• MsSuzyLee

    BF augusti 2020 - stannar på FL

    Hej!

    Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

    Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • MsSuzyLee

    Hur går det för alla? Mår ni bra? :)

    Själv har jag mitt första (om man inte räknar inskrivningen) barnmorskebesök den 13e maj. Har gått upp 8 kg än så länge och magen börjar bli ett problem när jag ska ta på mig strumpor. Men mår bra och känner mig nästan som vanligt.

    Trevlig helg till er!

  • Lili158
    MsSuzyLee skrev 2020-05-01 12:59:57 följande:

    Hur går det för alla? Mår ni bra? :)

    Själv har jag mitt första (om man inte räknar inskrivningen) barnmorskebesök den 13e maj. Har gått upp 8 kg än så länge och magen börjar bli ett problem när jag ska ta på mig strumpor. Men mår bra och känner mig nästan som vanligt.

    Trevlig helg till er!


    Mår bra, oj första? Jag har varit på mitt tredje om man inte räknar inskrivning. Plus 3 ultraljud.. haha.

    Har gått upp 10 kilo och är i vecka 25. Mår också typ som vanligt bortsettt från en stääändig envis nästäppa..
  • furelise

    Samma här med nästäppa... har nog inte andats genom näsan sedan v7 :). Mina läppar blöder trots mängder av läppsil på morgonen när jag vaknar.

    Annars mår bra! V26, gick upp 10kg, varav 9 under första trimistern. Fick total panik av att v12 +9kg... men nästan ingenting sedan dess, så nu börjar jag lugna ner mig. Idag köpte vi de första kläderna. Har ingenting annat för bebisen än tre pyjamas än, men vi har gott om tid. Har ni köpt redan allt?

    Att sova är tuff för mig. Varje position är obekväm. Jag vaknar mellan 3-4 varje natt och kan inte somna om innan kl 6-7. Då är det dags för jobbet...

  • Jooosen

    Mår oxå rätt bra! Går in i vecka 26 idag. Upp 10 kilo men börjat stanna av lite senaste veckorna. Kissar 100 ggr per natt och börjar få lite ont i höfter osv. Försöker träna o gå promenader fortf iallafall. Har ni börjat tänka mycket på förlossningen? Nervösa? Är faktiskt ganska trött på att vara gravid fast ja längtat efter detta i typ 3 år haha! Kram på er


    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen

    Juste: hur mkt känner ni era bebisar? Vår sparkar typ 24/7. Verkligen konstant. Är första barnet så har egentligen inget o jämföra med haha ..


    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • MsSuzyLee
    furelise skrev 2020-05-01 17:19:21 följande:

    Samma här med nästäppa... har nog inte andats genom näsan sedan v7 :). Mina läppar blöder trots mängder av läppsil på morgonen när jag vaknar.

    Annars mår bra! V26, gick upp 10kg, varav 9 under första trimistern. Fick total panik av att v12 +9kg... men nästan ingenting sedan dess, så nu börjar jag lugna ner mig. Idag köpte vi de första kläderna. Har ingenting annat för bebisen än tre pyjamas än, men vi har gott om tid. Har ni köpt redan allt?

    Att sova är tuff för mig. Varje position är obekväm. Jag vaknar mellan 3-4 varje natt och kan inte somna om innan kl 6-7. Då är det dags för jobbet...


    Vi har fått en massa kläder av kompisar, men det är mest storlek 50, så jag hoppas att hon inte är större än så när hon kommer ut, haha. Måste fylla på med lite större storlekar... :)
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-05-01 20:40:44 följande:

    Juste: hur mkt känner ni era bebisar? Vår sparkar typ 24/7. Verkligen konstant. Är första barnet så har egentligen inget o jämföra med haha ..


    Åh vad avundsjuk jag blir :D vår sparkar till nån gång ibland bara, och sen inget mer. Kanske en eller två gånger om dagen rör hon på sig en längre tid, och med längre tid menar jag typ 30 sekunder. Är i vecka 24 och vet inte om det kanske är moderkakan som dämpar fortfarande. Igår kändes hon starkare än nånsin iallafall :D då fick äntligen sambon känna en spark för första gången!
  • MsSuzyLee
    Lili158 skrev 2020-05-01 14:23:07 följande:

    Mår bra, oj första? Jag har varit på mitt tredje om man inte räknar inskrivning. Plus 3 ultraljud.. haha.

    Har gått upp 10 kilo och är i vecka 25. Mår också typ som vanligt bortsettt från en stääändig envis nästäppa..


    Tredje? :D hur kommer det sig? Men skönt för dig! Tycker det är himla lång tid fram till mitt första :)
  • Lili158
    MsSuzyLee skrev 2020-05-02 06:29:45 följande:

    Tredje? :D hur kommer det sig? Men skönt för dig! Tycker det är himla lång tid fram till mitt första :)


    Ingen aning, de var så bm bokade. Inga extra möten eller så utan bara så många möten som hon sa var rutinen : ) jag bara förhåller mig då till detta haha.
  • MsSuzyLee
    Lili158 skrev 2020-05-02 07:44:00 följande:

    Ingen aning, de var så bm bokade. Inga extra möten eller så utan bara så många möten som hon sa var rutinen : ) jag bara förhåller mig då till detta haha.


    Det är kanske olika beroende på var man bor :D
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL