• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 18:17:19 följande:

    Jag vet inte heller, jag vet bara vad männen säger. 

    Och det är nog en sanning med modifikation. 

    Jag har känslan av att männen söker spänning och triggas av det förbjudna.

    De flesta är inte intresserade av att lämna frun. Dock har jag varit med om en man som faktiskt skilde sig för min skull. Även fast jag bad honom låta bli då jag inte var intresserad av något mer än det vi gjorde.


    Jag vet inte vad han var ute efter. Han säger att han inte vet själv. Trots att han t om tog med barnen en gång som lekte med hennes barn så är han ändå inte ärlig. Men jag lät det vara sista gången mina barn drabbas
  • molly50
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-21 18:39:47 följande:
    Tyvärr gav jag honom fler chanser. Men efter så mycket svek så har jag givit upp. Så nu är jag ensam.

    Han sa själv alltid att han inte vet varför.
    Det låter som att han inte är en sådan som klarar att vara i ett fast förhållande.
    Han kanske är polygam?
    Men det är ju,i så fall,något man bör ta upp med sin partner.
  • molly50
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-21 18:41:39 följande:
    Jag vet inte vad han var ute efter. Han säger att han inte vet själv. Trots att han t om tog med barnen en gång som lekte med hennes barn så är han ändå inte ärlig. Men jag lät det vara sista gången mina barn drabbas
    Förlåt mig,men fy vilket svin som drar med era barn i sina affärer.
  • Anonym (Kvinna31)
    molly50 skrev 2020-01-21 19:43:41 följande:

    Förlåt mig,men fy vilket svin som drar med era barn i sina affärer.


    molly50 skrev 2020-01-21 19:42:29 följande:

    Det låter som att han inte är en sådan som klarar att vara i ett fast förhållande.

    Han kanske är polygam?

    Men det är ju,i så fall,något man bör ta upp med sin partner.


    Ja jag förstår inte hur han kunde göra så mot barnen.

    Jag är lättad över att slippa oroa mig mer för honom. Jag lever hellre ensam och lycklig
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-01-20 14:07:28 följande:
    Hemskt elakt av henne att bli kär i en annans man. Typiskt att somliga kvinnor ska vara såna självplågare och falla för nån snubbes uppvaktning och lögner. Eller..? Nja, jag tycker nog att han får bära sin skuld själv.
    Det håller jag med dig om faktiskt. Den här tråden har fått mig att förstå att det faktiskt är synd om henne (även om jag aldrig kommer TYCKA synd om henne, nån måtta får det vara). Som du skriver har ju min man erkänt att det vuxit fram känslor och dom har tom sagt att dom är håller på att bli kära i varandra. Såklart måste hon hoppats. Jag hade bara hoppats att någon av dem hade avbrutit det innan det gick så långt som det gjorde..
  • Oerhörd
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-21 18:01:35 följande:

    Oftast måste det ju vara något som mannen saknar. I mitt fall har jag aldrig fått svar eller listat ut vad.


    Det han saknade var väl modet att lita på dig.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-21 18:41:39 följande:
    Jag vet inte vad han var ute efter. Han säger att han inte vet själv. Trots att han t om tog med barnen en gång som lekte med hennes barn så är han ändå inte ärlig. Men jag lät det vara sista gången mina barn drabbas
    Usch och fy, vilken tölp.
    Sånt håller man ungarna utanför!

    Den karln är  du nog bättre utan.
    Och den andra då... vad sa hon till sina ungar medans dom rullande runt i bingen?

    Aldrig, aldrig att jag skulle tillåta att han tog barn med sig. Fast nu har jag inte barn i lekande ålder.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 18:01:31 följande:
    Ja, du får absolut tycka vad du vill.
    Det bryr jag mig faktiskt inte om.

    Eller inbillar du dig att jag skulle be om ursäkt och genast sluta upp med mitt lilla nöje?
    Isåfall trodde du fel.

    Förstår du verkligen inte vad jag skriver?
    JAG knullar med VEM jag vill och om den mannen har en fru så är det upp till honom om han vill hålla kuken i styr.

    Tänk, han kanske till och med blir lite gladare och nöjdare med tillvaron när han får lite uppskattning på annat håll?
    Så länge du inte vet det så kanske det till och med kan vara en fördel.

    Sen har jag lagt in snokande fruar i beräkningen och använder bara kontantkort i kontakt med mina älskare.

    Jag förstår inte riktigt vad du vill tillföra till den tidigare diskussionen? Är du inte kvinnan som låg med min man så är dina åsikter något irrelevanta. Sedan ur ett allmänmänskligt perspektiv går det ju att ifrågasätta ditt resonemang. Ligger du med män som har barn också? 


    Ja jag blamear kvinnan som låg med min man, för att jag är sårad. Jag vet att hon inte bär det största ansvaret, hon hade inga förpliktelser gentemot mig. Men ibland kanske man ska tänka mer på konsekvensen mer än kicken även man är kåt. Man krossar och ibland till och med förintar människor. Två fel gör inte ett rätt. 

  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-21 19:54:11 följande:
    molly50 skrev 2020-01-21 19:42:29 följande:

    Det låter som att han inte är en sådan som klarar att vara i ett fast förhållande.

    Han kanske är polygam?

    Men det är ju,i så fall,något man bör ta upp med sin partner.


    Ja jag förstår inte hur han kunde göra så mot barnen.

    Jag är lättad över att slippa oroa mig mer för honom. Jag lever hellre ensam och lycklig
    Hade så velat ge dig en kram, men återigen, så starkt att ta sig ur. Det är hans förlust, inte din. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 20:14:12 följande:
    Det han saknade var väl modet att lita på dig.
    Kan du utveckla vad du menar?
Svar på tråden Nygift och otrogen