• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-16 07:59:54 följande:

    Ja det var han dom svek mig men i försöket att gå vidare försöker hon hålla kvar. Jag tycker inte det är schysst av respekt för mig. Även om hon inte var otrogen så borde hon ju ha ett hjärta och förstå den sorg och smärta det här orsakat min familj?


    Hon är säkert lika kär och ännu mer sårad än dig. Du har inte en aning vilka guld och skogar han lovat henne
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-16 07:50:29 följande:

    Han tvingade henne aldrig till abort men gjorde klart att han inte ville ha något med henne och barnet att göra, att hans fokus var på hans riktiga familj. Det är ju ett val för mig.

    Jag försvarar inte hans otrohet, det var det absolut värsta han kunde göra. Konsekvenserna har blivit sorg och smärta.

    Ja jag hör hur det låter. Han låter inte som en drömprins direkt... men hans ånger framkommer inte i berättelsen. Rädslan att förlora mig och vår dotter. Skammen. Kärleken..


    I berättelsen finns inte särskilt mycket ånger alls. Jag har läst igenom alla dina inlägg och det enda jag hittar är en jävla hög av bortförklaringar av honom. Han ångrar att han blev påkommen, att hon blev gravid, etc men ingenting om att han på riktigt ångrar sitt eget val.

    När du berättar om hans ånger kommer det alltid tillsammans med ett "men"..

    "jo han ångrar sig men han säger att hon. ...".. "hans ånger är stor men hon..."

    Han lägger uppenbarligen skulden på henne och verkar definitivt inte ta på sig själv vad han gjort.

    Det är ju inte så att hon pistolhotat honom och tvingat sig på honom.

    Varför har han svårt att vara ärlig mot dig?

    "ja jag blev kåt av hennes inviter och jag valde att strunta i dig och valde självmant att stoppa in kuken i henne och jag blev förälskad och jag var så korkad och ljög för dig det finns inget försvar, hon betydde något för mig just då men skulden är bara min"
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-16 07:59:54 följande:

    Ja det var han dom svek mig men i försöket att gå vidare försöker hon hålla kvar. Jag tycker inte det är schysst av respekt för mig. Även om hon inte var otrogen så borde hon ju ha ett hjärta och förstå den sorg och smärta det här orsakat min familj?


    En kvinna som väljer en upptagen man medvetet tänker inte ett skit på frun. Hon struntar helt i dig och tycker förmodligen att du är en elak hagga som tvingar honom kvar mot hans vilja. Hon är övertygad om att han inte stannar av fri vilja. Och aborten är ditt fel.
  • Ms anybody

    Dumpa honom. Han kommer inte släppa henne pga känslor så hon kommer alltid vara kvar i hans liv fast du kommer inte få veta det. Han kommer definitivt hålla kontakt med henne och efter en stund när allting har lugnat mer sig så kommer han att träffa henne igen.

  • Anonym (Respektlös)

    Du verkar ha blivit helt hjärntvättad. En man som är otrogen en månad efter sitt bröllop är inte kär i dig eller ens älskar dig. Du kommer med så många ursäkter för honom att jag börjar undra om det är du som är den otrogne mannen. Om ett tag får vi säkerligen se en ny tråd där du gråter ut över att din ?underbare? man är otrogen igen. Om man är otrogen under den tidpunkt i livet där man normalt sett är lyckligare än någonsin. ( som ett bröllop) hur tror det då att det kommer bli när ni får riktiga svackor i relationen? Tror du på fullaste allvar att han kommer ta sig igenom det utan att hopp i säng med andra kvinnor. Han älskar inte dig, fatta! Handling säger mer än ord. Klart han säger allt du vill höra. Och sen fortsätter han ha kontakt med henne! Helt otroligt att du inte har någon självrespekt alls.

  • Sarah889
    Anonym (Respektlös) skrev 2020-01-16 09:09:16 följande:

    Du verkar ha blivit helt hjärntvättad. En man som är otrogen en månad efter sitt bröllop är inte kär i dig eller ens älskar dig. Du kommer med så många ursäkter för honom att jag börjar undra om det är du som är den otrogne mannen. Om ett tag får vi säkerligen se en ny tråd där du gråter ut över att din ?underbare? man är otrogen igen. Om man är otrogen under den tidpunkt i livet där man normalt sett är lyckligare än någonsin. ( som ett bröllop) hur tror det då att det kommer bli när ni får riktiga svackor i relationen? Tror du på fullaste allvar att han kommer ta sig igenom det utan att hopp i säng med andra kvinnor. Han älskar inte dig, fatta! Handling säger mer än ord. Klart han säger allt du vill höra. Och sen fortsätter han ha kontakt med henne! Helt otroligt att du inte har någon självrespekt alls.


    Allt fel ligger hos den andra kvinnan enligt ts. Hennes man är världens underbaraste familjefar och det var bara den otur att han "råkade" boka x antal hotellnätter i syfte att spänna på henne, vilket även resulterade i en graviditet där han tvingade henne till abort. Han är en helylle kille så missunna henne inte.
  • Anonym (Funkar inte..)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-16 07:58:21 följande:

    Här håller jag dock inte med dig... ingen i något förhållande kan ju någonsin veta. Jag kunde inte veta att han skulle svika mig, du kan inte med säkerhet veta att du inte blir sviken av en partner osv då därför är det egentligen inte så förändrat.

