• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Respektlös)

    35 sidor och ingen håller med dig. Nej, jag tror det är omöjligt att älska någon och göra en så fruktansvärd grej som han gjorde mot dig, inte bara en utan FLERA gånger. Vakna upp ur din dvala och inse vad de är för en man du gift dig med. Inte en chans på jorden att han kommer vara dig trogen. När man är så naiv och blåögd som du är, blir jag nästan arg. Sluta vara ett hjälplöst våp och ta ta i din situation och skilj dig. Du kommer ALDRIG kunna lita på honom!

  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 19:53:37 följande:

    Enligt henne hade han sagt där och då att om hon skulle berätta för mig så kommer han ändå bli förlåten...


    BINGO!

    Det där ska du läsa om och om igen. Baklänges och framlänges. Vecka ut och vecka in.

    Börjar du kanske äntligen fatta? Han har lurat dig från början till slut. Han VISSTE exakt vad han gjorde. Och han VISSTE exakt att han skulle komma undan med det.

    BAM!
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 19:45:29 följande:

    Varför ska vi berätta? vad tjänar det till? mer en flera personer som både dömer honom och mig och som kommer granska oss framöver? 

    Jag tror han genuint aldrig vill ha med honom att göra igen för att hon påminner om vad han var på väg att riskera och också för att hon gamblade med hans liv och funderade på att behålla barnet. Jag känner min man och det han känner för henne nu är äckel. 


    Att vara ärlig utåt och kunna ta allt dom säger är att stå upp för det man gjort och ta saker för vad det är. Och inte gömma sig. Jag tycker du borde ha mer empati för den andra kvinnan som fick genomgå en abort. Det är bland det värsta som finns
  • Anonym (Kvinna31)
    Fjäril kär skrev 2020-01-15 20:03:56 följande:

    BINGO!

    Det där ska du läsa om och om igen. Baklänges och framlänges. Vecka ut och vecka in.

    Börjar du kanske äntligen fatta? Han har lurat dig från början till slut. Han VISSTE exakt vad han gjorde. Och han VISSTE exakt att han skulle komma undan med det.

    BAM!


  • Anonym (Det är inte HON, det är HAN)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 19:51:02 följande:

    Jag tror inte det, jag tror vi har en chans. Det är ju egentligen hon som har haft kontakt med honom. Han har svarat när det gällde aborten, att få bekräftat att hon gjort den osv inget mer och det ville ju jag också ha bekräftat. 

     

    Jag tror inte han tycker dom är viktiga, det är snarare jag. Han vill glömma henne och att hon står för. Jag däremot tror hon inte kunde ta ett nej från honom och nu försöker förstöra för oss. 


    Du behöver sluta fokusera på HENNE. Hade det inte varit HON hade han doppat i nån annan. Det enda som är speciellt med henne är att hon var/är tillgänglig och det smickrar honom. Vilken hyfsat attraktiv och tillgänglig tjej som helst hade kunnat vara hon.

    Tror du verkligen att hon försöker förstöra för er? Jag tror att du har alldeles för höga tankar om din man. Det är ganska osannolikt att någon han knullat några gånger, gjort gravid och betett sig enormt grisigt mot, samtidigt som hon mycket väl vet att han inte alls går att lita på (han är ju otrogen) skulle vara minsta lilla smula intresserad. Han låter ju inte som ett kap direkt. Förstår att ni har en historia och du älskar honom, det är svårt att sluta. Men för alla andra låter han som ett bottennapp. Eventuellt är hon intresserad av att straffa honom. Skulle inte tro att du för en sekund finns i hennes tankar.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Respektlös) skrev 2020-01-15 19:54:13 följande:

    35 sidor och ingen håller med dig. Nej, jag tror det är omöjligt att älska någon och göra en så fruktansvärd grej som han gjorde mot dig, inte bara en utan FLERA gånger. Vakna upp ur din dvala och inse vad de är för en man du gift dig med. Inte en chans på jorden att han kommer vara dig trogen. När man är så naiv och blåögd som du är, blir jag nästan arg. Sluta vara ett hjälplöst våp och ta ta i din situation och skilj dig. Du kommer ALDRIG kunna lita på honom!


