• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • Lillivanilli
    Zwillinge86 skrev 2020-09-29 13:26:20 följande:

    Jag vet, har ställt frågan till kliniken om det är något de kan tänka sig att testa nästa gång. Hur lång nedreglering tycker ni jag ska föreslå?


    Jag var nedreglerad 6 månader....
  • Zwillinge86
    Lillivanilli skrev 2020-09-30 14:05:04 följande:

    Jag var nedreglerad 6 månader....


    Genom att ta en spruta månadsvis? Hjälp mig med argument för detta, vad har Olga motiverat nedregleringen med? Är ganska säker på att jag kommer möta motstånd då jag inte har endometrios vilket verkar vara enda gången kliniken vanligtvis nedreglerar.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2020-09-30 15:04:08 följande:

    Genom att ta en spruta månadsvis? Hjälp mig med argument för detta, vad har Olga motiverat nedregleringen med? Är ganska säker på att jag kommer möta motstånd då jag inte har endometrios vilket verkar vara enda gången kliniken vanligtvis nedreglerar.


    För att du inte lyckas och vill prova något nytt. Säg att du känner folk som lyckats efter flera misslyckade försök.
  • GrodanS77

    Pratade precis med kliniken. 6 av de 8 äggen klarade upptiningen. Alla 6st blev befruktade. Återföring på måndag om inget drastiskt inträffar.

  • Otta på tilen
    PeeWee44 skrev 2020-09-29 08:02:06 följande:
    Hur går det för dig? Vilken vecka är du I?
    Det går bra! Tror jag i alla fall, det hela känns väldigt overkligt fortfarande. Jag är nu i vecka 11+3 eller nåt sånt och håller på och trappar ner medicinerna. Börjar kunna känna en liten kula nu, under min vanliga kalaskula. :) Jag har hittills haft en fantastisk tur på alla vis, mår oförskämt bra, bättre än mina spontana graviditeter, vilka också var i princip problemfria. Problemen med småblödningar har upphört, förhoppningsvis för gott, vilket ju är en oerhörd lättnad, för det var ju jätteläskigt. igår var min sambo och jag ute o åt med kompisar och min sambos tjejkompis frågade honom om jag var gravid, vilket han svarade undvikande på :) Men snart vågar vi kanske börja berätta lite mer för omgivningen.
  • PeeWee44
    Otta på tilen skrev 2020-10-01 12:01:56 följande:

    Det går bra! Tror jag i alla fall, det hela känns väldigt overkligt fortfarande. Jag är nu i vecka 11+3 eller nåt sånt och håller på och trappar ner medicinerna. Börjar kunna känna en liten kula nu, under min vanliga kalaskula. :) Jag har hittills haft en fantastisk tur på alla vis, mår oförskämt bra, bättre än mina spontana graviditeter, vilka också var i princip problemfria. Problemen med småblödningar har upphört, förhoppningsvis för gott, vilket ju är en oerhörd lättnad, för det var ju jätteläskigt. igår var min sambo och jag ute o åt med kompisar och min sambos tjejkompis frågade honom om jag var gravid, vilket han svarade undvikande på :) Men snart vågar vi kanske börja berätta lite mer för omgivningen.


    Det går ju så fort för oss som inte är gravida! Vecka 12 och snart bara crinone. När har ni kub?
  • bellis2
    GrodanS77 skrev 2020-10-01 11:03:23 följande:

    Pratade precis med kliniken. 6 av de 8 äggen klarade upptiningen. Alla 6st blev befruktade. Återföring på måndag om inget drastiskt inträffar.


    Åh, härligt att höra Glad
  • Sofia95
    GrodanS77 skrev 2020-10-01 11:03:23 följande:

    Pratade precis med kliniken. 6 av de 8 äggen klarade upptiningen. Alla 6st blev befruktade. Återföring på måndag om inget drastiskt inträffar.


    Fina nyheter! Om nu förra leveransen var av sämre sort verkar den ha god kvalitet nu! Jag fick precis slutgiltigt besked om våra, blev fyra till frysen!

    Hur mår du av medicinerna än så länge?
  • Sofia95
    Otta på tilen skrev 2020-10-01 12:01:56 följande:

    Det går bra! Tror jag i alla fall, det hela känns väldigt overkligt fortfarande. Jag är nu i vecka 11+3 eller nåt sånt och håller på och trappar ner medicinerna. Börjar kunna känna en liten kula nu, under min vanliga kalaskula. :) Jag har hittills haft en fantastisk tur på alla vis, mår oförskämt bra, bättre än mina spontana graviditeter, vilka också var i princip problemfria. Problemen med småblödningar har upphört, förhoppningsvis för gott, vilket ju är en oerhörd lättnad, för det var ju jätteläskigt. igår var min sambo och jag ute o åt med kompisar och min sambos tjejkompis frågade honom om jag var gravid, vilket han svarade undvikande på :) Men snart vågar vi kanske börja berätta lite mer för omgivningen.


    Så härligt att höra!
  • Otta på tilen
    PeeWee44 skrev 2020-10-01 12:53:00 följande:
    Det går ju så fort för oss som inte är gravida! Vecka 12 och snart bara crinone. När har ni kub?
    KUB den 13/10. Det blir spännande, förstås.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020