• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • karindefrumerie

    Hej! Jag är helt ny i detta forum. Jag och min man har fyra IVF-försök bakom oss. 1:a blev 3 blastocyster varav en fäste men blev missfall i v 11, de två följande behandlingar blev det inga embryon alls och vårt sista som i precis avslutade blev ett embryo som sattes in dag 3 men som inte fäste. Jag orkar inte göra fler ivf-försök så nu funderar vi över äggdonation. Vi undra om någon här har erfarenhet av Olgakliniken i St Petersburg? Tacksam för svar och tips i största allmänhet. Fy fan vilken kamp detta är alltså...

  • Sjuttiosjuan
    karindefrumerie skrev 2020-02-17 21:57:27 följande:

    Hej! Jag är helt ny i detta forum. Jag och min man har fyra IVF-försök bakom oss. 1:a blev 3 blastocyster varav en fäste men blev missfall i v 11, de två följande behandlingar blev det inga embryon alls och vårt sista som i precis avslutade blev ett embryo som sattes in dag 3 men som inte fäste. Jag orkar inte göra fler ivf-försök så nu funderar vi över äggdonation. Vi undra om någon här har erfarenhet av Olgakliniken i St Petersburg? Tacksam för svar och tips i största allmänhet. Fy fan vilken kamp detta är alltså...


    Vi är flera i tråden som lyckats hos Olga! Bara bra saker att säga, väntar vårt andra ÄD barn därifrån nu:) Två graviditeter på 3 insättningar!

    Kämpa <3
  • Limarie
    Fertilitetsresa skrev 2020-02-18 05:54:26 följande:

    Minus :(


    Gråter jag är så ledsen för dig, tänkte på dig imorse och hoppades så. Stor kram från mig också
    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • PeeWee44
    karindefrumerie skrev 2020-02-17 21:57:27 följande:

    Hej! Jag är helt ny i detta forum. Jag och min man har fyra IVF-försök bakom oss. 1:a blev 3 blastocyster varav en fäste men blev missfall i v 11, de två följande behandlingar blev det inga embryon alls och vårt sista som i precis avslutade blev ett embryo som sattes in dag 3 men som inte fäste. Jag orkar inte göra fler ivf-försök så nu funderar vi över äggdonation. Vi undra om någon här har erfarenhet av Olgakliniken i St Petersburg? Tacksam för svar och tips i största allmänhet. Fy fan vilken kamp detta är alltså...


    Vi hade inte fått vår prins om vi inte hittat till Olga. Har varit i Riga och Aten och gjort äd med åtta insättningar, 1:a blev gravid, missfall i vecka 6, tre försök som inte fäste i Riga. Fyra insättningar i Aten med ett pluss testdag men då hade embryologerna redan släppt.

    I st Petersburg lyckades vi på tredje försöket, två hysteroskopi behövde jag göra då min livmoder var t formad. Gjort två hysteroskopi i Sverige och en i Riga och en i Aten, där var det ingen som upptäckt det.

    Dom har så skickliga läkare och embryologer.

    Olga kommer tillStockholm den 3/3, har du möjlighet åk dit och lyssna.

    Det är flera andra som misslyckats med ivf och äd och lyckats på första hos Olga. Nu fixar man dessutom visum på nätet gratis, flyg tar 1,10 du blir hämtad på flygplatsen och kör dig till hotellet.
  • bellis2
    PeeWee44 skrev 2020-02-18 09:29:11 följande:
    Vi hade inte fått vår prins om vi inte hittat till Olga. Har varit i Riga och Aten och gjort äd med åtta insättningar, 1:a blev gravid, missfall i vecka 6, tre försök som inte fäste i Riga. Fyra insättningar i Aten med ett pluss testdag men då hade embryologerna redan släppt.

    I st Petersburg lyckades vi på tredje försöket, två hysteroskopi behövde jag göra då min livmoder var t formad. Gjort två hysteroskopi i Sverige och en i Riga och en i Aten, där var det ingen som upptäckt det.

    Dom har så skickliga läkare och embryologer.

    Olga kommer tillStockholm den 3/3, har du möjlighet åk dit och lyssna.

    Det är flera andra som misslyckats med ivf och äd och lyckats på första hos Olga. Nu fixar man dessutom visum på nätet gratis, flyg tar 1,10 du blir hämtad på flygplatsen och kör dig till hotellet.
    Vi har garantipaket med två försök på egna ägg och två med äggdonation. Vi är här nu och det är massvis med svenskar på kliniken.

    Jag har ett mycket lågt AMH-värde och har testat Vitanova i Danmark tidigare. På Olga-kliniken har jag fått mycket mycket mer medicin men det har inte hjälpt, samma resultat ungefär. En av medicinerna går inte på högkostnadsskydd så jag fick betala 18 000 kr bara för den medicinen.

    En skillnad har varit slemhinnan, de är riktigt bra på det här på Olga och fokuserar på det.

    Då vi skulle stanna längre för testerna så kunde vi inte fixa visum på nätet gratis utan fick betala 4000 kr för detta. Testerna som Ryssland kräver kostar multum i Sverige om man nu ens får tag på någon som utför allt detta. Testerna måste vara rätt nya också, våra som var ett halvt år gamla gällde inte. Så det ska man räkna med första gången.

    Jag tycker att det är viktigt att det framkommer att det är en hel del extra kostnader som tillkommer för det visste jag inte att det skulle vara på den nivån.

    Vi kommer troligtvis skippa ett till försök med mina ägg och gå direkt till äggdonation då jag inte orkar mer. Det tär på en något fruktansvärt, både psykiskt och fysiskt.


  • UndrandeSökare
    Fertilitetsresa skrev 2020-02-18 05:54:26 följande:

    Minus :(


    Tråkigt att du fick minus, hoppas det går bättre nästa gång. Hur många embryon har du kvar i frysen nu?
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020