• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • Lillivanilli
    Sjuttiosjuan skrev 2020-09-23 21:33:46 följande:

    Vilka lättviktare:) Här har vi en kille som är 3 mån, väger 7.700 och är 64 cm lång. Haha, undrar var detta ska sluta:)


    Omg haha härligt ja vår lilla docka var med liten när hon föddes 3,200 kg... men nu växer hon så det knakar :))
  • GrodanS77
    PeeWee44 skrev 2020-09-24 13:41:42 följande:

    Vad skönt! Nu hoppas vi på en fin blasto till dig och flera till frysen. Fryser dom in ett och ett i Sverige?


    Ja, befruktade ägg fryser man ett o ett.
  • vårsommarhöstvinter

    Någon som har koll på hur det går till att fixa ett intyg på att man inte har covid? Vad jag har förstått får intyget inte vara äldre än 72 timmar när man passerar gränsen. Jag ska passera gränsen (till Ryssland) på en söndag. Vart vänder man sig då (Västkusten) för att ta ett corona-test där man hinner få resultatet innan man åker?

  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-09-24 22:15:51 följande:

    Någon som har koll på hur det går till att fixa ett intyg på att man inte har covid? Vad jag har förstått får intyget inte vara äldre än 72 timmar när man passerar gränsen. Jag ska passera gränsen (till Ryssland) på en söndag. Vart vänder man sig då (Västkusten) för att ta ett corona-test där man hinner få resultatet innan man åker?


    Det finns en grupp på Facebook för patienter Olga, sök på det och ansök om medlemskap, dom har chattgrupper för varje vecka som åker.
  • vårsommarhöstvinter
    PeeWee44 skrev 2020-09-25 08:09:59 följande:
    Det finns en grupp på Facebook för patienter Olga, sök på det och ansök om medlemskap, dom har chattgrupper för varje vecka som åker.
    Tack för tipset!
  • GrodanS77
    Sofia95 skrev 2020-09-25 11:15:47 följande:

    Ökar man intaget av crinone efter insättning?


    Inte i Sverige normalt sett. Du tar två per dag va?
  • Sofia95
    GrodanS77 skrev 2020-09-25 11:28:34 följande:

    Inte i Sverige normalt sett. Du tar två per dag va?


    Ja, två per dag. Och det känns fullt tillräckligt för jag går omkring och kniper i timmar i rädsla att det ska åka ut, haha:-P
  • bellis2
    Sofia95 skrev 2020-09-25 13:06:27 följande:

    Ja, två per dag. Och det känns fullt tillräckligt för jag går omkring och kniper i timmar i rädsla att det ska åka ut, haha:-P


    Man ska faktiskt helst röra sig. Jag tänkte som du tills jag kollade upp. När man rör sig minskar risken för att det klumpar sig.
  • Sofia95
    bellis2 skrev 2020-09-25 13:13:05 följande:

    Man ska faktiskt helst röra sig. Jag tänkte som du tills jag kollade upp. När man rör sig minskar risken för att det klumpar sig.


    Vad bra! Jo, men jag rör mig, jag bara kniper också! Men det kan väl säkert vara bra förebyggande träning inför en graviditet/förlossning ;)
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020