• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:18:51 följande:

    Ja det har jag kanske. På nåt sätt fascinerar hon mig samtidigt som jag känner förakt. Hon är vacker, har högre utbildning än jag, har liknande intressen som min man osv. Kanske är jag avundsjuk. Och det blir ju lättare att skuldbelägga henne för henne har jag inte känslor för. 


    Ja kanske, men tanken på att hon fött min mans barn är bara.. jag kan inte greppa det. Och det känns som om njöt lite över att ha fått varit med honom. Nästan som om hon använde graviditeten för att göra mig illa.. men jag vet inte..


    Spelar det någon roll om hon njöt eller inte? Det var inte hon som tog beslutet att bedra dig det var han. Ja du ger dig på henne mest för hon är ett lättare byte, henne kan du banna hur mycket du vill utan att riskera något, honom vågar du inte ge dig på lika mycket för då kanske han drar (till henne?) istället och det är ju det du är mest rädd för.

    Så länge du är mer rädd att bli ensam än något annat så kommer du tolerera precis vad som helst från honom. Om jag vore du skulle jag jobba på den svagheten för det gör att du hamnar i ständigt underläge och blir lättmanipulerad och han kan i stort sett göra som han vill.
  • Anonym (Kvinna31)

    Hade du kunnat gå vidare så hade det redan hänt. Du ältar det fortfarande som bevisar att du är långt ifrån en resa i ett fungerande äktenskap

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:36:49 följande:

    Men det där har jag så svårt att köpa på något sätt. har allt varit falskt? Har hela vårt förhållande varit fake fast han "bara" knullade henne två veckor? 


    Vi har ju tidigare i förhållandet pratat otrohet efter att kompisar råkat ut osv och han verkade verkligen tycka att det var fel. Och att säga att han aldrig haft nån kärlek till mig känns ganska radikalt. Jag tror heller inte att han inte älskar mig, sedan är väl frågan om han är kär i mig. Enligt honom är han det men jag vet inte. Varför skulle han vilja vara kvar om inte? Jag förstår faktiskt inte det.. 


     


    Ja jag är rädd för alternativet. Jag vet kort och gott inte hur man lämnar någon typ. Jag vill också att han ska vara värd att vara kvar hos, så jag fortsätter förnedra mig. 


    "han verkade ju verkligen tycka det var fel...." Men snälla rara, har du någonsin hört talas om dubbelmoral? Har du någonsin hört talas om att det är handlingar som räknas inte ord? 

    Hur tänker du? Han ÄR otroget, men bara för att han sa då att han tyckte det var fel så är han såklart en ärlig kille egentligen. Han sa väl inte heller att han tänkte bedra dig med någon annan heller va? Men ändå var det precis det han gjorde. Helt otroligt, han har bevisat att han är falsk genom vad han gjort med du tror ändå han är ärlig enbart på vad han sagt.

    Alltså jag börjar mer och mer tro på att du är ett troll, såhär naiv kan man inte vara på riktigt
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:36:49 följande:

    Men det där har jag så svårt att köpa på något sätt. har allt varit falskt? Har hela vårt förhållande varit fake fast han "bara" knullade henne två veckor? 


    Vi har ju tidigare i förhållandet pratat otrohet efter att kompisar råkat ut osv och han verkade verkligen tycka att det var fel. Och att säga att han aldrig haft nån kärlek till mig känns ganska radikalt. Jag tror heller inte att han inte älskar mig, sedan är väl frågan om han är kär i mig. Enligt honom är han det men jag vet inte. Varför skulle han vilja vara kvar om inte? Jag förstår faktiskt inte det.. 


     


    Ja jag är rädd för alternativet. Jag vet kort och gott inte hur man lämnar någon typ. Jag vill också att han ska vara värd att vara kvar hos, så jag fortsätter förnedra mig. 


    "han verkade ju verkligen tycka det var fel...." Men snälla rara, har du någonsin hört talas om dubbelmoral? Har du någonsin hört talas om att det är handlingar som räknas inte ord? 

    Hur tänker du? Han ÄR otroget, men bara för att han sa då att han tyckte det var fel så är han såklart en ärlig kille egentligen. Han sa väl inte heller att han tänkte bedra dig med någon annan heller va? Men ändå var det precis det han gjorde. Helt otroligt, han har bevisat att han är falsk genom vad han gjort med du tror ändå han är ärlig enbart på vad han sagt.

    Alltså jag börjar mer och mer tro på att du är ett troll, såhär naiv kan man inte vara på riktigt
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:36:49 följande:

    Men det där har jag så svårt att köpa på något sätt. har allt varit falskt? Har hela vårt förhållande varit fake fast han "bara" knullade henne två veckor? 


    Vi har ju tidigare i förhållandet pratat otrohet efter att kompisar råkat ut osv och han verkade verkligen tycka att det var fel. Och att säga att han aldrig haft nån kärlek till mig känns ganska radikalt. Jag tror heller inte att han inte älskar mig, sedan är väl frågan om han är kär i mig. Enligt honom är han det men jag vet inte. Varför skulle han vilja vara kvar om inte? Jag förstår faktiskt inte det.. 


