• Längtanefterenfamilj

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Önskarbebis2020
    S9191 skrev 2020-01-15 09:36:24 följande:

    Jag gör precis samma sak :) 

    Har bokat 31/1 i vecka 8 (7+1), så hoppas får se något! Åker utomlands en vecka 4e februari så vill gärna se att allting ser rätt ut!


    Ja det gör du helt rätt i! Håller tummarna att allt ser fint ut
  • Omermammashjerta

    Hej tjejer,

    Jag mår hyfsat illamående till och från gravid 4+5 idag har ultraljud på måndag 20/1 , molvärk i magen så och då .. förväntar inte och se mig något speciellt på ultraljudet dock. Då jag vet det är ganska tidigt.

  • Trollmother

    Vecka 7+0 idag!

    Mått illa i en vecka nu.. både morgon och kväll...känner mig också otroligt yr.

    Extremt ömma bröst sedan vecka 5.

    Täppt näsa.

    Så pass illa förstoppning att jag nu fått börja med mediciner mot de...( var likadant förra graviditeten).

    Trötthet till förbannelse...somnar på soffan varje dag efter jobbet. Känner mig otillräcklig för min familj.

    Tja, de går väl över :)

  • Ung men inte dum

    Hej! BM + 2 och tog detta testet idag. Tycker det är två sträck, dock väldigt svagt och nästan grått? Var helt säker på att mensen varit på g men nu vet jag inte riktigt. Haft extremt ljusrosa flytningar (?) de senaste dagarna och idag en mer ljusbrun men ändå vitaktig i färgen, om ni förstår hur jag menar. Vad tror ni om testet? Ska ta ett till imorgon och om det blir likadant som detta så köper jag ett digitalt.

  • Mint

    Gjorde äntligen test igår och det var klockrent, två knallröda streck som poppade fram på någon sekund. Har fler test och ska prova igen men det känns ju ganska glasklart.

    Har varit rätt känslig de senaste dagarna; varit på väg att gråta för minsta lilla. Känner också lite molvärk (är det det det är?) åt ljumskarna till.

  • Mezzy
    S9191 skrev 2020-01-15 08:42:14 följande:

    Hej!


    Känner precis som du, är också i v. 5 (4+6) och har typ noll symptom. Lite ömma bröst lite molvärk ibland. Kände mer veckan innan jag plussa nästan med ganska mycket mensvärk (vilket var ett plus och inte ett mens) :) 

    Blir nästa lite orolig över att ha så lite symptom. 


    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-15 09:21:33 följande:
    Ja men precis... var dock lite illamående nu när jag åt frukost men det försvann snabbt. Vi får bara tänka på att allt är okej. Jag försöker att inte oroa mig så mycket men det är svårt. Jag kommer boka tidigt ultraljud i v 8 ungefär och bekosta det själv. Då kan man kanske ta det lite lugnare
    Är det er första graviditet? 
    Jag känner knappt heller att jag är gravid förutom molvärk och att jag mår lite dåligt om det går för långt mellan att jag äter. Men jag hade precis likadant när jag var gravid med min dotter så jag försöker att bara njuta av att jag inte mår dåligt. Glad
    Sen har jag läst att många inte börjar må dåligt förrän i v 6-7 så njut medans ni kan Tungan ute

  • Önskarbebis2020
    Mezzy skrev 2020-01-16 09:03:28 följande:

    Är det er första graviditet? Jag känner knappt heller att jag är gravid förutom molvärk och att jag mår lite dåligt om det går för långt mellan att jag äter. Men jag hade precis likadant när jag var gravid med min dotter så jag försöker att bara njuta av att jag inte mår dåligt. 

    Sen har jag läst att många inte börjar må dåligt förrän i v 6-7 så njut medans ni kan 


    Japp det är första haha jag får mer och mer ömma bröst, sen har jag som ett sug i magen konstant. Mår lite illa efter typ middagen eller när jag ätit frukost på jobbet men inget mer än så ilningarna har avtagit i livmodern men kan känna av lite molvärk i ryggen ibland. Jag tänker också att det kanske kommer sen haha jag som helt slutat med koffein vet ju inte om tröttheten beror på det eller på grav, kanske en blandning. Ska försöka njuta så gott jag kan!
  • S9191
    Mezzy skrev 2020-01-16 09:03:28 följande:
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-15 09:21:33 följande:
    Ja men precis... var dock lite illamående nu när jag åt frukost men det försvann snabbt. Vi får bara tänka på att allt är okej. Jag försöker att inte oroa mig så mycket men det är svårt. Jag kommer boka tidigt ultraljud i v 8 ungefär och bekosta det själv. Då kan man kanske ta det lite lugnare
    Är det er första graviditet? 
    Jag känner knappt heller att jag är gravid förutom molvärk och att jag mår lite dåligt om det går för långt mellan att jag äter. Men jag hade precis likadant när jag var gravid med min dotter så jag försöker att bara njuta av att jag inte mår dåligt. Glad
    Sen har jag läst att många inte börjar må dåligt förrän i v 6-7 så njut medans ni kan Tungan ute

    Första graviditeten, därav extra nojig kanske! 


    Gick in i vecka 6 igår eller imorrn (har 3 appar och alla säger olika haha). Så får se om det kommer några fler symptom snart! 

  • Myrika
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-15 08:17:28 följande:

    Godmorgon!!

    Hur mår ni alla? Jag har inte fått något illamående ännu i V5 (4+3) men har ömma bröst och molvärk väldigt sällan.

    Har dock ganska orolig mage och får magknip någon gång per dag. Annars känner jag mig knappt gravid... någon som känner igen sig?


    Jag går in i v. 7 imorgon och har mått illa 24h om dygnet i drygt en vecka nu. Jag kräks inte, men illamåendet finns där hela tiden. Jag lyckas inte äta något innan kl 15 typ och då är det väldigt specifikt vad jag kan tänka mig att äta. Jag är också otroligt trött emellanåt och har en hel del molvärk.

    Vi har precis köpt hus också och jag är jättestressad eftersom att vi måste få lägenheten klar för visning nästa helg.
  • Önskarbebis2020
    Myrika skrev 2020-01-16 13:09:59 följande:

    Jag går in i v. 7 imorgon och har mått illa 24h om dygnet i drygt en vecka nu. Jag kräks inte, men illamåendet finns där hela tiden. Jag lyckas inte äta något innan kl 15 typ och då är det väldigt specifikt vad jag kan tänka mig att äta. Jag är också otroligt trött emellanåt och har en hel del molvärk.

    Vi har precis köpt hus också och jag är jättestressad eftersom att vi måste få lägenheten klar för visning nästa helg.


    Åh fy, jag förstår att du blir stressad när du mår så där hoppas ändå att det kanske släpper lite lite så du mår lite bättre snart. Det ?enda? jag känner mig gravid gällande är just att brösten ömmar mer för varje dag som går. Nu gör det ont att hoppa eller gå i trappor. Jag har även lite känningar ibland i äggstockarna isch men inget annat. Sen har jag dock huvudvärk som suttit i ett par dagar nu, som säkerligen är på grund av hormonerna. Men vi får se hur jag mår i helgen, går in i vecka 6 på söndag. Hoppas iaf att du får lite ro snart och kan må lite bättre
Svar på tråden BF september 2020