• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-01-22 11:03:39 följande:

    En mening jag kan se är att ts borde fokusera på den hon avser att ha en relation med, inte på en person hon ändå inte vill ha med att göra. Den personen bryr sig inte ett spår om ts, ts känslor eller ts framtid.

    Att lasta över skuld på en person som inte ska finnas i relationen ger personerna som är kvar ett skönt frikort. Det var den tredje personens fel. Litegrann iallafall. Den borde ju ha tänkt på... när de enda som faktiskt kan påverka relationen är de som ingår i den. Om någon vill vara monogamt trogen så kommer den personen att vara det alldeles oavsett hur fantastisk eller påstridig random flirtig person på gymmet/jobbet är.


    Så klart jag bör fokusera på min man mer än kvinnan han låg med och det gör jag men det är ju svårt att släppa när hon stääändigt återkommer.

    Och så klart är det lättare att lägga skulden på henne. Det enda hon är för mig är kvinnan som blev gravid med min man medan min man är så mycket mer än otrogen för mic. Honom älskar jag, henne not so much. Men att höra hur en äldkarinna hör nästan att jag känner ännu mer förakt för kvinnan som låg med honom...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-22 13:22:27 följande:

    Men här har vi en TS som har blivit bedragen och är hjärtekrossad.

    Då känns det bara onödigt att som,älskarinna,gå in i tråden och berätta om att man ligger med andras män och skiter i deras fruars/flickvänners känslor.

    Det tillför inte tråden något,det hjälper inte TS och det är att sparka på någon som redan ligger.


    Tack. Lite så känns det - ett hån mot min ångest. Jag hoppas att jag aldrig skulle ta steget att vara otrogen, ligga med en gift man men om jag skulle göra det skulle jag ha väldigt mycket ångest för hur kvinnan då skulle må. Ingen förtjänar detta..
  • Anonym (Kvinna86)

    Så tråkigt att se vad det blev av med den här tråden som jag har uppskattat väldigt mycket. Bra råd, konstruktiv kritik osv och jag har äntligen fått utlopp för att vädra mina känslor. Otrohet är komplext minst sagt och det finns lika mycket åsikter som människor i den här tråden. Men har tyckt diskussionen om otrohet har hjälpt mig framåt. Tack!

  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-22 19:10:17 följande:
    Tack. Lite så känns det - ett hån mot min ångest. Jag hoppas att jag aldrig skulle ta steget att vara otrogen, ligga med en gift man men om jag skulle göra det skulle jag ha väldigt mycket ångest för hur kvinnan då skulle må. Ingen förtjänar detta..
    Jag förstår det. Men försök att inte bry dig om det. Även om det är svårt.
    Och tänk på att det är din man som bär det största ansvaret trots allt.
    Även om hon medverkade till hans otrohet.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-22 19:12:01 följande:

    Så tråkigt att se vad det blev av med den här tråden som jag har uppskattat väldigt mycket. Bra råd, konstruktiv kritik osv och jag har äntligen fått utlopp för att vädra mina känslor. Otrohet är komplext minst sagt och det finns lika mycket åsikter som människor i den här tråden. Men har tyckt diskussionen om otrohet har hjälpt mig framåt. Tack!


    Kom ihåg att du alltid kan vända dig hit om du behöver skriva av dig.
    Och uppdatera gärna om hur det går.
  • Sarah889
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-22 19:12:01 följande:

    Så tråkigt att se vad det blev av med den här tråden som jag har uppskattat väldigt mycket. Bra råd, konstruktiv kritik osv och jag har äntligen fått utlopp för att vädra mina känslor. Otrohet är komplext minst sagt och det finns lika mycket åsikter som människor i den här tråden. Men har tyckt diskussionen om otrohet har hjälpt mig framåt. Tack!


    Ses igen om några månader när din man än en gång spenderar några nätter tillsammans med en ny dam.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-22 19:17:49 följande:

    Jag förstår det. Men försök att inte bry dig om det. Även om det är svårt.

    Och tänk på att det är din man som bär det största ansvaret trots allt.

    Även om hon medverkade till hans otrohet.


    Såklart har hon inte det största ansvaret men hon ville ?sno? honom från mig trots att hon visste att vi har en dotter och försökte få ett till barn. Känns ändå inte helt okej..
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-22 22:00:23 följande:

    Såklart har hon inte det största ansvaret men hon ville ?sno? honom från mig trots att hon visste att vi har en dotter och försökte få ett till barn. Känns ändå inte helt okej..


    Korrigerar:

    Han LÄT henne och han gick till henne av egen fri vilja och valde medvetet att ha sex oskyddat.
  • Anonym (Kvinna86)
    Sarah889 skrev 2020-01-22 19:20:55 följande:

    Ses igen om några månader när din man än en gång spenderar några nätter tillsammans med en ny dam.


    Nej. Som jag sagt tidigare är jag säker på att han inte gör det igen. Det är att han gjorde det som är problemet...
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-22 22:00:23 följande:
    Såklart har hon inte det största ansvaret men hon ville ?sno? honom från mig trots att hon visste att vi har en dotter och försökte få ett till barn. Känns ändå inte helt okej..
    Jag förstår det. Men hon hade ju inte kunnat sno någon som inte själv ville,om du förstår vad jag menar.
Svar på tråden Nygift och otrogen