• Anonym (längtan)

    Ägglossning efter MA

    När fick ni ägglossning igen efter MA? Fick ett i V.9 men tvillingarna slutade växa i V.7. Skrapades efter misslyckad tablett behanding då rätt mycket rester fanns kvar.

    Slutade blöda helt den 19/12 och började ha sex igen dagen efter.

    När kan jag räkna med ägglossning? Har en cykel på ca 32 dagar normalt och mensen brukar komma 25/26 varje månad. Kan ägglossning skett under tiden jag blödde efter skrapningen?

    Nån som blivit gravid innan första mensen kom?

    Tacksam för svar, behöver lite hopp! <3

  • Svar på tråden Ägglossning efter MA
  • Anonym (längtan)
    Linhan89 skrev 2020-01-06 19:20:40 följande:

    Förstår att det är tungt!

    Men tror att man måste vända på hela saken för att kunna gå vidare, man får se det bra i saker som sker. Nu vet du att mensen är tillbaka och således kommer ägglossningen att komma igång igen. Som ovan säger så finns det ju dom som får vänta halvår på första mens och ägglossning.

    Vi får kämpa på allihopa till slut är det vår tur <3


    Okej. Som sagt så är det svårt för mig att veta när jag har ägglossning då jag inte har symtom. är rädd att jag inte har regelbundna ägglossningar av nån anledning. Vet inte varför jag har så svårt att vara positiv... allt känns sjukt svårt och tänker alltid det värsta. :/
  • Anonym (längtan)
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-06 17:05:10 följande:

    Förstår det men har läst på massa ställen att ägglossbingen innan första mensen kan vara sisådär och ibland blir det inte äl då. Men nu får du försöka tänka att du snart här ägglossning igen och att kroppen fungerar. Tänk sicken tur att mensen kom så pass snabbt. En del får vänta extremt länge.

    Har du testat att tempa? Annars börja göra det nu när mensen kommer så kommer du se när nästa ägglossning har varit.:)


    Ok. Måste msn inte ha en speciell temp då?
  • Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 19:45:07 följande:

    Ok. Måste msn inte ha en speciell temp då?


    Känner du dig osäker så hade jag tipsat att köpa ett gäng ägglossningstester hos testlagret så du för egen del ser att du har ägglossning :) då känns det bättre ska du se!
  • Anonym (längtan)
    Linhan89 skrev 2020-01-06 21:16:35 följande:

    Känner du dig osäker så hade jag tipsat att köpa ett gäng ägglossningstester hos testlagret så du för egen del ser att du har ägglossning :) då känns det bättre ska du se!


    Har funderat på det. Men ändå vill jag inte känna någon stress men kanske kan vara värt att kolla i alla fall. Hur kan ni vara så positiva? Förlåt, jag vill bara också hitta lite hopp och börja leva igen.
  • Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 21:42:49 följande:

    Har funderat på det. Men ändå vill jag inte känna någon stress men kanske kan vara värt att kolla i alla fall. Hur kan ni vara så positiva? Förlåt, jag vill bara också hitta lite hopp och börja leva igen.


    Ja men du verkar samtidigt väldigt stressad över att det inte tagit sig på en gång och att du inte känner din ägglossning, för att lugna dig själv så kan de ju vara fint att se att du iaf har ägglossning :)
  • Anonym (längtan)
    Linhan89 skrev 2020-01-06 21:49:08 följande:

    Ja men du verkar samtidigt väldigt stressad över att det inte tagit sig på en gång och att du inte känner din ägglossning, för att lugna dig själv så kan de ju vara fint att se att du iaf har ägglossning :)


    Jo visst det är en tanke i alla fall. Tycker det är skumt att många verkar känna av sin ägglossning på någotvis men jag aldrig har gjort. Är nog därför jag undrar om jag verkligen har det
  • Anonym (Anonym som hoppas)
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 19:45:07 följande:

    Ok. Måste msn inte ha en speciell temp då?


