• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • IF89
    sarakarolina skrev 2020-01-06 10:43:05 följande:

    Åh jag tog ett Clearblue testa tidigt idag. Min sambo tycker att testet är blankt men jag (som måste vrida och vända på allt) tycker att jag ser ett knappt synbart streck. Hade äl den 27/12 och har bim på lördag. Är alltså på bim-5


    En till med BIM på Lördag här! Som också hade ÄL den 27. Följer dig med spänning - jag undviker testa tills mensen är sen. Fick en kemisk graviditet en gång och blev helt förstörd så undviker testa mig..
  • IF89
    anaconda skrev 2020-01-06 13:16:13 följande:

    Ja jag har vart på apoteket o köpt :) har inte kissat/druckit nu sedan 10.50 så tar nog test ikväll, lite spännande är de fast jag inte riktigt tror de är nåt. Tittar på bilderna och ser två streck fast när jag tittar igen så ser jag inget


    Fast det tror jag där kommer vara! Såg lätt det ena sträcket. Håller tummarna! Uppdatera gärna =D
  • sarakarolina
    IF89 skrev 2020-01-06 13:16:24 följande:
    En till med BIM på Lördag här! Som också hade ÄL den 27. Följer dig med spänning - jag undviker testa tills mensen är sen. Fick en kemisk graviditet en gång och blev helt förstörd så undviker testa mig..

    Jag är egentligen livrädd för att testa. Jag vill inte få ett plus för att sen börja blöda. Jag längtar så enormt efter barn. Jag förstår hur du känner dig.. jag fick ett tidigt missfall i v 6+2 i oktober och det knäckte mig totalt.


    Jag håller tummarna för att vi lyckas denna gång!

  • Scrootie
    Mikkans skrev 2020-01-06 13:02:57 följande:

    Det är okej att dippa och bli arg/ledsen eller vad än man känner. Vi är många med dig här! Igår kväll satt jag och snyftade lite i soffan, varför inte jag funkar som man ska.. du är inte ensam.


    Tack! Ja det är skönt att det finns folk man kan ventilera med, har inte berättat för så många i vår närhet att vi försöker så har inte någon att ventilera med förutom sambon. Och han upplever nog tyvärr inte samma sak som jag gör i detta. Han är mer chill och tänker att det händer förr eller senare. Jag vill ju nu dock! Men tack för stödet, håller tummarna för er andra i stället :)
  • myownworstenemy

    Hur ska man lyckas bli gravid när det (förhoppningsvis) blivande storasyskonet vill komma in och sova mellan mamma och pappa i princip varje natt?! Samma barn som dessutom tjatar om att hon vill ha syskon, haha! Fler med liknande problem? Vi har knappt fått till det de här fertila dagarna och idag är nog sista chansen för den här gången, om det inte redan är försent.

  • Mikkans
    IF89 skrev 2020-01-06 13:14:48 följande:

    Spännande! Jag hade positivt ägglossningstest den 27 på kvällen så appen räknar 11/1 till mig, men vet inte om jag litar på det. Då ligger vi ju lite i fas, spännande!! Har du några känningar? Jag är rädd för att bli besviken så jag väntar in mensen istället för att testa varje dag även om det är det enda man vill!


    Jag tycker jag har haft mycket mer känningar än vad jag brukar ha som molvärk/mensvärk samt nyp typ i livmodern. Men å andra sidan har jag pco och denna cykel har varit extremt lång, så kan vara därför. Att kroppen laddar hårt lixom.. jag kommer oxå vänta in mensen, att vänta på testtiden och sen läsa av negativt är fruktansvärt. När jag är bim +3 så kommer jag nog testa..om jag vågar. :)
  • anaconda
    IF89 skrev 2020-01-06 13:17:48 följande:

    Fast det tror jag där kommer vara! Såg lätt det ena sträcket. Håller tummarna! Uppdatera gärna =D




    Det är plus! Jag är i chock, alltså total chock
    Izabella, 24 Mars 2014 & Alice 7 Januari 2016
  • OklartLiv
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-06 09:45:26 följande:

    Stort grattis! Vad har du för symtom?


    Inte jättemånga, fattade misstanke då mina bröst

    Är ömmare/känsligare än de brukar vara vid PMS och jag har haft ?mensvärk? som dels känts lite annorlunda än den brukar, kraftigare än den brukar och började tidigare än normalt. Och så har jag varit trött, nästan känt mig febrig av trötthet efter träning etc.
Svar på tråden BIM januari