bara skriva av mig till några som förstår känslan av att "misslyckas" månad efter månad.

    Börjar känna mig ganska uppgiven, har en deppig dag helt enkelt.

    Är på äl +9 tror jag, troligtvis hade jag äl 28/12 då temphöjning skedde 29e. Brukar få spottings en eller ett par dagar innan mensen och hade ljusrosa/ljusbrunt på pappret i morse så går bara och väntar på att mensen dyker upp i dagarna vilket känns så ledsamt!

    Har långa cykler med kort lutealfas så man bara väntar och väntar och får endast hoppas en kort period innan det skiter sig på nytt.

    Tempen låg fortfarande stabilt i morse men lär väl få se ett djupdyk i morgon.

  • Mikkans
    Scrootie skrev 2020-01-06 12:55:52 följande:

    Först och främst, stort grattis till alla som plussat redan!

    Vill bara skriva av mig till några som förstår känslan av att "misslyckas" månad efter månad.

    Börjar känna mig ganska uppgiven, har en deppig dag helt enkelt.

    Är på äl +9 tror jag, troligtvis hade jag äl 28/12 då temphöjning skedde 29e. Brukar få spottings en eller ett par dagar innan mensen och hade ljusrosa/ljusbrunt på pappret i morse så går bara och väntar på att mensen dyker upp i dagarna vilket känns så ledsamt!

    Har långa cykler med kort lutealfas så man bara väntar och väntar och får endast hoppas en kort period innan det skiter sig på nytt.

    Tempen låg fortfarande stabilt i morse men lär väl få se ett djupdyk i morgon.


    Det är okej att dippa och bli arg/ledsen eller vad än man känner. Vi är många med dig här! Igår kväll satt jag och snyftade lite i soffan, varför inte jag funkar som man ska.. du är inte ensam.
  • IF89
    anaconda skrev 2020-01-06 09:54:45 följande:

    För att svara på frågan så är jag (vi?) på äl +10 idag


    Okej! Köpt ett test ännu? Spännande! Jag hade fullt utslag på kvällen den 27. Så vi ligger ju nära varandra! Då kanske man kan säga jag är ÄL+9 om jag ligger en dag efter dig!
  • IF89
    Mikkans skrev 2020-01-06 10:21:14 följande:

    Välkommen in hit!

    Angående ägglossningstesten så räknar jag från det senaste positiva testet, vet egentligen inte om det är helt rätt dock ???????. Jag hade positivt 28 och 29 december och min app räknar BIM 14 januari :)


    Spännande! Jag hade positivt ägglossningstest den 27 på kvällen så appen räknar 11/1 till mig, men vet inte om jag litar på det. Då ligger vi ju lite i fas, spännande!! Har du några känningar? Jag är rädd för att bli besviken så jag väntar in mensen istället för att testa varje dag även om det är det enda man vill!
  • anaconda
    IF89 skrev 2020-01-06 13:12:08 följande:

    Okej! Köpt ett test ännu? Spännande! Jag hade fullt utslag på kvällen den 27. Så vi ligger ju nära varandra! Då kanske man kan säga jag är ÄL+9 om jag ligger en dag efter dig!


    Ja jag har vart på apoteket o köpt :) har inte kissat/druckit nu sedan 10.50 så tar nog test ikväll, lite spännande är de fast jag inte riktigt tror de är nåt. Tittar på bilderna och ser två streck fast när jag tittar igen så ser jag inget
    Izabella, 24 Mars 2014 & Alice 7 Januari 2016
Svar på tråden BIM januari