    Ne det går bra med vanlig termometer. När tempen ökar med ca 0.3-0.5 så har ägglossning ägt rum. :)
  • Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 23:05:42 följande:

    Jo visst det är en tanke i alla fall. Tycker det är skumt att många verkar känna av sin ägglossning på någotvis men jag aldrig har gjort. Är nog därför jag undrar om jag verkligen har det


    Förstår dig. Jag känner av min, har också ganska mycket ont vid mens också så troligen lite känslig. Men vet flera vänner som inte känner av sin ägglossning, så det är lika normalt de, vi är ju så olika :) din tur kommer jag lovar, min med helt säkert men ju mer man stressar och oroar sig desto svårare gör man för sig själv, så därför försöker jag se allt positivt istället för att jaga fram något.
  • Anonym (längtan)
    Linhan89 skrev 2020-01-07 09:55:06 följande:

    Förstår dig. Jag känner av min, har också ganska mycket ont vid mens också så troligen lite känslig. Men vet flera vänner som inte känner av sin ägglossning, så det är lika normalt de, vi är ju så olika :) din tur kommer jag lovar, min med helt säkert men ju mer man stressar och oroar sig desto svårare gör man för sig själv, så därför försöker jag se allt positivt istället för att jaga fram något.


    Ja alltså denna mens (min första efter skrapningen) är väldigt riklig! Plus det värker och molar som tusan.. blev till och med illamående idag av det. Är det så här efter skrapningen tro? Och om man har mensvärk, är det tecken på att en ägglossning har skett då? Så många frågor, hehe :)

    jag hade ganska lång cykel innan graviditeten, 32 dagar. mensen kom alltid den 25/26. Så då var det lite lättare att veta ägglossning.
  • Anonym (Frallan)
    Anonym (längtan) skrev 2019-12-28 15:08:34 följande:

    När fick ni ägglossning igen efter MA? Fick ett i V.9 men tvillingarna slutade växa i V.7. Skrapades efter misslyckad tablett behanding då rätt mycket rester fanns kvar.

    Slutade blöda helt den 19/12 och började ha sex igen dagen efter.

    När kan jag räkna med ägglossning? Har en cykel på ca 32 dagar normalt och mensen brukar komma 25/26 varje månad. Kan ägglossning skett under tiden jag blödde efter skrapningen?

    Nån som blivit gravid innan första mensen kom?

    Tacksam för svar, behöver lite hopp! <3


    Jag genomgick 2 cytotecbehandlingar i april 2019 med efterföljande skrapning efter ett MA i v10 och det avstannat i v6. Mensen återkom 35 dagar efter skrapningen som jag blöder 1 dag efter.

    I augusti 2019 genom jag ytterligare en skrapning efter precis samma scenario som i april. Men utan cytotec. Då dröjde mensen 12 veckor. Detta gjorde mej orolig så jag kontaktade gyn.mottagningen för att få hjälp med att få igång mensen. Fick höra massor pga av min ålder. Är 41.

    Sökte mej till en privat gynläkare som hjälpte mej. Dock fick jag då reda på att jag har en cysta på 3×4cm på vänstra äggstocken som hon trodde till 95 % var orsaken till mina MA.

    Det jag har lärt mej, är man orolig och tagit det hårt tar det längre tid innan kroppen är mottaglig för ny ägglossning.
  • Anonym (Frallan)
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-07 22:28:30 följande:

    Ja alltså denna mens (min första efter skrapningen) är väldigt riklig! Plus det värker och molar som tusan.. blev till och med illamående idag av det. Är det så här efter skrapningen tro? Och om man har mensvärk, är det tecken på att en ägglossning har skett då? Så många frågor, hehe :)

    jag hade ganska lång cykel innan graviditeten, 32 dagar. mensen kom alltid den 25/26. Så då var det lite lättare att veta ägglossning.


    Jag har känt av mina ägglossningar efter min sista skrapning och det kraftigt. Har aldrig känt av det tidigare.

    Har testat med stickor och vet att ÄL varit precis då.
Svar på tråden Ägglossning efter MA