• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • bellis2

    Vid vanlig IVF är det Ovitrelle som kan ge ett falskt positivt utslag (jag fick så) men vid ÄD vilken medicin är det som kan göra det?

  • GrodanS77
    bellis2 skrev 2020-07-13 10:10:32 följande:

    Vid vanlig IVF är det Ovitrelle som kan ge ett falskt positivt utslag (jag fick så) men vid ÄD vilken medicin är det som kan göra det?


    Ingen vad jag vet. Det är väl bara ägglossningssprutan som kan ge det.
  • Sjuttiosjuan
    GrodanS77 skrev 2020-07-13 09:06:46 följande:

    Jag vågade inte testa idag. Väntar en dag eller två.


    Klokt ändå! Olga har ju testdag rd 10 så det ska ju vara safe. Hoppas hoppas!!
  • GrodanS77

    Testade i morse med cb Early. Det var ett svagt svagt plus. Tycker att det var alldeles för svagt. Är på rd7 8 med en blasto. Tror att det tagit sig men avstannat. Tidigare ggr har jag plussat mycket starkare. För visst har inte donatorägget något med saken att göra, hur snabbt hcg stiger?

    Testar om två dagar igen. Till dess räknar jag detta som minus.

  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-07-14 10:26:13 följande:

    Testade i morse med cb Early. Det var ett svagt svagt plus. Tycker att det var alldeles för svagt. Är på rd7 8 med en blasto. Tror att det tagit sig men avstannat. Tidigare ggr har jag plussat mycket starkare. För visst har inte donatorägget något med saken att göra, hur snabbt hcg stiger?

    Testar om två dagar igen. Till dess räknar jag detta som minus.


    Ta blodprov så vet du hur det ser ut. Hos olga ska du ha ett hcg över 100 har du under vill dom att du tar ett till för att kolla att det stiger. Håller tummarna för att det ser bra ut på nästa test.
  • bellis2
    GrodanS77 skrev 2020-07-14 10:26:13 följande:

    Testade i morse med cb Early. Det var ett svagt svagt plus. Tycker att det var alldeles för svagt. Är på rd7 8 med en blasto. Tror att det tagit sig men avstannat. Tidigare ggr har jag plussat mycket starkare. För visst har inte donatorägget något med saken att göra, hur snabbt hcg stiger?

    Testar om två dagar igen. Till dess räknar jag detta som minus.


    Åhh, hoppas, hoppas!

    Men står det inte att det inte spelar någon roll hur svagt tecknet är?

    Jag tycker de där testen är så svåra så jag använder den med veckoindikator. Gravid eller inte gravid.
  • GrodanS77
    bellis2 skrev 2020-07-14 11:05:58 följande:

    Åhh, hoppas, hoppas!

    Men står det inte att det inte spelar någon roll hur svagt tecknet är?

    Jag tycker de där testen är så svåra så jag använder den med veckoindikator. Gravid eller inte gravid.


    Jag föredrar att se styrkan på strecket. Jag har varit med om att det varit svagt för att sen försvinna efter ett par dagar. Sen när det känns mer säkert brukar jag ta ett digitalt med veckoinfikator bara för att liksom..
  • GrodanS77
    PeeWee44 skrev 2020-07-14 11:00:01 följande:

    Ta blodprov så vet du hur det ser ut. Hos olga ska du ha ett hcg över 100 har du under vill dom att du tar ett till för att kolla att det stiger. Håller tummarna för att det ser bra ut på nästa test.


    Jag är före testdagen från kliniken. Så avvaktar och testar igen om några dagar. Är det oklart då får jag fundera på blodprov då.

    Jaja, finns en anledning till varför kliniken har testdag så långt borta. Får skylla mig själv som testar tidigt...
  • bellis2
    GrodanS77 skrev 2020-07-14 11:40:36 följande:
    Jag är före testdagen från kliniken. Så avvaktar och testar igen om några dagar. Är det oklart då får jag fundera på blodprov då.

    Jaja, finns en anledning till varför kliniken har testdag så långt borta. Får skylla mig själv som testar tidigt...
    Det är ju så svårt att hålla sig ifrån att testa så anklaga dig inte själv. Väldigt jobbig process att gå igenom, man plågas.

    Ett par dagar till så!
  • GrodanS77
    bellis2 skrev 2020-07-14 11:47:17 följande:

    Det är ju så svårt att hålla sig ifrån att testa så anklaga dig inte själv. Väldigt jobbig process att gå igenom, man plågas.

    Ett par dagar till så!


    Nähä, säger du! plågas, ha ångest, kastas mellan hopp o förtvivlan...gaaah you name it! Haha, vilken jävla karusell detta är alltså. Och vad man har en förmåga att förtränga. Trodde faktiskt att jag skulle ta det med betydligt mer ro denna gång. Men så fel man kan ha . Kanske lika bra att jag inte visste innan...haha.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020