    Men varför skulle han vara otrogen igen?? Det går ju faktiskt att lära av sina misstag. En gång otrogen alltid otrogen är ju en myt. Varför kan man inte tro på att någon kan ångra sig enormt och ha lärt sig hur fruktansvärt sårande det var både för honom och mig??
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-15 20:03:56 följande:

    BINGO!

    Det där ska du läsa om och om igen. Baklänges och framlänges. Vecka ut och vecka in.

    Börjar du kanske äntligen fatta? Han har lurat dig från början till slut. Han VISSTE exakt vad han gjorde. Och han VISSTE exakt att han skulle komma undan med det.

    BAM!


    1. Det är hon som säger och hon vill som sagt att vi ska skiljas. Jag vet inte om jag tror det.

    2. Är det en så dålig egenskap att faktiskt lita på den man älskar?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-15 21:54:48 följande:

    Att vara ärlig utåt och kunna ta allt dom säger är att stå upp för det man gjort och ta saker för vad det är. Och inte gömma sig. Jag tycker du borde ha mer empati för den andra kvinnan som fick genomgå en abort. Det är bland det värsta som finns


    Men det skadar ju även mig och vår dotter! Jag vet ju att folk även kommer döma mig. Och vad tjänar det till? Vi vill ju gå vidare då behöver inte folk veta om det, en annan sak om vi skildes.

    Nej jag har ingen empati medför henne, hon visste vad hon gav sig in på och vad hon tog för risker. Jag är glad att hon gjorde abort så jag slipper henne.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Det är inte HON, det är HAN) skrev 2020-01-15 22:17:58 följande:

    Du behöver sluta fokusera på HENNE. Hade det inte varit HON hade han doppat i nån annan. Det enda som är speciellt med henne är att hon var/är tillgänglig och det smickrar honom. Vilken hyfsat attraktiv och tillgänglig tjej som helst hade kunnat vara hon.

    Tror du verkligen att hon försöker förstöra för er? Jag tror att du har alldeles för höga tankar om din man. Det är ganska osannolikt att någon han knullat några gånger, gjort gravid och betett sig enormt grisigt mot, samtidigt som hon mycket väl vet att han inte alls går att lita på (han är ju otrogen) skulle vara minsta lilla smula intresserad. Han låter ju inte som ett kap direkt. Förstår att ni har en historia och du älskar honom, det är svårt att sluta. Men för alla andra låter han som ett bottennapp. Eventuellt är hon intresserad av att straffa honom. Skulle inte tro att du för en sekund finns i hennes tankar.


    Nej. Jag tror inte hon var ett random ligg, jag tror dom under en tid byggde upp känslor och attraktion för varandra. Idag vet han att känslorna var fejk.

    Ja jag tror hon försöker förstöra, hon hittar hela tiden kryphål att nässla sig in. Jag vill inte fokusera på henne utan på oss. För att vi ska kunna gå vidare måste hon ju försvinna ur våra liv för hela min familjs skull.

    Hon kanske är arg för att jag fick honom och intf hon?

    Förstår att han låter som ett bottenskrap men för oss som känner honom är han ju mycket mer än sin otrohet...
  • Anonym (his)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 23:00:56 följande:

    Men varför skulle han vara otrogen igen?? Det går ju faktiskt att lära av sina misstag. En gång otrogen alltid otrogen är ju en myt. Varför kan man inte tro på att någon kan ångra sig enormt och ha lärt sig hur fruktansvärt sårande det var både för honom och mig??


    Jag tillhör dem som tror man kan lära sig av sina misstag och att myten du beskriver är just en myt. Att kunna förlåta ett otrohetssvek är en helt annan sak.
Svar på tråden Nygift och otrogen