     


    Ja jag är rädd för alternativet. Jag vet kort och gott inte hur man lämnar någon typ. Jag vill också att han ska vara värd att vara kvar hos, så jag fortsätter förnedra mig. 


    "han verkade ju verkligen tycka det var fel...." Men snälla rara, har du någonsin hört talas om dubbelmoral? Har du någonsin hört talas om att det är handlingar som räknas inte ord? 

    Hur tänker du? Han ÄR otroget, men bara för att han sa då att han tyckte det var fel så är han såklart en ärlig kille egentligen. Han sa väl inte heller att han tänkte bedra dig med någon annan heller va? Men ändå var det precis det han gjorde. Helt otroligt, han har bevisat att han är falsk genom vad han gjort med du tror ändå han är ärlig enbart på vad han sagt.

    Alltså jag börjar mer och mer tro på att du är ett troll, såhär naiv kan man inte vara på riktigt
  • Sarah889

    Varför är ditt liv helt avhängt om du är tillsammans med någon? Fyller ditt liv verkligen inget som helst syfte förutom att tjäna män?

  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:36:49 följande:

    Men det där har jag så svårt att köpa på något sätt. har allt varit falskt? Har hela vårt förhållande varit fake fast han "bara" knullade henne två veckor? 

    Vi har ju tidigare i förhållandet pratat otrohet efter att kompisar råkat ut osv och han verkade verkligen tycka att det var fel. Och att säga att han aldrig haft nån kärlek till mig känns ganska radikalt. Jag tror heller inte att han inte älskar mig, sedan är väl frågan om han är kär i mig. Enligt honom är han det men jag vet inte. Varför skulle han vilja vara kvar om inte? Jag förstår faktiskt inte det.. 

     

    Ja jag är rädd för alternativet. Jag vet kort och gott inte hur man lämnar någon typ. Jag vill också att han ska vara värd att vara kvar hos, så jag fortsätter förnedra mig. 


    Han kanske är lika rädd för alternativet som du? Att lämna dig innebär att han måste stå för det han gjort och det är han uppenbarligen inte alls villig att göra.
  • Anonym (Linda)

    Vet du. Det är kanske att lägga korten på bordet för er närmaste familj som kan behövas för att verkligen fejsa verkligheten och ta hål på den fantasibubbla du just nu befinner dig i.

    Du förnedrar dig genom att köpa allt han säger för att slippa behöva stå till svars inför er familj och vänner. Hellre köper du hans svammel än att ringa någon närstående.

    Och det är precis därför det inte blir hållbart för er. För ni båda två kommer ju behöva leva i en lögn och ständigt vara rädd för att sanningen kommer från annat håll.

    Han kan utnyttja detta till sin fördel och fortsätta ljuga eftersom han vet att du köper skitsnacket än att riskera att det kommer ut.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:36:49 följande:

    Men det där har jag så svårt att köpa på något sätt. har allt varit falskt? Har hela vårt förhållande varit fake fast han "bara" knullade henne två veckor? 

    Vi har ju tidigare i förhållandet pratat otrohet efter att kompisar råkat ut osv och han verkade verkligen tycka att det var fel. Och att säga att han aldrig haft nån kärlek till mig känns ganska radikalt. Jag tror heller inte att han inte älskar mig, sedan är väl frågan om han är kär i mig. Enligt honom är han det men jag vet inte. Varför skulle han vilja vara kvar om inte? Jag förstår faktiskt inte det.. 

     

    Ja jag är rädd för alternativet. Jag vet kort och gott inte hur man lämnar någon typ. Jag vill också att han ska vara värd att vara kvar hos, så jag fortsätter förnedra mig. 


    Du vet enbart om att han var otrogen 2 veckor. Resten av gångerna vet du bara inte om.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-17 14:10:16 följande:

    Jag vet att förklaringen att han inte förstod inte är helt hållbar men jag är ändå tacksam för att han FÖRSÖKER förklara. Och såklart var det genomtänkt eftersom det också var han som bokade in sig på ett hotell. Vi har pratat otroligt mycket de senaste månaderna, om hur han fick känslor för en annan och hur han lät det ske. Även om det inte låter så på mig så har han ju bett om ursäkt. han har typ sagt "jag fuckade upp, jag är så otroligt ledsen. Du måste förlåta mig" tillsammans med allt det andra..

    Du har rätt, han hade antagligen inte berättat för mig och ibland önskar jag att jag faktiskt inte sett något. Jag förstår att det för er som läser detta ser allt som svart eller vitt men för mig är det så klart mer komplext. Det här är en man jag levt med i snart ett decennium som aldrig någonsin gjort mig illa och som alltid innan behandlat mig respektfullt och med värdighet. Det är en god människa. Därför passar han för mig inte in i rollen som den otrogne mannen, jag kan liksom inte greppa det. 


    Du trodde att han alltid behandlat dig med respekt och värdighet. Nu vet du med säkerhet att så inte är fallet.
Svar på tråden Nygift och otrogen