• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:06:09 följande:
    Det är klart att jag deltar, det har jag inte förnekat.
    Men skyldig, nej det är jag inte.
    Det är väl klart att du är skyldig till ditt deltagande, du säger ju själv att du deltar?

    Det verkar som att du har svårt att skilja på att vara skyldig till att delta i en otrohet och att vara skyldig till en otrohet. Du är såklart inte skyldig till en otrohet eftersom det är inte du som har ett förhållande med den bedragna, men du är utan tvekan skyldig till att delta i en otrohet.
  • Oerhörd
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-21 12:00:29 följande:

    Tja, om du förväntar dig att alla ska vara egoistiska  och empatibefriade så är väl ditt problem, med bara för att du tycker det så ska du inte förvänta dig att andra kommer acceptera egoism och empatistört beteende


    Jag förväntar mig absolut ingenting från någon, annat än där uttalade förväntningar finns. Det är helt ok att anonyma främlingar inte accepterar egoism och empatistört beteende. Vad har deras acceptans med mig att göra om inte vi har med varandra att göra?
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:09:39 följande:
    Visst, men risken är mindre.
    Men trots allt så finns den.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-21 16:13:48 följande:
    Det är väl klart att du är skyldig till ditt deltagande, du säger ju själv att du deltar?

    Det verkar som att du har svårt att skilja på att vara skyldig till att delta i en otrohet och att vara skyldig till en otrohet. Du är såklart inte skyldig till en otrohet eftersom det är inte du som har ett förhållande med den bedragna, men du är utan tvekan skyldig till att delta i en otrohet.
    Jaja, tjata på du.
    Jag misstänker att du själv blivit bedragen och behöver någon att spy galla över.

    Jag är singel och gör vad jag vill med vem jag behagar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:38:59 följande:
    Jaja, tjata på du.
    Jag misstänker att du själv blivit bedragen och behöver någon att spy galla över.

    Jag är singel och gör vad jag vill med vem jag behagar.
    Vadå jaja, det du skriver är ju helt helt motstridigt. Du säger att du deltar men ändå oskyldig. Hur går det ihop?

    Du är singel, men de du ligger med är inte singlar och eftersom du medvetet väljer att delta i deras svineri så är du inte mycket bättre själv och precis som du är fri att göra som du vill så är andra fria att tycka vad de vill om det du gör.
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:38:59 följande:

    Jaja, tjata på du.

    Jag misstänker att du själv blivit bedragen och behöver någon att spy galla över.

    Jag är singel och gör vad jag vill med vem jag behagar.


    Jag förstår dig helt i din tanke.

    Min man har varit otrogen en hel del. Och jag klandrar bara honom och delvis mig. Inte de andra kvinnorna. Han lät det hända ingen annan kan stå och hindra han från hans handlingar.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 16:31:33 följande:
    Jag förväntar mig absolut ingenting från någon, annat än där uttalade förväntningar finns. Det är helt ok att anonyma främlingar inte accepterar egoism och empatistört beteende. Vad har deras acceptans med mig att göra om inte vi har med varandra att göra?
    Tja, då är det väl bara o säga som det är....jag gör som jag vill och skiter fullkomligen i vem det dabbar eller vad andra tycker om det.... istället för att sitta och argumentera för att det man gör är ok?

    Egoism och empatilöshet är aldrig ok.
  • Oerhörd
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-21 11:57:54 följande:

    Fast nu är det ingen som sagt att du ska ta ansvar för andras löften utan att du ska ta ansvar för vad du medvetet väljer att DELTA i.

    Det är inte det minsta löjligt att lasta en tredje part för vad hon medvetet väljer att DELTA i. Det är snarare ganska självklart att alla får stå till svar för sina val i livet inklusive vad de väljer att DELTA i. Är det något som är oerhört löjligt så är det att komma och påstå att man kan bete sig hur fan man vill mot andra och tro att alla måste acceptera det.


    Jodå, det var det hon sa.

    Vad gäller deltagande vet jag med säkerhet att just mitt deltagande aldrig varit den avgörande faktorn för huruvida någon är otrogen eller inte. Jag beter mig hur fan jag vill tack så mycket. Sköt du ditt så sköter jag mitt, helt utan att jag ber dig acceptera något jag gör eller inte gör alls :)

    Det är fåfängt att tro att ens partner skulle vara perfekt om inte bara just precis den där specifika, högst ondskefulla fresterskan/frestaren fanns till...
  • Oerhörd
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-21 16:49:38 följande:

    Tja, då är det väl bara o säga som det är....jag gör som jag vill och skiter fullkomligen i vem det dabbar eller vad andra tycker om det.... istället för att sitta och argumentera för att det man gör är ok?

    Egoism och empatilöshet är aldrig ok.


    Oj, vilket stort hopp, egoistisk och empatilös är jag sannerligen inte bara för att jag inte känner mig skyldig en älskares partner något. Men det går ju helt i linje med att mannen är så oskyldig och absolut hade förblivit trogen om det bara inte var för att den ondskefulla älskarinnan lyckats slå klorna i honom :)
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 16:38:59 följande:
    Jaja, tjata på du.
    Jag misstänker att du själv blivit bedragen och behöver någon att spy galla över.

    Jag är singel och gör vad jag vill med vem jag behagar.
    Men vad tillför det tråden att berätta att man ligger med andra och skiter i andras känslor?
    Och kanske framförallt,på vilket sätt hjälper det TS?
Svar på tråden Nygift och otrogen