• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Älskarinna)
    Fjäril kär skrev 2020-01-20 18:16:47 följande:
    Resonerar du likadant när du själv har ett förhållande? Din partner är alltså fritt fram för singlar att ta för sig av?
    Jag brukar inte ha några förhållanden men visst, skulle jag ha ett så är det inte fritt fram utan då blir det foten.
    Jag kan inte tvinga någon att vara monogam.

    Dock ligger ansvaret hos min partner, och inte hos en eventuell kvinna han väljer att knulla. 
    Anonym (Hallå) skrev 2020-01-20 18:30:07 följande:
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-20 17:29:45 följande:

    Jag vet att många tycker att det jag gör är fel, men det bekymrar mig inte.

    En gift man som lovat något får se till att hålla sina löften, jag har inte lovat något.

    Sen vad han pysslar med hemma struntar jag i, och det inkluderar bröllop och barn.

    Det är hans ansvar, inte mitt.

    Så, jo hon är helt oskyldig. Hon har inte bedragit någon.


    Är du inte orolig att det ska komma fram och mannen son kanske också är din vän tvingas bryta med dig?

    Nej. Han är inte min vän. Han är min leksak.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-20 18:41:04 följande:

    Jag brukar inte ha några förhållanden men visst, skulle jag ha ett så är det inte fritt fram utan då blir det foten.

    Jag kan inte tvinga någon att vara monogam.

    Dock ligger ansvaret hos min partner, och inte hos en eventuell kvinna han väljer att knulla. Nej. Han är inte min vän. Han är min leksak.


    Lätt att resonera så när det inte skett ett förhållande bakom din rygg med en kvinna som funderade på att föda din mans barn..
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-20 19:24:21 följande:
    Lätt att resonera så när det inte skett ett förhållande bakom din rygg med en kvinna som funderade på att föda din mans barn..
    Visst, för jag bryr mig inte.
    Jag leker med männen, jag vill inte ha dem som partner.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-01-20 16:52:17 följande:
    Jag för min del kommer aldrig någonsin ta på mig minsta lilla smula ansvar eller skuld för en annan persons eventuella löften. En person som är otrogen är det knappast på grund av personen hen är otrogen med. Är det inte en så är det en annan. Löjligt att lasta en tredje part för att relationen inte är så bra som man ville tro.
    Jag lastar inte en tredje part. Jag skrev ju att den som bär det största ansvaret är den som lever i ett förhållande.
    Men jag tycker det visar på brist på empati och respekt för andra människor när man kan göra så.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-01-20 16:52:17 följande:
    Jag för min del kommer aldrig någonsin ta på mig minsta lilla smula ansvar eller skuld för en annan persons eventuella löften. En person som är otrogen är det knappast på grund av personen hen är otrogen med. Är det inte en så är det en annan. Löjligt att lasta en tredje part för att relationen inte är så bra som man ville tro.
    Jag lastar inte en tredje part. Jag skrev ju att den som bär det största ansvaret är den som lever i ett förhållande.
    Men jag tycker det visar på brist på empati och respekt för andra människor när man kan göra så.
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-20 17:29:45 följande:
    Jag vet att många tycker att det jag gör är fel, men det bekymrar mig inte.
    En gift man som lovat något får se till att hålla sina löften, jag har inte lovat något.
    Sen vad han pysslar med hemma struntar jag i, och det inkluderar bröllop och barn.
    Det är hans ansvar, inte mitt.

    Så, jo hon är helt oskyldig. Hon har inte bedragit någon.
    Hade du tänkt likadant om du själv hade levt i ett förhållande och blivit bedragen?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-20 17:19:00 följande:

    Ja han bär det största ansvar. Han borde kunnat stå emot henne, jag förstår inte hur han inte kunde tänka längre.


     


    Jag tror aldrig han kommer gå tillbaka till henne. Även om han "hittat på" sitt agg mot henne så är det ju så han känner nu. Det är nog då större risk att han skulle vara någon ny (men jag, helt orationellt, är ändå livrädd att han ska träffa henne och vilja vara med henne igen). Men han har nära kvinnliga kollegor så det är klart jag funderar.. han trodde ju aldrig att han skulle vara otrogen innan han var det heller.. 


     


    men när måste jag sluta ha koll på hans telefon osv?


    Ja,det är det absolut.

    Du ska inte behöva ha koll på hans telefon. Nu är det upp till honom att köra med öppna kort och vara ärlig om allt.
    T ex visa dig telefonen själv så du får se vad han har i den.
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-20 19:39:21 följande:
    Visst, för jag bryr mig inte.
    Jag leker med männen, jag vill inte ha dem som partner.
    Och om du blir gravid eller får en sjukdom? För du vet väl att inga skydd är 100 % säkra?
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-20 17:29:45 följande:

    Så, jo hon är helt oskyldig. Hon har inte bedragit någon.


    Gäller det även när man ligger med sin systers eller bästa väns man, tycker du?
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2020-01-20 23:06:37 följande:
    Hade du tänkt likadant om du själv hade levt i ett förhållande och blivit bedragen?
    Ja, det är min absoluta inställning. Så, ja.
    Det är den som är i ett förhållande som bär skulden.
    molly50 skrev 2020-01-20 23:39:16 följande:
    Och om du blir gravid eller får en sjukdom? För du vet väl att inga skydd är 100 % säkra?
    Jag är steriliserad och har aldrig sex utan kondom.
    molly50 skrev 2020-01-21 00:21:48 följande:
    Gäller det även när man ligger med sin systers eller bästa väns man, tycker du?
    Nej, då skulle jag svikit en vän/syster.

    Eller jo, på sätt och vis ändå även om jag inte skulle knulla deras män. Det är fortfarande inte jag som lovat dem något.
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 05:01:33 följande:
    Ja, det är min absoluta inställning. Så, ja.
    Det är den som är i ett förhållande som bär skulden.
    molly50 skrev 2020-01-20 23:39:16 följande:
    Och om du blir gravid eller får en sjukdom? För du vet väl att inga skydd är 100 % säkra?
    Jag är steriliserad och har aldrig sex utan kondom.Nej, då skulle jag svikit en vän/syster.

    Eller jo, på sätt och vis ändå även om jag inte skulle knulla deras män. Det är fortfarande inte jag som lovat dem något.
    Jag håller,som sagt,inte med.
    Det är en annan sak om man får veta senare att mannen lever i ett förhållande. Då har man ju själv också blivit lurad.

    Det är ju bra att du åtminstone skyddar dig.
    Men varför ligga med upptagna? Det finns massor med singelmän därute som bara vill leka och ha sex. Precis som du.

    Jag tycker att är man vänner eller syskon så har man en relation med varandra. Och då är man definitivt inte oskyldig om man ligger med deras män.
Svar på tråden Nygift och otrogen