    Skillnaden är att jag att han kan göra det men han vet också hur sårande det var, han har med egna ögon fått facea baksidan och det gjorde nog inte värt det.

    Så är det absolut. Det kommer ta tid men jag tror han är villig att ge mig den tiden. Och kanske förändrad vårt förhållande till mer öppet? Vad gör det om jag får kolla hans telefon osv?


    Precis så sa min sambo. Att nu vet han vilken smärta han åsamkade mig och vill aldrig igen göra så mot någon igen. Jag köpte det. Jag har efter dess hittat att han träffat andra kvinnor bakom min rygg, raderat smsen mellan dem å ljugit om vart han var och när. De krävdes bara lite tid mellan första otroheten tills han blev redo att börja att försöka hitta ngn ny som bekräftade honom. Hela tiden har han tyckt jag var svartsjuk å galen som misstänkte saker. Hittade aldrig bevis för fysisk otrohet igen men nog väl lekte han med tanken.

    Som jag skrev tidigare så har otroheten ätit upp mig innefrån. Jag har så skadad självkänsla efter detta att de faktiskt är en riktig pärs att nu ta steget att lämna relationen. Förlåt aldrig otrohet. När partnern väl tagit steget första gången så är det väldigt enkelt att rättfärdiga flera ggr .
  • Anonym (Esther)

    Jag förstår att det är en del av överlevnadsstrategin, men det är vansinnigt tröttsamt att läsa hur du desperat sitter och stickar din man världens största offerkofta och använder någon slags nidbild av ?den sluga älskarinnan? som förklaringsmodell. Du pratar i termer av bubblor och att vakna upp ur dem, som om han varit föremål för någon form av häxkonst. Det är som att otroheten liksom bara tycks ha ?drabbat? din man, utan att han haft några som helst möjligheter att värja sig. Stackars honom som inte lyckades stå emot den störda kvinnan som lockade honom ner i fördärvet.

    Ingenstans tycks det slå dig, som det slår alla andra i den här tråden, att han har varit en aktiv och drivande part i detta, fullt på det klara med vad han sysslade med. Ingen har drivit honom till någonting, men inte ens det är han beredd att ta ansvar för när han väl blir påkommen. Istället kastar han alla otrogna människors bortförklaringar och floskler på dig, att han inte förstod vad han gjorde men nu förstår han, att kvinnan är knäpp och drev honom till det, att det inte betydde någonting.

    Du skriver på flera ställen att hon gamblat med hans liv genom att överväga att avstå abort. Skärp dig. Din man har fullt medvetet gamblat med ert gemensamma liv genom att upprepade gånger ha oskyddat sex. Han är inget offer i den här situationen, även om det passar din verklighetsbild bättre.

    Du har ingen chans att på riktigt gå vidare från det här om han inte ens förmår ta fullt ansvar för sitt handlande och om du inte kan börja se saker för vad de är.

  • Anonym (Linda)

    Jag skulle råda dig att gå in och läsa de andra otrohetstrådarna som finns här på Familjeliv och läsa om andra bedragna kvinnor, andra älskarinnor och otrogna män. Oerhört nyttig läsning och förhoppningsvis blir det en aha-upplevelse av det du läser.

    Det finns en hel del berättelser om hur det har gått efter otroheten.

  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-16 08:33:09 följande:
    Jo det ÄR förändrat eftersom han HAR varit otrogen och du inser att du inte KAN lita på honom. Tilliten är borta.

    Det är den stora skillnaden. Du vet att han faktiskt kan såra dig fast du inte trodde det. Tillit är utbytt mot misstänksamhet.

    Det är misstänksamhet och brist på tillit som gör att du får tillgång till hans privatliv. Det är inte samma sak som att vara öppen och förtrolig. Det är misstänksamhet och brist på tillit som skapar ditt behov av att ha koll. Annars skulle det inte behövas.

    Du vet att han har ljugit och haft hemligheter och det är därför du inte kan låtsas som ingenting har hänt.

    Så jo allting har förändrats.
    Okej, jag förstår hur du menar och till viss del har du ju rätt, saker har förändrats och skadats. Men rent krasst så gör ju inte hans tidigare otrohet att han automatiskt har större benägenhet att göra det igen. Jag kan helt enkelt inte veta utan bara gå på magkänslan. Den enorma plåga vi gått igenom de senaste månaderna kan ju snarare ha gjort att han vet hur ont det gör och därmed är längre ifrån att vara otrogen än många andra.

    Ja jag vet att han har ljugit (den jävla idioten). Så såklart kan jag inte låtsas som någonting men tillit går ju att arbeta upp igen. Vi har mycket mer transparens i förhållandet nu än innan, öppna och ärliga. Hans otrohet har ju lett till att vi varit tvungna att prata igenom ALLT som är mellan oss..
Svar på tråden Nygift och otrogen